Može li se odglaviti?

Glazbeni program 62, Dubrovačkih ljetnih igara: Dubrovački simfonijski orkestar, dir. Johannes Klump, solist: Stephen Kovacevich, Atrij Kneževa dvora, 29. srpnja 2011.

  • Dubrovački simfonijski orkestar i dirigent Johannes Klumpp

    Neki koncerti su pamtljivi zbog odličnog ili lošeg izvođenja, neki zbog lijepe oprave ili nezgrapnosti solista ili smušenosti dirigenta ili neuštimane violine, po praznoj ili punoj koncertnoj dvorani, po zanimljivom repertoaru, ali ima i onih koje uopće ne ostaju u sivim stanicama mozga. Zamalo da se to nije dogodilo koncertu koji su priredili Dubrovački simfonijski orkestar, pijanist Stephen Kovacevich i dirigent Johannes Klumpp. Situaciju je spasila jedna zaglavljena tipka na klaviru koju je solist svako malo morao odglavljivati tijekom sviranja i uistinu odlično odsvirana Beethovenova Egmont uvertira.
    Stephen Kovacevich
    Solist večeri, priznat i slavljen pijanist Stephen Kovacevich iskoristio je poetičnost Beethovenovog Koncerta za klavir i orkestar br 4, op. 58 kao vodilju tumačenja djela i cijelom izvedbom držao se samo i upravo tog pravca. Nesumnjivo odličan poznavalac Beethovenovog klavirskog opusa kao da je jedva dočekao da odsvira nekog skrušenog i kontemplativnog Ludwiga. Sebi je dopustio iskorak na samo par mjesta u kojem se osjetio onaj borbeni i pobjedonosni Beethovenov duh što je uz strpljivo slušanje moglo biti interesantno, ali isto tako ostalo u okvirima samo profinjenog i pomalo ispuhanog sviranja. Zaglavila se tipka d2 na klaviru, a i solist u svojem dubokom promišljanju i odvojenosti od publike. Koliko pijanistu sada više odgovara forma recitala vidjelo se u dodatku, Bachovoj Sarabandi, koju je izveo u nadmoćnoj sjedinjenosti pjesničkog duha i zvuka klavira.

    Uz dirigenta Johannesa Klumppa orkestar je uz već spomenutu uvertiru odsvirao Beethovenovu 2. simfoniju. Dirigent Klumpp bio je izuzetno jasan u htijenjima i brzo shvatio da dubrovačkom orkestru punog glazbenih potencijala treba prvenstveno disciplina, ali to je ujedno bila i zamka jer je izvedba ostala u školskim okvirima.

    © Marija Grazio, KLASIKA.hr, 7. kolovoza 2011.

Piše:

Marija
Grazio

kritike