Pola stoljeća na sceni

Arti musices, Pavica Gvozdić, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 20. listopada 2009.

  • Pavica Gvozdić, foto: www.dubrovnik-festival.hrKoncertom u povodu pedesete obljetnice umjetničkog djelovanja pijanistice Pavice Gvozdić pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture RH, u Hrvatskom glazbenom zavodu otvorena je nova sezona ciklusa Arti musices koncertne agencije Art agent.

    Ugledna hrvatska pijanistica Pavica Gvozdić pola stoljeća suvereno vlada glazbenom scenom u domovini, ali još više u inozemstvu. Diplomirala je i magistrirala u znamenitoj zagrebačkoj pijanističkoj školi Svetislava Stančića, usavršavala se i u razredu Magde Tagliaferro u Parizu te sama odgojila generacije vrsnih pijanista. Od 1975. redovita je profesorica na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, a prošle je godine postala Profesor emeritus Zagrebačkog sveučilišta. U njezinom su razredu diplomirala, magistrirala ili se usavršavala čak 54 studenta, a držala je i brojne seminare i majstorske tečajeve u Hrvatskoj, Portugalu, Japanu i Kanadi.

    Na koncertnim podijima diljem svijeta i na raznim festivalima – sama ili uz brojne orkestre i dirigente – predstavljala je raznolik program, s posebnom pažnjom prema djelima hrvatskih autora. Mnogi od njih posvetili su joj svoja djela i ona ih je prva izvodila. Posebice su brojna i zahtjevna ona koja je za nju napisao Stanko Horvat. Na dvadesetak nosača zvuka sačuvane su njezine izvedbe kapitalnih djela svjetske literature, većim dijelom tematski okupljene oko jednog autora (Chopin, Bach, Beethoven, Mozart…). Dobila je mnoge nagrade i priznanja, a to je tek letimičan osvrt na bogatu i hvalevrijednu karijeru umjetnice na koju valja u ovoj svečanoj prigodi podsjetiti.

    Učinili su to i na prigodnoj uvodnoj svečanosti Jagoda Martinčević, koja je u ime organizatora istaknula iznimnost umjetničina kontinuiranog rada uzlazne putanje i Prerad Detiček, koji je kao predsjednik Hrvatskog društva glazbenih umjetnika umjetnici darovao lovorov vijenac, a pročitana je i pismena čestitka ministra kulture RH Bože Biškupića. Program koji je Pavica Gvozdić izabrala za obilježavanje pedesete godišnjice umjetničkog rada bio je i ovaj put tematski posvećen jednom autoru – Johannesu Brahmsu – Vier Klavierstücke, op. 119, Sechs Klavierstücke, op. 118 , Tri intermezza, op. 117 i Sieben Fantasien, op. 116.

    Brahmsova romantična duša progovarala je bogatom paletom osjećajnosti, podjednako strastveno i nježno te klasično i moderno, a samo s jednim instrumentom – glasovirom, uspijeva ponekad postići dojam čitavog orkestra. Upravo te karakteristike Brahmsova klavirskog sloga odgovaraju temperamentu i senzibilitetu Pavice Gvozdić i ona ih je s više ili manje koncentracije sugestivno prenosila auditoriju. U nizu kontrastnih ugođaja (intermezza, rapsodije, balade, romance, capriccia) ljepotom tona, melodijskih linija, sadržajnom ekspresivnošću i agogičkim uzletima posebno su se dojmili intermezzi u h-molu op. 119, u A-duru i es-molu op.118, u es-duru op 117 te u a-molu i E-duru op. 116.

    Nakon Brahmsa, Pavica Gvozdić je za dodatak odabrala još jednog svojeg omiljenog skladatelja – Frederica Chopina. Briljantno je izvela njegova dva preludija u b-molu i u e-molu.

    © Višnja Požgaj, KULISA.eu, 22. listopada 2009.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike