Opera

  • Mit i glazba

    Orfej i Euridika u povodu koncertne izvedbe u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu i 35 godina umjetničkoga rada Maksa Emanuela Cenčića

    Piše: Marija Barbieri
    Susret Glucka i Calzabigija bio je jedan od onih susreta koji ulaze u povijest glazbe kao presudni događaj u njezinu razvoju. Mit o Orfeju, o vječnoj temi, o snazi pjesme, promijenio je Gluckov pristup glazbi. On je osjećao da je jaz između radnje i izražavanja osjećaja bio golem i trebalo ga je premostiti, trebalo je integrirati dramski događaj i glazbu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izuzetan festivalski doživljaj

    68. Dubrovačke ljetne igre: Opera Orlando G. F. Händela

    Piše: Ileana Grazio
    Izuzetan doživljaj ponudile su 68. Dubrovačke ljetne igre izvedbom opere Orlando Georga Fridricha Hȁndela na otoku Lokrum. Brojna publika prevezena je brodicama na poznati otok nadomak Dubrovnika i smještena pod lukove starog Benediktinskog samostana. Ono što nas posebno raduje jest povratak opere u produkciji samog festivala i to prvenstveno na temelju domaćih glazbenih snaga. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Amblematski peristilski naslov

    63. Splitsko ljeto: Giuseppe Verdi, Aida, dir. Ivo Lipanović, red. Dražen Siriščević

    Piše: Zrinka Matić
    Nasuprot blijedoj Cvetelini Vasilevoj, u ulozi princeze Amneris bila je jako dobra talijanska mezzosopranistica Raffaella Angeletti. Ugodan vokal, lijep legato u kombinaciji s verdijanskom frazom učinili su lik Amneris dojmljivim, kulminirajući u sceni sudnice. Iskusni srpski tenor Zoran Todorović uspješno je ostvario ulogu Radamesa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Komično i virtuozno

    63. Splitsko ljeto, Gioachino Rossini, Seviljski brijač, dir. Ivo Lipanović, red. Krešimir Dolenčić, premijera 14. srpnja 2017.

    Piše: Zrinka Matić
    Odličan uspjeh splitske premijere, koji je osiguran izborom naslova, sjajnim nizom solista, kao i ansamblima splitskog HNK, ne zanemarujući pritom da su se u svojim kreacijama svi mogli osloniti na režiju Krešimira Dolenčića i na žustro vodstvo Ive Lipanovića, nešto je što priželjkuje svako kazalište. Ovu predstavu svakako bi trebalo zadržati u sezoni. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Trijumfalni put po svijetu

    Seviljski brijač Gioachina Rossinija u povodu premijere na 63. Splitskom ljetu (2)

    Piše: Marija Barbieri
    Trijumfalni put opere po svijetu počeo je već dvije godine poslije pod naslovom Seviljski brijač, kako se prvi put izvela u Bologni nešto poslije praizvedbe. Te se 1818. godine Seviljski brijač izveo u Zadru i u Londonu na talijanskom jeziku i u engleskom prijevodu. Već je sljedeće godine izvedena je u Park Theatreu u New Yorku...pročitajte cijeli tekst...
  • Najljepša opera buffa ikad napisana

    Seviljski brijač Gioachina Rossinija u povodu premijere na 63. Splitskom ljetu (1)

    Piše: Marija Barbieri
    Seviljski brijač je u neku ruku opera di bravura, jer se u rijetko kojem djelu može pronaći toliko elemenata bravuroznog stila koji su čvrsto uklopljeni u radnju i služe postignuću određenog cilja – komičnog djelovanja. Svi likovi su živi, majstorski ocrtani i tako karakteristični da postaju gotovo simboli. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspjela dosjetka

    Mala scena, Georg Philipp Telemann: Pimpinone, Glazbeno vodstvo i klavirska pratnja Ivan Pernicki, red. Frana Marija Vranković

    Pimpinone se pokazao kao simpatična predstava, uspjela dosjetka u osuvremenjivanju i prezentaciji djela specifičnog i svakako povijesnog, baroknog glazbenog izraza, ali čija se funkcionalnost - što zbog njezine univerzalnosti, što zbog autorskih postupaka, nije izgubila nego naprotiv - ostvarila u ovoj izvedbi....pročitajte cijeli tekst...
  • Klasična bečka manira

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Emmerich Kálmán, Bajadera, dir. Filip Pavišić, red. Nenad Glavan

    Piše: Sunčana Bašić
    Solisti su karakterno vrlo uspjelo iznijeli svoje uloge – glumački i plesno uz izrazito puno angažmana i rada na liku kojega glume. Pjevački su također solo nastupi u cjelini bili uredni, kao i nastup zbora, ali dikcija im je bila najslabija karika u izvedbi iako je opereta izvedena u prijevodu na hrvatski jezik, tako da je titla iznad scene bio dobrodošla pripomoć ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mo Kranjčević zaklopio je svoju knjigu

    Oproštajni koncert Mo Vladimira Kranjčevića: Zbor i Orkestar Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, Akademski zbor Ivan Goran Kovačić, dir. Vladimir Kranjčević, solisti: Rebeka Lokar, sopran, Dubravka Šeparović Mušović, mezzosopran, Tomislav Muže, tenor, Ivica Čikeš, bas, Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, 10. svibnja 2017.

    Piše: Marija Barbieri
    Ako je izvedba Verdijeva Requiema doista posljednji koncert Mo Vladimira Kranjčevića, onda maestro može biti zadovoljan izvedbom i njezinim prijamom. Bila je to uravnotežena izvedba u skladnom spoju dramatike i kontemplacije, s vrlo prisutnom i naglašenom željom svih sudionika (Orkestar HNK-a u Zagrebu, dva zbora i solisti) da pruže svoje najbolje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ambiciozan pokušaj

    29. Muzički biennale Zagreb, 22. – 29. travnja 2017.: Martyna Kosecka, Klothó. Thread of the Tales (Klothó. Splet priča), dir. Berislav Šipuš, red. Krzysztof Cichenski, Zbor i Orkestar Opere HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka, solisti: Ingrid Haller, sopran, Ivana Srbljan, mezzosopran, Karol Bartosiński, kontratenor, Marko Fortunato, tenor, Nicolas Rigas, bariton, Gradsko kazalište Komedija, Zagreb, 22. travnja 2017.

    Piše: Maja Stanetti
    Prilika da se napiše opera na narudžbu je relativno rijetka. Martyna Kosecka htjela ju je iskoristiti do krajnjih granica i u tome je neizbježno griješila trpajući u sat i pol trajanja sve što zna i što joj pada na pamet. Autorski tim i izbođači svoj su dio posla odradili maksimalno profesionalno tako da praizvedba ipak zaslužuje više od prolazne ocjene ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kralj u šlafroku

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giuseppe Verdi, Don Carlo, dir. Elio Boncompangi, red. Derek Gimpel

    Piše: Zrinka Matić
    U analizu pjevanja i karakterizaciju uloga ne isplati se ići, jer ovakva režija uništava bilo kakvu glazbenu vjerodostojnost… Pjevači kao da ni u glazbenom dijelu nisu imali pravo vodstvo, ne samo prilikom izvedbe, koja je bila troma, nesugestivna od strane dirigenta Elia Boncompangija, nego i u pripremama: prave verdijanske fraze se gotovo nije moglo čuti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Umjetnička aura koja osvaja

    Ciklus Lisinski Arioso: Piotr Beczała, tenor, Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, dir. Ivo Lipanović, KD Vatroslav Lisinski, 30. ožujka 2017.

    Piše: Zrinka Matić
    Piotr Beczała, odnosno njegov tenorski glas, najvrjedniji je dragulj opernih pozornica, koji zaslužuje posebno mjesto u moru glasova i osvaja ljepotom, volumenom, ujednačenošću, privlačnom muževnom bojom i čvrstinom – „glas koji biste željeli okititi medaljama“ (Opera News). I ne samo glas, nego i interpretaciju i umjetničku auru koju posjeduje i kojom osvaja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Niz dosjetki i duhovitih detalja

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Sergej Prokofjev, Zaljubljen u tri naranče, dir. Nikša Bareza, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Zrinka Matić
    U ulozi Princa nastupio je američki tenor Michael Robert Hendrick, jedini inozemni gost, koji je oduševio ne samo točnim i u izrazu pogođenim tumačenjem hipohondričnog, razmaženog, a opet pompoznog Princa. Atraktivno režirana i u izvedbi dojmljiva bila je Ivanka Boljkovac kao čarobnica Fata Morgana
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dvije postave – dva svijeta

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Gaetano Donizetti, Don Pasquale, dir. Josip Šego, red. Dora Ruždjak Podolski

    Piše: Zrinka Matić
    Dok se pjevači u prvoj postavi nisu uspijevali izboriti s muzikalnošću Donizettijeve fraze i režijom koja je to na specifičan način stalno punila, podcrtavala, ocrtavala i nadograđivala, pjevači u drugoj podjeli kao da su svemu pristupili jednostavnije. Počevši od naslovne uloge Don Pasqualea u kojoj je Ozren Bilušić ostvario najviše pjevačke i glumačke domete ...pročitajte cijeli tekst...
  • Znanje i invencija mladog skladatelja

    Koncertna sezona Hrvatskog komornog orkestra: Praizvedba opere Jelka Blagoja Berse, dir. Miran Vaupotić, Oratorijski zbor crkve sv. Marka Cantores sancti Marci, solisti: Klasja Modrušan, sopran, Nikša Radovanović, tenor, Davor Radić, bariton, Ivica Trubić, bas, Hrvatski glazbeni zavod, 8. studenoga 2016.

    Jelka je probila led koncertnom izvedbom koja je pokazala znanje i invenciju mladoga Blagoja Berse, a možda bi za nju bilo mjesta i na repertoaru neke od hrvatskih nacionalnih kazališnih kuća kao jednog djela iz hrvatske operne baštine ne manje vrijednog u usporedbi sa opusima skladatelja istoga razdoblja i sličnog skladateljskog zapisa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oživljavanje baštine

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Vatroslav Lisinski, Porin, dir. Mladen Tutavac, red. Ozren Prohić

    Piše: Sunčana Bašić
    Dirigent Mladen Tutavac postigao je stilski autentičnu izvedbu opere. Solisti večeri nastupima su potvrdili kvalitetu cijeloga projekta i pokazali i minucioznost izrade u stilskim detaljima svojih arijskih nastupa. Dalibor Hanzalek u ulozi Kocelina posebice je bio dojmljiv glumački i glasovno u arioznim dijalozima i ansamblima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Cio-Cio-San za pamćenje

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, Macerata Opera Festival: Giacomo Puccini, Madama Butterfly, dir. Nikša Bareza, red. Pier Luigi Pizzi

    Piše: Zrinka Matić
    Ni u velikim svjetskim opernim kućama nije svakodnevna pojava interpret koji uspijeva osvijetliti partituru na jedinstven način, sudjelujući u stvaranju krajnjeg rezultata jednako toliko koliko i tvorac partiture. Intenzitet interpretacije sopranistice Donate D'Annunzio Lombardi je upravo takav i povlači publiku za sobom u dramu Butterfly sve dublje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Opera o mladima s mladima

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Jules Massenet, Werther, dir. Ville Matvejeff, red. Fabrizio Melano

    Piše: Marija Barbieri
    Pravo je zadovoljstvo kad dobar orkestar uvodi u operu i već prvim taktovima daje naslutiti da će nam pružiti akustičko zadovoljstvo. Aljaž Farasin (Werther) je umjetnik izrazite muzikalnosti i senzibilnosti, ugodna, dobro postavljenog glasa sa sigurnim visinama, što mu omogućuje kompletno glazbeno-scensko ostvarenje visoke kvalitete ...pročitajte cijeli tekst...
  • Monumentalno

    Arnold Schönberg, Gurre-Lieder, Orkestar i Zbor Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, Simfonijski orkestar i Zbor Hrvatske radiotelevizije, Zbor Muzičke akademije u Zagrebu, Cappella Odak, dir. Nikša Bareza, KD Vatroslav Lisinski, 22. i 24. rujna 2016.

    Piše: Maja Stanetti
    Prva hrvatska izvedba kantate Gurre-Lieder ujednačenih dometa, maksimalne koncentracije i posvećenosti svih opreznih izvođača pod Barezinim vodstvom, svojim je završnim gromovitim pogledom u Sunce zaslužila duboki naklon za upoznavanje s monumentalnim Schönbergovim djelom s početka prevratničkog dvadesetog stoljeća ...pročitajte cijeli tekst...
  • Publika bez daha

    Ciklus Lisinski Arioso: Dmitri Hvorostovski, bariton, dir. Konstantin Oberljan, Simfonijski orkestar grada Kaunasa, Asmik Gregorian, sopran, KD Vatroslav Lisinski, 13. svibnja 2016.

    Piše: Zrinka Matić
    Aleko Sergeja Rahmanjinova nosi mračnu crtu u sebi, ali i romantične ljubavne osjećaje i zanos u kavatini Sav tabor spava, koju Hvorostovski tumači s toplinom i tragikom u glasu, izraženom kroz bujnu dinamiku i znakovite istaknute momente u ariji, sve do snažnog posljednjeg dugog, dugog tona, koji je sve ostavio bez daha, ali ne i sjajnog Hvorostovskog ...pročitajte cijeli tekst...
  • Visine koje ushićuju

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Georg Friedrich Händel, Julije Cezar u Egiptu, dir. Ville Matvejeff, red. Marin Blažević i Oliver Frljić

    Zvijezde večeri bile su Anamarija Knego (Cleopatra), nježna, kristalno čistih melodijskih linija, suptilno izrađenih dinamičkih zapjeva, glumački ležerna i razigrana, i Diana Haller (Julije Cezar) koja se nevjerojatnom lakoćom transformirala u muški lik pjevajući zahtjevne barokne ukrase virtuozno, ritmički besprijekorno i intonativno bez greške ...pročitajte cijeli tekst...
  • Komika važnija od osjećajnosti

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu u suradnji s Muzičkom akademijom, Akademijom dramske umjetnosti, Akademijom likovnih umjetnosti i Tekstilno-tehnološkim fakultetom: Georg Friedrich Händel, Agrippina, dir. Tomislav Fačini, red. Dora Ruždjak Podolski

    Piše: Zrinka Matić
    Puno detalja, možda u nekim trenucima čak i malo previše, držali su našu pozornost zaokupljenom cijelo vrijeme i zabave nije nedostajalo. Ono što je nedostajalo jest malo više udubljenosti u lirsku osjećajnu prirodu pojedinih Händelovih arija, koja se zbog komične, satirične interpretacije radnje, gotovo potpuno izgubila
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gore od razočaravajućeg

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giacomo Puccini, Manon Lescaut, dir. Nikša Bareza, red. Dominique Pitoiset

    Piše: Zrinka Matić
    Unatoč nesuvislim potezima redatelja i nepoticajnom i ravnodušnom dirigiranju te općenito preglasnom orkestru, u prvom redu i jedino tenor Renzo Zulian uspio je probiti se kroz sve to i pokazati vlastitu autentičnu muzikalnost i razumijevanje svoje uloge. Sopranistica Rebeka Lokar pokazala je divan, raskošan glas, ali nas nije uspjela osvojiti ...pročitajte cijeli tekst...
  • U buci i vrevi autoceste

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Giuseppe Verdi, Rigoletto, dir. Robert Homen, red. Lary Zappia

    Ovakav Rigoletto sjajna je autorska priča koja je djelomično izgubila na svojoj snazi zbog neobično sporih tempa, prejakih fortissima koji su u određenim scenama pokrivali soliste i nedovoljno uživljene glazbene orkestralne izvedbe pod rukom maestra Roberta Homena koji još nije dorastao raskošnoj partituri vječne i jedne od najpopularnijih Verdijevih opera ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glazbeni dokument ljudske patnje

    11. Dani kršćanske kulture, Dubrovnik, 12. – 21. ožujka 2016.: Diva Grabovčeva – koncertna praizvedba opere, dir. Domeniko Briški, Akademski zbor Pro Musica, Zbor glazbene umjetnosti, solisti i Dubrovački simfonijski orkestar, Crkva sv. Dominika, 12. ožujka 2016.

    Piše: Ileana Grazio
    Domeniko Briški je s posebnim senzibilitetom vodio izvedbu, niti u jednom trenutku nije se osjetila dvojba, sudionici su pokazali odličnu uvježbanost, duboku koncentraciju i emotivni odnos prema djelu. Lik djevojke Dive tumačila je Monija Jarak čiji se mezzosopran razlijegao prostorom od blistavih visina do dubokog položaja u istančanoj muzikalnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iskreno i potpuno

    Cineplexx Opera & Balet: The Metropolitan Opera, New York, Giacomo Puccini, Manon Lescaut, dir. Fabio Luisi, red. sir Richard Eyre

    Piše: Marija Barbieri
    Kristina Opolais sada je na vrhuncu i ništa joj nije teško. Kao Manon ispunja scenu i gledalište pjevom i igrom, obiljem raznolike dinamike i pomno razrađenom svakom nijansom lika. Roberto Alagna uvijek osvaja mladenačkim žarom i potpunom predanošću liku. Vladao je svojim bogatim glasom i scenom onako iskreno i potpuno kako ga poznajemo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Manjak duhovitosti i šarma

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Wolfgang Amadeus Mozart, Figarov pir, dir. Natalie Murray Beale, red. Mauricio García Lozano

    Piše: Zrinka Matić
    Jako muzikalan Figaro bio je odličan mladi bariton Matija Meić, siguran pjevač, lijepog glasa i tona. Grofica u izvedbi sopranistice Adele Golac Rilović bila je uvjerljiva, sigurna i scenski pogođena pojava. O samoj režiji nemamo puno toga za reći, jer uz iznimku nekoliko manje-više dojmljivih situacija, nije imala tijek ni ideju, a svakako ni duhovitost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Otvorene su velike mogućnosti

    Kazalište Mala scena i Muzička akademija, Zagreb, Scena 10410, Velika Gorica: Gian Carlo Menotti, Amelija ide na ples, dir. Ante Sladoljev, red. Frana Marija Vranković

    Piše: Marija Barbieri
    Možemo reći da je jedino Aleksandra Bilanović kao Amelija udovoljila svim zahtjevima svoje nimalo lake uloge. Njezin je glas ugodan, dobro postavljen i vođen i dovoljnog opsega za tzv. prvi fah. Pjevački je sigurna, muzikalna, kultivirana i dobro se snalazi na sceni. Kako se kolokvijalno kaže, od nje bi moglo nešto biti, mogla bi tražiti budućnost u Operi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pjesnikova ljubav

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Umberto Giordano, Andrea Chénier, dir. Ville Matvejeff, red. Nenad Glavan

    Sama režijska zamisao nije bila dovoljno precizna, a i pomalo statično pjevačka. No, bogata glazbena partitura i izvrsni solisti izazivali su publiku na pljesak i odobravanje i na otvorenoj sceni, kao i na kraju same izvedbe. Opera je to koja će svojom glazbenom ljepotom i sjajnim izvođačima još dugo privlačiti operne zaljubljenike ...pročitajte cijeli tekst...
  • Moćni Scarpia

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Giacomo Puccini, Tosca, dir. Filip Pavišić, red. Ozren Prohić

    Piše: Marija Barbieri
    Dalibor Hanzalek bio je pravo otkriće – likom je idealan Scarpia, a pjevački gotovo isto. Toliko izraza, boja, infleksija u glasu, tako malo kretnji a tako puno značenja u njima – ne vidi se i ne čuje baš često. Hanzalek je rođeni dramski bariton i mislim da smo konačno u Hrvatskoj našli pjevača tog vrlo zahtjevnog i rijetkog faha
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspjeh uz dašak trilera

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giuseppe Verdi, Sicilijanske večernje, dir. Nikša Bareza, red. Janusz Kica

    Piše: Zrinka Matić
    Adela Golac Rilović kao Hélène dodala je novu dimenziju svom glasu i repertoaru koji pjeva. Velik raspon uloge, golema snaga glasa i koncentracija od početka do kraja predstave, izuzetna pjevačka kondicija koju imaju samo zreli pjevači s puno iskustva, sve to pokazala je Adela Golac Rilović u ovoj ulozi. Posebno iznenađenje bio je bariton Ljubomir Puškarić ...pročitajte cijeli tekst...
  • Crna Traviata

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu , Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Giuseppe Verdi, Traviata, dir. Nikša Bareza, red. Janusz Kica

    Piše: Marija Barbieri
    Vrstan poznavatelj i proučavatelj Verdijeva opusa Nikša Bareza uspio je na trećoj predstavi opere izraziti svu slojevitost te omiljene partiture zagrabivši duboko u njezinu glazbenu supstancu. Imao je vrlo dobre glavne soliste, sopranisticu Sanja Kerkez, tenora Renza Zuliana i baritona Ljubomira Puškarića te iznenađujuće dobar orkestar ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vječno živa potreba za slobodom

    Spektakli u CineStaru: Royal Opera House Covent Garden. London, Gioachino Rossini, Guillaume Tell, dir. Antonio Pappano, red. Damiano Michieletto

    Piše: Marija Barbieri
    Michieletto je radnju smjestio u novije vrijeme, zanemario povijesne kostime i vrlo jasno proveo ideju djela, naznačio pojedine skupine, pokazao razlike među njima i odredio odnose. U svakom slučaju, maštovita i inteligentna režija koja korespondira s karakterom glazbe, ako se ona iščitava u svoj svojoj umjetničkoj punini a ne samo skladateljskoj vještini ...pročitajte cijeli tekst...
  • Konac djelo krasi

    Metropolitan u Lisinskom: Pietro Mascagni, Cavalleria rusticana / Ruggero Leoncavallo I pagliacci, dir. Fabio Luisi, red. David McVicar

    Piše: Marija Barbieri
    Marcelo Álvarez, danas nedvojbeno prvi svjetski tenor u talijanskom repertoaru, blistao je u punom sjaju. Taj inteligentan i muzikalan pjevač besprijekorne vokalne tehnike, prelijepa bogata senzualnog glasa, duboke emotivnosti i velike izražajnosti vodio je svoje Turiddua i Canija, svakoga na svoj način, upravo magistralno
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tri (pre)duga sata

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu i Opéra Comique, Pariz (u sklopu Festivala francuske kulture u Hrvatskoj Rendez-vous): Claude Debussy, Pelléas i Mélisande, dir. Pascal Rophé, red. Stéphane Braunschweig

    Piše: Zrinka Matić
    Mélisande Karen Vourc'h nije bila smislen lik, a da je bila, možda bismo sasvim drukčije i bez umora pogledali cijelu predstavu. Vjerujemo da je dirigent Pascal Rophé napravio sve potrebno na samoj izvedbi, jer je djelo koliko je to moguće u formama, tempu, pa i dinamikama imalo glavu i rep, ali on je i odgovoran da izvuče iz glazbenika pravu interpretaciju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljepota bez vela stoljeća

    Ciklus Kanconijer Zbora i Simfonijskog orkestra HRT-a: Koncertna izvedba opere Ljubav i zloba Vatroslava Lisinskog, dir. Mladen Tarbuk, solisti: Evelin Novak, sopran, Domagoj Dorotić, tenor, Leon Košavić, bariton, Giorgio Surian, bas, KD Vatroslav Lisinski, 7. svibnja 2015.

    Piše: Zrinka Matić
    Ova koncertna izvedba Ljubavi i zlobe Lisinskoga, vrlo je uspjela. Velike zasluge idu Mladenu Tarbuku, posebno u onoj pripremnoj fazi, ali i u samoj izvedbi, kojom je svoju uvjerenost u kvalitete opere Ljubav i zloba uspio prenijeti kako na izvođače tako i na publiku u Lisinskom. Solisti su jako dobro odgovorili zadatku, posebno tenor Domagoj Dorotić ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ozbiljna i zabavna sapunica

    28. Muzički biennale Zagreb, 18. – 25. travnja 2015.: Mladen Tarbuk, Mirela Ivičević, Zoran Juranić, Silvio Foretić, Gordan Tudor, Irena Škorić, Soap Opera, Cantus Ansambl, dir. Ivan Josip Skender, solisti: Gorana Biondić, sopran, Ivana Srbljan, mezzosopran, Miljenko Đuran, tenor, Ozren Bilušić bas-bariton, red. Dora Ruždjak Podolski, Teatar &TD, 22. travnja 2015.

    Piše: Zrinka Matić
    Silvije Foretić autor je četvrte, možda najuspjelije i najduhovitije, epizode. Skladatelj se s pravim talentom za scenu, za preoblinost operne glazbe, s lakoćom igra s plesnim ritmovima i zabavnim melodijama, katkad citatima ozbiljnih opera, skladajući songove kao u mjuziklu, duete, tercete, dovodeći ih do blještavih vrhunaca u drečavim trozvucima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Planina i grom

    28. Muzički biennale Zagreb, 18. – 25. travnja 2015.: Finale natjecanja 5-Minute Opera, Festivalski ansambl, dir. Saša Britvić, solisti: Monika Cerovčec, sopran, Krešimir Stražanac, bas-bariton, Hrvatski glazbeni zavod, 21. travnja 2015.

    Piše: Zrinka Matić
    Pobjednička Kochawaya Martyne Kosecke s pravom je osvojila nagradu publike i žirija. Uz drugonagrađenu operu Dramaturgija jedne strasti Stevena Prengelsa, s narudžbom za orkestralnu skladbu, treću nagradu dobile su opere Sjećanja na Berlin Fear &(s) the Love čiji će skladatelji Kevin Juillerat i Lina Tonia za sljedeći Biennale napisati komorne skladbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspjela praizvedba

    28. Muzički biennale Zagreb: Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, Boris Papandopulo, Madame Buffault, dir. Mladen Tarbuk, red. Dora Ruždjak Podolski

    Piše: Zrinka Matić
    Glazbeni dio priče bio je na visokoj razini. U prvom redu odličan orkestar Muzičke akademije pod vodstvom maestra Mladena Tarbuka svirao je s čujnim angažmanom. Solisti na premijeri i oni na drugoj izvedbi podjednako dobri. Režija Dore Ruždjak Podolski uspjela je pogoditi u srž opere kao i zadržati pa čak i pojačati humor opere ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svečani umjetnički čin

    Metropolitan u Lisinskom: Gioachino Rossini, Žena s jezera (La donna del lago), dir. Michele Mariotti, red. Paul Curran

    Piše: Marija Barbieri
    Dirigent Michele Mariotti postigao je uzoran protok glazbe u kojoj se harmonično izmjenjuju ljepota dugih fraza bogate melodijske invencije i virtuozne kolorature. Mariotti je pred sobom imao dvije velike majstorice, izvanredne interpretkinje Rossinijeve glazbe, mezzosopranisticu Joyce di Donato (Elena) i kontraaltisticu Danielu Barcellonu (Malcolm) ...pročitajte cijeli tekst...
  • I za inozemne pozornice

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Ivan Brkanović, Ekvinocij, dir. Nikša Baza, red. Igor Pison

    Piše: Zrinka Matić
    U gotovo ekspresionističkoj maniri Jelu je donijela Dubravka Šeparović Mušović. Dijalozi, posebno oni s Nikom, krajnje britki, i puni snage, ali i mekoće i nježne zaigranosti u odnosu sa sinom. Pjevački vrlo kvalitetna, i još važnije dramski i glazbeno prikladna izraza, mezzosopranistica je predvodila solističku postavu, onako kako je to i zamišljeno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Šarmantni zavodnik

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Wolfgang Amadeus Mozart, Don Giovanni, dir. Malden Tutavac, red. Robert Bošković

    Piše: Sunčana Bašić
    Režija je nizom suvremenih poteza naglasila emocionalnost i pokretljivost likova u inače statičnim arijama, podcrtala plesne i žanr-scene te naročito glumački intenzivirala recitativne dijelove. Sve je rezultiralo neočekivano svježim dinamizmom radnje u koji se lijepo uklopila glasovna podjela uloga s prevladavajućim verdijevskim osobinama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fantastično uprizorenje Dvorca

    Metropolitan u Lisinskom: Petar Iljič Čajkovski, Jolanta / Béla Bartók, Dvorac Modrobradog, dir. Valerij Gergijev, red. Mariusz Treliński

    Piše: Marija Barbieri
    U režijski i scenski izvanrednom, upravo filmskom Dvorcu Modrobradog dominiraju izvrsni protagonisti: ruski bas-bariton Mihail Petrenko, suzdržan, monumentalan u stasu i glasu, te  njemačka sopranistica Nadja Michael. koja se upravo razdavala u pokretu. Pjevački  suvereni bili su gospodari nimalo jednostavna Bartókova glazbenog jezika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Napokon normalna predstava

    Spektakli u CineStaru: Royal Opera House Covent Garden, Umberto Giordano Andrea Chénier, dir. Antonio Pappano, red. David McVicar

    Piše: Marija Barbieri
    Najbliži svome liku Carla Gérarda bio je Željko Lučić. Njegov je lijep bariton jednako zvučan u cijelom opsegu uloge, visine su mu lake i sigurne. Njegova italianità je neupitna, lakoća fraziranja prirodna i neusiljena. A pritom on je i izvrstan scenski interpret širokog spektra izraza, od prkosa, pobune, vlasti do ljubavi i prijateljstva
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U broadwayskom sjaju

    Metropolitan u Lisinskom: Franz Lehár, Vesela udovica, dir. Andrew Davis, red. Susan Stroman

    Piše: Marija Barbieri
    Bila je to spektakularna večer u režiji i koreografiji Susan Stroman, koja je unijela u izvedbu savršenstvo broadwayskih spektakala što je još više istaknulo vrijednost te operete koja se s punim pravom izvodi u opernoj kući. Sva scenska raskoš, taj vizualni sjaj, ne bi bili dostatni za velik uspjeh predstave, da za pultom nije stajao majstor Andrew Davis ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez velikih umjetničkih dosega

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu i C.I.C.T – Théâtre des Bouffes du Nord: Frédéric Verrières. Mimi, dir. Jean Deroyer, red. Guillaume Vincent

    Piše: Zrinka Matić
    Ne možemo reći da je Mimi umjetnički prozaična, te kategorije nisu za nju. Ne možemo reći da je loše pripremljena ili neuvježbana. Mogli bismo je odrediti kao pomalo pretencioznu igrariju, namjerno bez velikih umjetničkih ciljeva, u kojoj su umjetnost i dubina unaprijed odbačene, kao bespotrebne, smiješne i ograničavajuće ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razigrana mladost

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Ivan pl. Zajc, Momci na brod, dir. Zoran Juranić, red. Snježana Banović

    Piše: Marija Barbieri
    Pohvala Maloj sceni jer je ispunila veliku prazninu predstavom koja se ugodno sluša i gleda, koja donosi radost i unosi dobro raspoloženje. Mladi umjetnici dali su sve od sebe (što će im u budućem radu biti od velike koristi), a iskusni vrsni voditelji dobro su ih i znalački vodili i pravilno usmjeravali. Bilo bi poželjno još takvih projekata
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nije zlato sve što sja

    Teatro alla Scala, Milano: Ludwig van Beethoven, Fidelio, dir: Daniel Barenboim, red. Deborah Warner (izravni radio prijenos)

    Piše: Marija Barbieri
    Očekivati je bilo da će umjetnički ravnatelj Daniel Barenboim odabrati najbolje svjetske pjevače za otvaranje sezone u Scali. Kako je onda mogao izabrati njemačkog tenora Klausa Floriana Vogta za Florestana?! Kad je Vogt počeo svoju ariju lagano smo se podsmjehnuli. Florestan je izgladnjeli zatočenik, ali to ne znači da mu je i glas onemoćao ...pročitajte cijeli tekst...
  • Usklađenost redatelja i dirigenta

    Oper Graz (Opera u Grazu): Georg Friedrich Händel, Kserkso (Xerxes), dir. Konrad Junghänel, red. Stefan Herheim

    Piše: Ivan Ćurković
    Partituru smo čuli u gotovo integralnom obliku, s tek nekoliko manjih dirigentsko-redateljskih rezova u drugom i trećem činu. Tim je proturječnije što se činilo kao da je ova opera lišena ozbiljnijih tonova. To djelimice možemo pripisati komičnome i distanciranome Herheimovom pristupu koji očuđuje likove, no možda i iz dirigentskoga vodstva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljepota jednostavnosti

    Slovensko narodno gledališče Ljubljana: Anton Foerster, Gorenjski slavuj (Gorenjski slavček), dir. Marko Gašperšič, red. Vito Taufer

    Piše: Marija Barbieri
    Martina Burger u naslovnoj je ulozi pokazala lakoću u koloraturama te toplu i srdačnu glumu. Predstavu je sigurnom rukom vodio iskusni Marko Gašperšič. I u dobroj svirci orkestra, i kompaktnim nastupima zbora te solističkim dionicama pjevača postigao je eleganciju i protočnost što i jest najveća privlačnost te romantične partiture
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Led ili potop

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu i Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Petar Iljič Čajkovski; Evgenij Onjegin, dir. Nikša Bareza, red. Michał Znaniecki

    Piše: Zrinka Matić
    Evgenij Onjegin je svoj je život na sceni zagrebačkog HNK-a počeo s velikim „buu“.  Režija svakako nije bila jednostavna za izvedbu i imali smo dojam da je publika od početka stala na stranu interpretkinje Tatjane kao žrtve režije, odbacujući režiju kao apsurdnu. Ipak, možda bismo trebali malo razmisliti i pogledati kako je sve izgledalo s drugom pjevačicom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Majstorski ispričana priča

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Giacomo Puccini, La Bohème, dir. Filip Pavišić, red. Petar Vujačić

    Piše: Sunčana Bašić
    Iznenađenje večeri priredio je pjevač gost iz Južne Koreje Won Whi Choi u ulozi Rodolfa. Radi se o izuzetnom pjevaču koji lakoćom izvedbe gotovo trenutno zaokupi pažnju publike. Mlada Tatjana Ruždjak je lijepom bojom soprana, prekrasnim pianom i preciznom izvedbom ostvarila zaista uvjerljivu ulogu male pariške švelje Mimi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Veselo i poletno

    Muzička akademija u Zagrebu i Kazalište Mala scena, Zagreb: Domenico Cimarosa, Tajni brak, red. Frana Marija Vranković

    Piše: Marija Barbieri
    Premda su pjevači u cjelini bili dosta ujednačeni ipak treba istaknuti Marijanu Radičević kao Carolinu koja se veoma razvila od prošle sezone. Sad je to već zrela umjetnica koja može pronaći mjesto u ansamblu profesionalnog kazališta. Mlada je pjevačica pokazala velik napredak u boljoj oblikovanosti tona i vođenju glasa te scenskom nastupu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zvonki sopran

    25. godišnjica umjetničkog rada Lidije Horvat Dunjko: Opera bb Zagreb, Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula, Gioachino Rossini, Bračna mjenica, dir. Vladimir Kranjčević, red. Snježana Banović, Atrij Galerije Klovićevi dvori, 15. srpnja 2014.

    Piše: Višnja Požgaj
    Izvedbom je ravnao iskusni šef-dirigent maestro Vladimir Kranjčević, muzikalno, čisto, poletno i s pravim Rossinijevskim briom. U poticajnom ozračju uigrane i raspoložene ekipe zablistala je i sjajna Lidija Horvat Dunjko, ostvarivši zahtjevnu ulogu Fanny lijepim osjećajnim frazama i virtuoznim koloraturama te duhovitom igrom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dostojno obljetnice

    60. Splitsko ljeto: Giuseppe Verdi, Aida, dir. Nikša Bareza, red. Dražen Siriščević

    Ocjenjujemo li s glazbenog aspekta, premijera je bila zaista uspješna. Konstantno odlična bila je Kristina Kolar kao Aida u čijem glasu se mogla doživjeti svaka emocija, što je dodatno pojačano i odličnom glumom. U interpretativnom izrazu najviše se istaknula njezina sposobnost dinamičkog nijansiranja te odlično vladanje glasom u razvijanju pianissima u forte ...pročitajte cijeli tekst...
  • Koncerti za brzi zaborav

    7. Međunarodni festival opernih arija Tino Pattiera, Dubrovnik, 1. – 5. srpnja 2014.

    Piše: Ileana Grazio
    Treću večer publika se ponadala boljem umjetničkome ishodu i okupila se u Kazalištu Marina Držića, gdje se izvodio šaroliki program, ali i na tom koncertu nade su se rasplinule već u prvom dijelu večeri. Posjetitelji su s pravom požalili što su platili ulaznice za priredbu nedoličnu dubrovačkoj glazbenoj tradiciji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lovački trofeji

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Bedřich Smetana, Prodana nevjesta, dir. Nikša Bareza, red. Ozren Prohić

    Piše: Višnja Požgaj
    Interpretima mladog zaljubljenog para Marice i Janka, sopranistici Valentini Fijačko i tenoru Stjepanu Franetoviću, nedostajalo je više senzibiliteta i liričnosti, a smetalo je forsiranje visokih forte tonova, djelomice i zbog isforsirane režije. U svirci orkestra pod ravnanjem maestra Bareze osjetio se pravi brio u furioznom tempu kojeg nije bilo lako pratiti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Veliki potencijali ansambla

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Jakov Gotovac, Ero s onoga svijeta, dir. Filip Pavišić, red. Petar Šarčević (obnovio Zoran Juranić)

    Piše: Sunčana Bašić
    Gledajući izvedbu opere u cjelini, nije bilo dijelova koji bi značajnije kvalitativno oscilirali, što je stvarni napredak osječkog opernog ansambla, posebice uzme li se u obzir zahtijevnost orkestralne partiture. Raduje stalna uzlazna linija orkestra iza kojega je već nekoliko uspješnih projekata, a i domaći solisti, otkrivaju velike potencijale ansambla ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između dva svijeta

    Ciklus Lisinski subotom: Solisti, Zbor i Simfonijski orkestar Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu, Christoph Wilibald Gluck, Orfej i Euridika, dir. Mladen Tarbuk, red. Marina Pejnović, Koncertna dvorana Vatroslav Lisinski, 29. – 31. ožujka 2014.

    Piše: Višnja Požgaj
    Sve u svemu, unatoč upitnim scenskim i režijskim rješenjima, najnovija sveučilišna umjetnička produkcija pokazala je da nakon dosadašnjih opernih uspješnica da takav kreativni studij poput Gluckovog Orfeja i Euridike može biti važan putokaz i za buduće pothvate u stjecanju dragocjena iskustva u umjetničkom zvanju
     ...pročitajte cijeli tekst...
  • S pokrićem

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Arrigo Boito, Mefistofele, dir. Nikša Bareza, red. Michal Znaniecki

    Solisti su bili na visini zadatka, a posebno valja izdvojiti Valentinu Fijačko kojoj je Margerita jedna od najboljih rola otpjevanih u Splitu, Vedranu Šimić (Elena) iznenađujuće dramatičnog i muzikalnog pjeva, te vrlo uvjerljivog Ivicu Čikeša u naslovnoj ulozi. Paolo Lardizone, unatoč nekim manjkavostima, uglavnom je bio uspješan Faust ...pročitajte cijeli tekst...
  • Scarpia u gaćama

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giacomo Puccini, Tosca, dir. Srboljub Dinić, red. Lorenzo Mariani

    Piše: Marija Barbieri
    Premijerna protagonistica Gabriela Georgieva pokazala je sve osobine vrhunski profesionalne glazbeno-scenske umjetnice. Potpuno je vladala pjevačkom dionicom i sve što je radila na sceni bilo je smisleno i dorađeno. Reprizna protagonistica Kristina Kolar ima zaobljeniji i snažniji glas ali još treba raditi na vokalno središnjem dijelu uloge ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad se publika dosađuje

    Opera u Zadru: Francis Poulenc, La voix humaine, red. Mário Sousa, izvode: Filipa Lã, sopran, Francisco Monteiro, klavir, Velika dvorana HNK Zadar, 20. veljače 2014.

    Piše: Helena Novak Penga
    Filipa Lã ima boju glasa koja se odlično slaže s Poulencovim djelom, njezina scenska gluma s rasponom od krajnjeg očaja do krajnjeg oduševljenja koje spaja mentalna rastrojenost nije neuvjerljiva. Ova mono-opera zahtijeva krajnji slušateljev angažman. Ukoliko izvedba nije besprijekorna, ako nedostaje ono nešto, oštrica će promašiti cilj
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Romantično ispričana lirska operna bajka

    Metropolitan u Lisinskom Antonin Dvořák, Rusalka, dir. Yannick Nézet-Séguin, red. Otto Schenk

    Piše: Marija Barbieri
    Sjajan orkestar Metropolitana sjajno je svirao i u punoj mjeri otkrivao veliko glazbeno bogatstvo krasne partiture opere. Karizmatična Renée Fleming nije više u naponu snage, ali je toliko velika umjetnica da ostvaruje potresnu kreaciju naslovnog lika vodene vile. Na optimalnom vrhuncu su Piotr Beczala (Knez) i John Relyea (Vodenjak)
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dostojno predstavljena baština

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Ivo Lhotka-Kalinski, Svijetleći grad, dir: Nada Matošević Orešković, red. Saša Broz

    Piše: Marija Barbieri
    Da bi cijeli pothvat bio više nego opravdan zasluga je i cjelokupne glazbeno-scenske realizacije koja odaje visoko profesionalni pristup. Pokretačice glazbene i scenske radnje imale su pred sobom inteligentan pjevački ansambl na čelu s Robertom Kolarom (Jaki) i Sergejem Kiselevim (Mršavi). Uz bok im je bila Nataša Antoniazzo kao Žena u žutoj haljini ...pročitajte cijeli tekst...
  • S umjetničkim nadahnućem

    Hrvatsko narodno kazalište u Šibeniku, Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Benjamin Britten, The Turn of the Screw / Okretaj zavrtnja, dir. Nada Matošević Orešković / Aleksandar Kojić, red. Ozren Prohić

    Svaka scena, svaka emocija, svako psihološko stanje, svaka nijansa raspoloženja i cijela atmosfera djela na sceni je sjajno svirana, i pjevana. Bilo je očigledno da su se dirigentica Nada Matošević Orešković i redatelj Ozren Prohić vrlo dobro razumjeli i vrlo temeljito, sa svim sudionicima, pripremili ovo komplicirano ali sjano malo operno djelo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Maštovito ispričana bajka

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Engelbert Humperdinck, Ivica i Marica, dir. Saša Britvić, red. Ivan Leo Lemo

    Piše: Marija Barbieri
    S cjelokupnom, pogotovo scenskom i vokalnom realizacijom, Ivice i Marice možemo uglavnom biti zadovoljni. Pohvale ponajprije idu muzikalnom redatelju Ivanu Leu Lemu, i njegovoj autorskoj ekipi, Posebno je uspio kostim Vještice koji je briljantno nosila i scenski dominirala naša snažna umjetnička ličnost Ivanka Boljkovac. I ostali solisti bili su na visini ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nakon stoljeća i pol

    53. Glazbene večeri u Sv. Donatu, Zadar, 9. srpnja – 14. kolovoza 2013.: Orkestar i Zbor Società Filarmonia, Udine, Italija, Giuseppe Verdi, Attila, dir. Alfredo Barchi, Rimski forum (pred sv. Donatom), 25. srpnja 2013.

