Dojmljiva izvedba

21. svečanosti Pasionska baština, Zagreb, 24. ožujka - 4. travnja 2012.: Zbor Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu, dir. Jasenka Ostojić Radiković, solisti: Matija Meić, bariton, Sven Jagarinec, mezzosopran, Pavle Zajcev, violončelo, Pavao Mašić, orgulje, Crkva sv. Katarine, 1. travnja 2012.

  • Zbor Zagrebački dječaci i dirigentica Jasenka Ostojić -Radiković u Crkvi sv. Katarine, arhivska fotografija, www.zbor-zagrebacki-djecaci.hr

    Od svoga osnutka 1921. godine,  Zbor zagrebačke Muzičke akademije sukcesivno izvodi najzahtjevnija vokalno-instrumentalna djela svjetske i domaće glazbene literature. Tu tradiciju nastavila je i profesorica Jasenka Ostojić-Radiković, pročelnica Odsjeka za dirigiranje, harfu i udaraljke, kada je prije dvanaest godina preuzela vodstvo toga Zbora. Za ovu prigodu pripremila je u suradnji sa svojim asistentima, studentima Davorom Kelićem (dirigiranje), Antom Vetmom (glasovir) i Draženom Kurilovčanom (zborsko dirigiranje), Requiem za soliste, zbor i orgulje op. 9 Mauricea Durufléa (1902.-1986.), rijetko izvođeno, iako najpoznatije djelo tog u vlastitoj sredini cijenjenog francuskog skladatelja, orguljaša i pedagoga. U izvedbi su uz Zbor sudjelovali Sven Jagarinec, mezzosopran (solist Zagrebačkih dječaka), bariton Matija Meić, violončelist Pavle Zajcev i orguljaš Pavao Mašić.

    Matja Mejić, arhivska fotografija, foto: Nikola ServentićLijepa kraća religiozna skladba Cantique de Jean Racine, op. 11 Gabriela Fauréa za mješoviti zbor i orgulje bila je prikladan uvod u opsežni Requiem, skladan 1947. Iako postoje inačice za gudački, odnosno simfonijski orkestar, Duruflé je kao vrsni orguljaš napisao i pratnju za orgulje, što je u odličnoj Mašićevoj interpretaciji i idealnoj akustici crkve sv. Katarine bilo i najprikladnije ozračju Velikog tjedna. U devet stavaka Mise za mrtve nadahnutih gregorijanskim koralima (Introit, Kyrie, Domine Jesu Christe, Sanctus, Pie Jesu, Agnus Dei, Lux aeterna, Libera me, In Paradisum) autor izmjenjuje dramatične ulomke s onima punim molbe za smirenje i spas pokojnikove duše, glazbom temeljenom na tradiciji, ali protkanom i pokojim suvremenijim akordom. Vokalno je težište na mješovitom zboru s tek dva nastupa baritona u stavcima Libera me (Matija Meić bolji je bio u drugom nastupu), dok smo u stavku Pie Jesu, koji je pisan za mezzosopran, violončelo i orgulje, čuli nježnu, čistu, ali i pomalo uplašenu izvedbu jedanaestogodišnjeg Svena Jagarinca, solista Zagrebačkih dječaka (jedinstvena zbora koji također vodi Jasenka Ostojić Radiković i koji ove godine obilježava dvadeset godina postojanja).

    Mješoviti zbor Muzičke akademije posve je udovoljio zahtjevima partiture: svježih i dobro impostiranih glasova (naročito ženskih) i ujednačenih dionica. Vrlo dobra dikcija i emotivna izražajnost u širokom rasponu dinamičkih nijansi očitovala se tijekom cjelokupne vrlo dojmljive izvedbe, koju je brojna publika ispratila s pažnjom i zahvalnošću.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 3. travnja 2012.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike