Zvuk polifone misli

Festival sv. Marka, Zagreb, 25. travnja – 26. svibnja 2011.: Trio Celibidache, Crkva sv. Marka, 2. svibnja 2011.

  • Llorenz Nasturica-HerschcoviciBurkhard Sigl

    Vrhunska kvaliteta komornog izvodilaštva koju Festival sv. Marka sustavno godinama njeguje obilježila je i koncert Trija Celibidache. Troje sjajnih muzičara, osnivač ansambla, violinist Lorenz Nasturica-Herschovici, violist Burkhard Sigl i violončelistica Monika Leskovar publici su se predstavili netipičnim ali iznimno zanimljivim programom, obradom Bachovih Goldberg varijacija za gudački trio (transkripcija Dmitry Sikovetsky).

    Partitura Bachova remek-djela u transkripciji je profilirana razvedenošću međuodnosa triju oblikovanih dionica. Polifona misao, kao ishodište i generirajući impuls Bachova stvaralaštva u cjelini, u izričaju se artikulirala samorazumljivošću ponovno ukazujući na nikad do kraja dokučivo majstorstvo invencije velikog njemačkog skladatelja. Ta karakteristika Bachova sloga na bitan je način oblikovala i interpretaciju gostujućeg ansambla. Živost i rječitost pokreta izmicala je mogućnosti izvanjske pravilnosti, podjednako u oblikovanju i slijedu varijacija, i skladba je postupno rasla u drugačijoj, novoj dimenziji. U refleksiji usporedbe s izvornim notnim tekstom izvedba je uspostavljala nov prostor recepcije.

    Monika LeskovarTreba, međutim, reći da raspon tonske izražajnosti nije odlikovala očekivana izdiferenciranost, a naglasak je bio na neposrednosti suodnosa triju dionica u izričaju specifičnosti svakog pojedinog instrumenta. U tom su smislu članovi ansambla pokazali suštinu svog kreativnog govora i ukazali zorno na stvarne zahtjeve vrhunske izvodilačke umjetnosti. Također je vrijedno napomenuti da su svoje troje muzičara članovi Minhenske filharmonije - Lorenz Nasturica-Herschovici je prvi koncertni majstor, Burkhard Sigl solo violist, a violončelistica Monika Leskovar solo violončelistica tog svjetski uglednog orkestra, što potvrđuje da je sinteza orkestralnog, komornog i solističkog izvodilaštva i moguća i nužna.

    © Dodi Komanov, KLASIKA.hr, 3. svibnja 2011.

kritike