    Naslovnu ulogu tumačio je bas Jon Pescevich čiji je glumački nastup bio kvalitetniji od pjevačkog. Njegovu pjevu nedostajalo je punoće tona, kao i logičnog vođenja glazbenih fraza. U tome su mnogo bolji bili sopranistica Eva-Maria Misinski (Odabella) i tenor Kang Sung Chan (Forest), čiji su lirski glasovi najbolje došli do izražaja u duetima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Konačno Wagner u Splitu

    59. Splitsko ljeto: Opera Hrvatskog narodnog kazališta Split i Hrvatska radiotelevizija: Richard Wagner, Ukleti Holandez, dir. Tonči Bilić, red. Branko Brezovac

    Piše: Marija Barbieri
    S troje vrsnih solista, kao što su to Kevin Short u naslovnoj ulozi, Indra Thomas kao Senta i Luciano Batinić kao Daland, realizira se bolja predstava! Branko Brezovac nesumnjivo je maštovit redatelj, ali se teško oteti dojmu da ne poznaje zakonitosti opere (bitno različite od onih u drami), a teško je reći poznaje li i glazbu, jer je mnogo toga bilo u nesuglasju s njom. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povratak opere na Igre

    64. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2013.: Wolfgang Amadeus Mozart, Così fan tutte, dir. Gilmour Oliver, red. Burgess Sally (u suradnji s Fondacijom Music Without Frontiers, London, i Ageventom, Dubrovnik), Park umjetničke škole, srpanj 2013.

    Piše: Ileana Grazio
    Svi solisti nisu uvijek bili pjevački i glumački na visini koju smo očekivali. Izdvojili bismo Despinu Ingrid Vetlesen koja je imala dobre zapjeve i razigranost, a svakako iznad svih bio je iskusni i izvrsni Giorgio Surjan u ulozi Don Alfonsa. Ako se već redateljski opera modernizirala, onda se mogao skratiti drugi čin ...pročitajte cijeli tekst...
  • Desetominutni pljesak

    7. Dubrovački međunarodni operni festival Hommage Tino Pattiera, Dubrovnik, 3. – 6. srpnja 2013.

    Piše: Ileana Grazio
    Dubrovčani i njihovi gosti uživali su u programu kojeg je izvodila međunarodna glazbenička imena, umjetnici koji iza sebe imaju odlične reference i članovi su istaknutih opernih kuća te Simfonijski orkestar Nacionalnog teatra za operu i balet iz Tirane s šefom dirigentom Zhani Cikom, kojem su se pridružili dirigenti Noorman Widjaja i Nikolaj Žličar ...pročitajte cijeli tekst...
  • Obnova s vrsnim mladim snagama

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Wolfgang Amadeus Mozart, Don Giovanni, dir. Josip Šego, red. Olivier Tambosi

    Piše: Marija Barbieri
    Veliko, ugodno iznenađenje priredila je raskošnim glasom i sigurnim pjevom Nikolina Pinko u teškoj ulozi Donne Anne. Dirigent Josip Šego ravnao je izvedbom za koju većih zamjerki nema, ali joj mnogo nedostaje. Ipak, ovaj Don Giovanni ostvaren je s našim snagama, mnogo boljima od uvoznih na premijeri, i s time možemo i trebamo biti zadovoljni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Napokon normalna režija romantične opere

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Vincenzo Bellini, Norma, dir. Filip Pavišić, red. Dejan Miladinović

    Piše: Marija Barbieri
    Bellinijeva glazba nesmetano je prosipala svoju jedinstvenu ljepotu. I svi su izvođači tome pridonijeli. A nije li prvenstvena dužnost izvođača da u prvi plan stave autora i prenesu njegove vrijednosti onima koji su došli da ih prime? Pravi umjetnici rukovode se takvim shvaćanjima. Osječka Norma vrijedna je stepenica na tom putu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspješan start

    Muzička akademija u Zagrebu i Kazalište Mala scena, Zagreb: Wolfgang Amadeus Mozart, Figarov pir, red. Ivica Šimić i Cynthia Hansell-Bakić

    Piše: Marija Barbieri
    Suverenom sceničnošću imponirali su neodoljivo ljupka Buga Marija Šimić kao Susanna i Emil Martinović kao Figaro. On treba još umekšati i zaobliti svoj nastup, a ona poraditi na dahu i frazi. Osobno najviše me se dojmio najmlađi, bariton Luka Ivoš u ulozi Grofa. Ima u njemu ono nešto, elementarna muzikalnost i finoća s kojom se rađa
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Konac djelo krasi

    Metropolitan u Lisinskom Georg Friedrich Händel, Julije Cezar, dir. Harry Bicket, red. David McVicar

    Piše: Marija Barbieri
    Režija Davida McVicara je očaravajuća, sjajna, duhovita, s brzim izmjenama prizora i ugođaja, ukusno uravnotežena, maksimalno moderna i maksimalno izražajna, duboka u ideji, virtuozna u realizaciji. A što je postigao od svojih interpreta koji su na sceni ne samo pjevali nego i igrali kao dramski glumci – o tome možemo samo sanjati
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Praizvedba na visokoj razini

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Daniele Zanettovich, Marco Polo, dir: Nada Matošević Orešković, red. Ozren Prohić

    Piše: Marija Barbieri
    Osobito je bogato zvučao orkestar u kojemu je Zanettovicheva partitura blistala svom svojom profinjenošću. Svi su solisti, na čelu s Vedranom Šimić bili na visokoj profesionalnoj razini, Riječka praizvedba Marca Pola primjer je kako opera može i danas zaživjeti ako zadržava specifična obilježja toga žanra. I, ako je u svim komponentama dobro realizirana ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pothvat mladih snaga

    27. Muzički biennale Zagreb, Međunarodni festival suvremene glazbe, Zagreb, 6. – 13. travnja 2013.: Solisti, Zbor i Simfonijski orkestar Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu, Igor Stravinski, Slavuj, dir. Mladen Tarbuk, red. Dora Ruždjak Podolski

    Mladi talentirani solisti, studenti solo pjevanja na Muzičkoj akademiji, zaista su profesionalno odradili svoj posao uz dojmljivo snalaženje u zahtjevnim melodijskim zamislima Stravinskog. Slavuja je pjevala studentica sopranistica Ilijana Korać, koja je publici itekako dala naslutiti što se od nje može očekivati za koju godinu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Susret s ekspresionizmom na visokoj razini

    27. Muzički biennale Zagreb, Međunarodni festival suvremene glazbe, Zagreb, 6. – 13. travnja 2013.: Slovensko narodno gledališče iz Maribora, Slovensko narodno gledališče iz Ljubljane i Europska prijestolnica kulture Maribor 2012., Marij Kogoj, Crne maske, dir. Marko Hribernik, red. Janez Burger

    Piše: Marija Barbieri
    Crne maske fascinantno su djelo, toliko raznovrsno, bogato i raskošno u ideji, što pruža mogućnost za izvedbenu raskoš. Slovenski su umjetnici ponudili veliku predstavu, poglavito u scenskoj i orkestralnoj realizaciji. Vokalni segment izvedbe ponešto je zaostajao u dojmljivosti likova, osim sjajnoga Jože Vidica u glavnoj ulozi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lohengrin nastavlja oduševljavati

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Richard Wagner, Lohengrin, dir. Nikša Bareza, red. Kurt Josef Schildknecht – druga podjela glavnih uloga

    Piše: Marija Barbieri
    Adela Golac Rilović zablistala je kao Elsa iz snova. Prekrasne pojave, uvjerljive scenske igre, prelijepih piana, dugim legato frazama svoga lijepog glasa, bez ijednog forsiranog tona a uvijek dovoljno zvučna, suvereno se kretala gustim tkivom Wagnerove partiture. Pjevala je, muzicirala i ispunjala gledalište karizmom autentične umjetničke osobnosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad Nijemci slave Wagnerovu obljetnicu

    Sumrak bogova Richarda Wagnera u Ludwigshafenu, Stuttgartu i Mannheimu

    Piše: Ivan Ćurković
    Mnoge predstave Sumraka bogova teško podnose breme zaokruživanja Wagnerova megalomanskog nauma. Premda na glazbenom planu Stuttgart jednoznačno prednjači nad Ludwigshafenom i Mannheimom, Nationaltheater Mannheim pokazao je da zna realizirati i u kazališnom smislu itekako relevantne projekte
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Napokon Predstava

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Richard Wagner, Lohengrin, dir. Nikša Bareza, red. Kurt Josef Schildknecht

    Piše: Marija Barbieri
    Napokon smo u središnjoj nacionalnoj opernoj kući duge i bogate tradicije doživjeli Predstavu – jedno od stožernih djela opernog repertoara u izvedbi bez slabe točke! Dobri su bili svi solisti, Orkestar Opere HNK-a svirao je na respektabilnoj razini, a Zbor Opere zvučao dobro i kompaktno. I scenski dio bio je na visini ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povremena nesuglasja

    Nationaltheater Mannheim: Giuseppe Verdi, Don Carlo, dir. Alois Seidlmeier, red. Jens-Daniel Herzog

    Piše: Ivan Ćurković
    Muzikalnost i interpretacijsko umijeće temelj su svakoj uspješnoj pjevačkoj karijeri, a Marko Špehar je to u svojoj interpretaciji Filipa II i na smion način dokazao. Način na koji barata svojim glasom kao da ukazuje da je rizik da se pritom preforsira smanjio na minimum, što je svakako bitno za daljnju karijeru tog mladoga pjevača
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Različitost raznolikih dometa

    Spektakli u CineStaru: Royal Opera House, Petar Iljič Čajkovski, Evgenij Onjegin, dir. Robin Ticciati, red. Kasper Holten

    Piše: Marija Barbieri
    Bugarska sopranistica Krassimira Stoyanova jedina je znala što su Puškin i Čajkovski i posve je usvojila Tatjanu. Lijepo je pjevala, profinjeno muzicirala i uvjerljivo igrala. Ali malo je previše prešla dobnu granicu lika, barem u prvom dijelu opere. Ugledni britanski bariton Simon Keenlyside bio je preglumljen a ni glasovno nije u vrhunskoj formi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snaga svevremene umjetničke istine

    Metropolitan u Lisinskom: Giuseppe Verdi, Rigoletto, dir. Michele Mariotti, red. Michael Mayer

    Piše: Marija Barbieri
    Željko Lučić pjevački je izrazio psihološki kompleksan emotivni svijet i učinio svoj lijep verdijanski glas, besprijekoran legato, vođenje fraze u širokom luku, vladanje bogatom paletom dinamičkih nijansi i vrhunsku muzikalnost, podatnim oruđem u crtanju Rigoletta. Bio je to rijetko cjelovit lik koji je živio na sceni punim životom snažne umjetničke kreacije. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jerkuničin temelj za dalja gostovanja

    Opera u Frankfurtu: Richard Wagner, Walküra, dir. Sebastian Weigle, red. Vera Nemirova

    Piše: Ivan Ćurković
    Ante Jerkunica je kao Hunding dobro se uklopio među kolege na pozornici Opere u Frankfurtu. U vokalnome smislu ulogu je otpjevao samouvjereno i sigurno, što se prikladno nadopunjavalo s glumačkim nastupom. U glazbenome se smislu u konačnici u predstavi radi možda i o višim dometima nego u kazališnom, što zaokružuje pozitivni dojam ...pročitajte cijeli tekst...
  • Verdi u modernom ali kvalitetnom rukopisu

    Metropolitan u Lisinskom: Giuseppe Verdi, Krabuljni ples, dir. Fabio Luisi, red. David Alden

    Piše: Marija Barbieri
    Kad smo već izgubili svaku nadu da će se u Verdijevoj godini pronaći idealan verdijanski lirico spinto tenor, Marcelo Álvarez potvrdio se u svoj punoći vokalnog sjaja, pjevačko-tehničke osposobljenosti i bogatstva emocija. Álvarez je bio doista sjajan u jjednoj od pjevački najtežih tenorskih uloga koja pruža velike mogućnosti u glazbenoj i scenskoj karakterizaciji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uvreda Verdija i publike

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu i Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Giuseppe Verdi, Aida, dir. Antonello Allemandi, red. Bálazs Kovalik

    Piše: Marija Barbieri
    Svesti Verdija na puki glazbeni predložak na kome će netko eksperimentirati vlastite ideje i s njime se besramno poigrati – to je uvreda za Verdija, velika i neoprostiva uvreda. Praviti iz opere grotesknu parodiju, uvreda je za operu kao glazbeno-scensku vrstu, a prikazati takav nemušti uradak uvreda je za publiku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neujednačen koncert s velikom zvijezdom

    Elīna Garanča i Ho-yoon Chung, Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, dir. Karel Mark Chicon, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 21. siječnja 2013.

    Piše: Marija Barbieri
    Elīna Garanča nije odabrala repertoar po kojemu je postala slavna, no u glasovitoj ariji Dalile Mon cœur s' ouvre à ta voix pokazala je sve svoje velike kvalitete ali i ograničenja. Njezin je glas ugodan, posve ujednačen, besprijekorno vođen i pažljivo kontroliran, intonacija savršena, pridržavanje notnog teksta uzorno, a muzikalnost naglašena
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pregnantna jednostavnost

    Metropolitan u Lisinskom: Gaetano Donizetti, Maria Stuarda, dir. Maurizio Benini, red. David McVicar

    Piše: Marija Barbieri
    Američka mezzosopranistica Joyce DiDonato gotovo je savršeno interpretirala naslovni lik: prelijepe duge legato fraze, piana koja se protežu kroz nekoliko taktova i zamiru u pianissimu, izvanredno vladanje pjevačkom i dramskom komponentom uloge. Uglavnom, inteligentno i emotivno maestralno ostvarenje! ...pročitajte cijeli tekst...
  • Furiozna željeznica

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Vid Balog – Krešimir Batinić, Operetni express 2013, dir. Krešimir Batinić, red. Damir Lončar

    Piše: Irena Paulus
    Operetni express zamišljen je i izveden u euforičnom prednovogodišnjem duhu, u mnogim slučajevima s aluzijama na čuveni koncert u Beču ali bez prave podrške (i, možda, s premalim brojem proba). No, bez obzira na to, publika je bila iznimno dobronamjerna – cijenila se ideja (a kvaliteta će se razraditi dogodine) – tako da su svi uživali ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrhunski umjetnički užitak

    Metropolitan u Lisinskom: Hector Berlioz, Trojanci dir. Fabio Luisi, red. Francesca Zambello

    Piše: Marija Barbieri
    Poznavajući Susan Graham kao Gluckovu Ifigeniju, od nje smo očekivali najviše i najbolje i to smo dobili. Ona je ne samo izvrsna pjevačica nego umjetnica koja može potresti u vrlo zahvalnoj ali preteškoj ulozi Didone. Mladi Bryan Hymel! je lijepim glasom lirico-spinto tenora suvereno svladao goleme pjevačke zahtjeve uloge Eneje i donio je krajnje sugestivno ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike