Uspjeh mladih snaga

Lisinski subotom: Viva Latino!, Simfonijski orkestar Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu, dir. Alun Francis, solistica: Vita Vukov, klavir, KD Vatroslav Lisinski, 31. ožujka 2012.

  • Alun FrancisHvalevrijedna suradnja Muzičke akademije u Zagrebu i Koncertne dvorane Vatroslav Lisinski pružila je još jedan odličan koncert Simfonijskog orkestra Muzičke akademije. Planiran pod nazivom Viva Latino! taj tematski koncert doduše nije donio očekivani program latinoameričke glazbe sugerirane u naslovu, nego je predstavio birana, također popularna djela nadahnuta Mediteranom, pretežno španjolskim, a dijelom i talijanskim iz pera Emmanuela Chabriera, Manuela de Falle, Maurica Ravela i Petra Iljiča Čajkovskog. Stoga bi prikladniji naslov koncerta bio Mediteranska egzotika, kako su u programskoj knjižici obrazložili studenti treće godine Odsjeka za muzikologiju Tomislav Bužič i Andreja Vrekalić.

    Od osnutka 1921. godine, Simfonijski orkestar Muzičke akademije surađuje s najistaknutijim dirigentima poput Nikše Bareze, Igora Kuljerića, Zorana Juranića, Vladimira Kranjčevića, Uroša Lajovica, Milana Horvata, Igora Gjadrova, Pavla Dešpalja i drugih, a ovaj je put za pultom bio ugledni britanski maestro Alun Francis, stalni gost dirigent Zagrebačke filharmonije. On je uspio tijekom posljednja dva tjedna rada s orkestrom Akademije na najbolji način finalizirati rezultate iscrpnog studija tog programa pod vodstvom voditelja orkestra, prof. Georga Draušnika, i nadzornika Antonija Popovića. Studenti su se dobro pripremili i pokazali visoku izvedbenu razinu, posebice u sekcijama besprijekornih puhača. Vrlo solidne gudače predvodio je koncertmajstor Ivan Jakšeković, koji se kao vrsni violinist istaknuo i u nekoliko izražajnih sola.
    Vita Vukov
    Popularnost odabranih skladbi specifična južnjačkog ritma, kolorita i melodike zacijelo je bio snažan dodatni motiv za ekspresivnost i mladenački žar interpretacija. Niz redom majstorski orkestriranih djela počeo je rapsodijom España Emmanuela Chabriera, koja je već na samom početku pružila priliku svim instrumentalnim sekcijama za uzorne izvedbe, što se ponovilo i u nastavku. Čuli smo i dvije tipične impresionističke skladbe nadahnute tradicijskom glazbom i atmosferom Iberijskog poluotoka: prvo simfonijsku impresiju Noći u španjolskim vrtovima Manuela de Falle, sretan spoj španjolskog nacionalnog stila i francuskog impresionizma. Vrlo zahtjevna i virtuozna dionica klavira u tom djelu upućuje na glasovirski koncert, ali kako je ona posve uronjena u orkestralno tkivo, riječ je ipak o simfonijskim impresijama, svojevrsnom lirskom portretu Andaluzije u tri slike pod naslovima En el Generalife, Danza lejana i En los jardines de la Sierra de Cordoba. Istaknutu klavirsku dionicu izvela je Vita Vukov, studentica druge godine u razredu prof. Rubena Dalibaltayana. Pružila je nadasve dojmljivu interpretaciju tehnički suverenu, tonski profinjenu i vrlo muzikalnu, što se idealno stopilo s odličnim orkestrom.

    U nastavku je nakon pauze izvedena i plesna suita Španjolska rapsodija Mauricea Ravela sa stavcima Preludij u noći, Malaguena, Habanera i Feria. Koncert je završio efektnim Talijanskim capricciom, op. 45 Petra Iljiča Čajkovskog, skladateljevim nostalgičnim sjećanjem na boravak u Italiji obuzet – kako je napisao Nadeždi von Meck – „dražesnim“ temama koje je imao potrebu zabilježiti i orkestrirati na svoj briljantan način. Zahvaljujući znalačkom i autoritativnom vodstvu maestra Aluna Francisa, sve su izvedbe bile na visokoj razini, ispraćene burnim odobravanjem zadovoljne publike i očito sretnim studentima zbog još jednog uspješnog koncerta.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 2. travnja 2012.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike

najavljujemo...