Posebni solisti uz Zagrebačke soliste

58. koncertna sezona Zagrebačkih solista, solisti: Đana Kahriman, Saki Kodama, voline; Kian Soltani, violončelo, Hrvatski glazbeni zavod, 20. ožujka 2012.

  • Đana Kahriman, Saki Kodama i Zagrebački solisti, foto: Mirko Cvjetko

    I Zagrebački solisti trebaju se podičiti svojim solistima. U smislu da nastupe kao solisti u koncertu uz ansambl. To su ovoga puta bile mlade dame iz njihova sastava. Riječ je o violinisticama Đani Kahriman i Saki Kodama. Dubrovčanka Đana Kahriman lani je diplomirala u klasi Leonida Sorokova na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, a preklani je iz iste klase izašla i Saki Kodama. One su s punim uvjerenjem nastupile u Koncertu za dvije violine, gudače i continuo u d-molu , op. 3, br. 11 Antonija Vivaldija iz zbirke L'estro armonico. Krasio ih je lijep ton i dobra usklađenost. Krasilo ih je i ustrajavanje na takozvanoj autentičnoj interpretaciji barokne glazbe. S druge strane, Zagrebačkim solistima u masi je sličnih sastava u svijetu nakon godina tavorenja na lovorikama imena i vlastite slave postalo jasno da se na njoj ne može vječno živjeti. I Zagrebački solisti, korak po korak u nekoliko godina, iskorištavaju tu šansu. 

    Kian Soltani foot: Mirko CvjetkoPrema uobičajenim pravilima, drugi dio večeri rezerviran je za ansambl. Obveza izvođenja domaće glazbe zadovoljena je skladbom Musica a cinque Dubravka Detonija iz šezdesetih godina. Iz aforistične skladbe i zvučnih fragmenata rasla je dobro strukturirana izvedba Zagrebačkih solista prepuna kolorita. Detoni je svakako jedan od skladatelja kojemu se izvedba kompozicija ponavlja, što je na domaćoj sceni prije iznimka no pravilo. Omiljena Simple Symphony engleskoga skladatelja Benjamina Brittena obilježila je završnicu. Repertoarno je djelo zapravo uvijek izazov, a Zagrebački solisti ovaj su put Jednostavnu simfoniju pročitali s osobitim naglaskom na stavke Playful Pizzicato (zaigrani pizzicato) i Sentimental Sarabande.

    Izvođačka zvijezda večeri bio je gostujući solist, violončelist Kian Soltani, nedavni pobjednik Međunarodnog natjecanja Antonio Janigro u Zagrebu. Kian Soltani rođen je i školovan u Švicarskoj, ali njeguje i svoje iransko porijeklo. K tome, nastoji i pomiriti narasle političke nevolje koje su zemlju njegova porijekla dovele na gotovo isključivo zao glas. To mu možda u budućnosti osigurava i međunarodni uspjeh. Svakako ne i bez temelja. Naime, Soltani je suvereni violončelist s izrazitim, otmjenim smislom za javni nastup, a rijetko se u živom glazbenome životu, s ljepšim smislom za oblikovanje fraze i ljepšim oblikovanjem tona, moglo čuti Kol Nidrei za violončelo i orkestar, op. 47 – adagio na židovske teme Maxa Brucha. Tomu je vehementno pridružio i Mađarsku rapsodiju Davida Poppera. A za dodatak i vlastitu improvizaciju na iranske pjesme.

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 22. ožujka 2012.
    foto © Mirko Cvjetko
    Đana Kahriman i Saki Kodama, foto: Mirko Cvjetko

Piše:

Maja
Stanetti

kritike