Gipke pasaže

Guitarra Viva: Eduardo Isaac, Hrvatski glazbeni zavod, 9. svibnja 2011.

  • Eduardo Isaac

    U Zagrebu je nakon pet godina ugledni argentinski gitarist Eduardo Isaac ponovno održao recital. Popularni ciklus Guitarra Viva dobio je time još jedan reprezentativni koncert koji je publika pretežito gitarističke struke toplo pozdravila. Eduardo Isaac, dobitnik brojnih prvih nagrada na natjecanjima, priznanja za svoju istaknutu solističku djelatnost i ugledni pedagog koji svoje znanje prenosi gitaristima mnogih zemalja, predstavio je ovom prigodom program najpoznatijih španjolskih, talijanskih, brazilskih i argentinskih autora 20. stoljeća, u kojem se nerijetko osjeća utjecaj tanga, popularnog plesa kojim se i sam često opijao najviše u društvu s uglednim sviračem bandoneona, Danielom Binellijem.

    Na samome početku večeri, preludirajući u romantičnom Nocturnu Federica Morena Torrobe, Eduardo Isaac na prvi je mah osvojio prisutne ljepotom tona zahvaljujući prvenstveno svojoj senzibilnosti, ali i plemenitim svojstvima vrijednog instrumenta pariškoga graditelja Dominiquea Fielda. U nastavku je umjetnik uz besprijekorno oblikovane fraze, legato, fokusirani udar (bilo oštri bilo mekani) i tonove duga odjeka, pokazao virtuozne kvalitete, oplemenjene efektnim akcentima i gipkim pasažama.

    Svirao je Allegro Joaquina Rodriga iz skladbe Elogio de la Guitarra, zatim Capriccio diabolico Marija Castelnuova-Tedesca posvećen Paganiniju s tek jednim diskretnim citatom njegove slavne La campanelle. Temperament, raspojasanost i elegancija brazilske glazbe bili su zastupljeni Prvom etidom i trima plesnim stavcima – Samba (Bossa-nova), Valsa i Choro iz 13. Brasiliane Radamésa Guattalija s podsjetnikom na stil drugog velikog brazilskog majstora Ville Lobosa.

    Drugi dio koncerta bio je u cijelosti posvećen argentinskom tangu u zanimljivim obradama za gitaru. Tri popularna plesa, Danzarin, Melancolico i Nocturno (Milonga), čuli smo u obradi argentinskog gitarista Claudija Camisasse, a ulomke iz opernog djela za samo dvoje pjevača, Maria de Buenos Aires Astora Piazzolle, u kojem se dakako pleše tango, obradio je s mnogo ukusa, mašte i razvedenosti sloga temperamentni solist večeri Eduardo Isaac. Uz još jedan profinjen i efektan dodatak u istome argentinskom stilu, umjetnik je zaokružio tu nadasve uspješnu i zanimljivu večer glazbe za gitaru.

    ©  Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 11. svibnja 2011.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike