Bujna razrada bogatstva zamisli

Dobrotvorni koncert: Itamar Golan klavir, gosti: Danijel Detoni, klavir, Zagrebački kvartet saksofona, Hrvatski glazbeni zavod, 14. lipnja 2011.

  • Itmar Golan i Danijel Detoni

    Uspjeh koncerta ekipe sastavljene od hrvatskoj publici dobro znana pijanista Itamara Golana s njegovih teško zamjenjivih nastupa na dubrovačkom festivalu Rachlin i prijatelji, potom u Samoboru ili Zagrebu, uz Danijela Detonija, svojedobno njegova studenta komorne glazbe u Parizu, te Zagrebačkog kvarteta sasofona, unaprijed je bio osiguran, a to se i potvrdilo u Hrvatskom glazbenom zavodu. Sasvim poseban dobrotvorni koncert (u povodu završetka osnovnoškolskog obrazovanja prvog naraštaja židovske Osnovne škole Lauder – Hugo Kon) prvi je put priredila Židovska vjerska zajednica Bet Israel u suradnji s Izraelskim veleposlanstvom čekajući pravi trenutak da okupi prvorazredne umjetnike koji će osigurati kvalitetu.

    S druge strane je trenutak bio pravi jer je prihod namijenjen Osnovnoj školi Lauder – Hugo Kon, sljednici Osnovne škole Lauder  – Lea Deutsch, privatnoj školi s pravom javnosti,  financiranom iz zaklade obitelji Lauder, koja nosi ime Huga Kona, posljednjeg predsjednika Zagrebačke židovske općine uoči Drugoga svjetskog rata, a prije toga djevojčice Lee Deutsch, nekoć velike zagrebačke kazališne zvijezde, stradale u holokaustu. Školu Lauder-Hugo Kon utemeljila je Židovska vjerska zajednica Bet Israel (jedna od dvije zagrebačke židovske zajednice) 2006. godine sa sjedištem u zgradi Kulturnog centra na zagrebačkoj Peščenici i sada iz nje izlazi prva generacija đaka koja je svladala hebrejski program učenja jezika, povijesti i kulture židovstva. Dobrotvorni koncert mali je prilog daljem uspješnom opstanku škole kojem su glazbenici iskreno darivali svojim umijećem.

    Birani umjetnici, birani program. Na početku suzdržana elegancija. Pavana za preminulu infantkinju Mauricea Ravela u izvedbi Danijela Detonija i Itamara Golana za klavir četveroručno, skladba koja od davnog dvoručnog klavirskog izvornika plijeni pažnju jednostavnom temom melankoličnoga karaktera i pojavljuje se u bezbrojnim inačicama i svim mogućim obradama te postaje općeglazbeno dobro. Još veći četveroručni zalogaj predstavili su Golan i Detoni koncentriranom, preglednom, dobro strukturiranom i tonski bogatom izvedbom nadasve slojevite Schubertove Fantazije u f-molu, kapitalnog opusa za klavir četveroručno koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim.

    U drugom dijelu večeri Zagrebački kvartet saksofona (Dragan Sremec, sopran-saksofon, Goran Merčep, alt-saksofon, Saša Nestorović, tenor-saksofon i Matjaž Dervenšek, bariton.saksofon) potvrdio je da se može dohvatiti baš svega pa tako i antologijskog Šostakovičeva Klavirskom kvinteta sa svom njegovom preglednom neoklasičnom formom, bujnom razradom u bogatstvu zamisli, živim dijalogom s baroknom suitom u okružju glazbe 20. stoljeća s karakterističnim Šostakovičevim potpisom. Prijevod izvornog gudačkog kvarteta u kvartet saksofona plijenio je već na predstavljaju prije nekoliko godina na festivalu Rachlin i prijatelji u Dubrovniku. Drukčije, gotovo raspojasane zvukovne dimenzije iskazuju se u prevlasti kvarteta saksofona koji si daje oduška nad moćnim solističkim instrumentom kakav je klavir. Zanimljivo, napeto i žustro su se kvintetskom slavlju odali Golan i Zagrebački kvartet saksofona na kraju uspjele večeri koja nije mogla poći bez dodatka, ode Jeruzalemu u obradi Saše Nestorovića.

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 16. lipnja 2011.

Piše:

Maja
Stanetti

kritike