Glazbopis u Salonu Očić

Ciklus koncerata Iz salona Očić: Dalibor Cikojević, klavir, 6. svibnja 2010.

  • Dalibor Cikojević
    Hrvatski pijanist i docent na Muzičkoj akademiji u Zagrebu Dalibor Cikojević, osim redovitih koncertnih nastupa i pedagogije, ima još jednu strast – pisanje romana s glazbenim temama. Dosad su mu objavljeni romani Ostavština posljednjeg skladatelja i Violina, a posljednji dio te trilogije najnoviji je roman Slike s izložbe, koji je još u rukopisu te će najvjerojatnije biti do jeseni objavljen u Austriji, gdje je autor proveo dvadeset godina na studiju glasovira, usavršavanju i pedagoškom radu. No prvo javno predstavljanje Cikojevićevog najnovijeg romana, koji opisuje sudbine ljudi koje je odredila glazba kroz san profesora u kojem on susreće razne glazbenike, dogodilo se na 7. kućnom koncertu Iz salona Očić Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan, održanom uz izravni prijenos na 3. programu Hrvatskog radija.

    Roman je predstavljen u obliku glazbopisa, spregom biranih govorenih dijelova knjige i odgovarajuće glazbe. Spiker Hrvatskog radija i glumac Ivan Kojundžić čitao je male eseje iz knjige posvećene prvenstveno pijanistima, tekstove – prema riječima autora – pisane sa srcem i ljubavlju na tragu njegovih preokupacija pijanizmom kojim se intenzivno bavi. Kako je riječ o literarnoj inačici poznatog ciklusa Slike s izložbe Modesta Petroviča Musorgskog (u originalu pisanog za glasovir), čitavu priču uokvirila je upravo glazba iz tog djela, Promenada na početku i Stari dvorac na kraju.

    Unutar tih glazbenih korica pročitano je nekoliko dirljivih ljubavnih priča: prvo dijalog Ludwiga van Beethovena i njegove učenice kontese Giuliette Giucardi uz zvukove njihove Mjesečeve sonate, zatim priča o Franzu Lisztu i njegovoj ljubavnici Poljakinji Olgi Zielinsky uz skladateljeve Ljubavne snove. Dirljivo je bilo ljubavno pismo Borisa Papandopula budućoj (i posljednjoj) ženi Zdenki, kao i njezina ispovijest o bolnoj, ali hrabroj odluci za osamostaljenjem. Tom našem skladatelju kojim se Cikojević najviše bavi, posvećen je i veći dio knjige. U ovoj prigodi čuli smo prvu javnu izvedbu majstorove skladbe za glasovir Zdenkin striptiz, pisanu u maniri jazza, kojoj je specifičnu boju i ugođaj dodao Boris Ciglenečki na udaraljkama. Na kraju je pročitan i nevjerojatan govor kardinala Borromea kojim se zalaže za zabranu upotrebe orgulja u crkvama. To je popraćeno izvedbom Preludija, fuge i varijacija za orgulje Césara Francka, ali u obradi Harolda Bauera za glasovir.

    Dodajmo da je te osebujne večeri inauguriran novi pijanino za potrebe Salona Očić (dosad je Tvrtka Heferer posuđivala svoj instrument!) i da je stvoreno iznimno ozračje u kojem je brojna publika odabranu glazbu doživjela na novi način, u prisnoj sprezi sa sugestivno interpretiranim tekstovima i prigodnim razgovorom urednika Branka Magdića s autorom knjige i muzikalnim interpretom glazbe Daliborom Cikojevićem, te je na najljepši način upoznala njegov roman Slike s izložbe.

    © Višnja Požgaj, KULISA.eu, 8. svibnja 2010.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike