Strast i kreativnost

17. sezona ciklusa koncerata Iz salona Očić: Ljerka Očić, orgulje, Jelena Očić Flaksman, violončelo, Michael Flaksman, violončelo, 17. svibnja 2012.

  • Jelena Očić FlaksmanU obitelji Očić ističu se dvije vrsne glazbenice, orguljašica Ljerka i njezina mlađa sestra violončelistica Jelena. Ciklusa koncerata Iz salona Očić koje već sedamnaest godina njeguje Društvo za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan idealno su mjesto za promociju brojnih mladih, ali i već afirmiranih glazbenika, među njima i za ove ugledne članice obitelji Očić koje ondje povremeno i same nastupaju, no najčešće u društvu svojih suradnika i prijatelja. Ovaj put lijepi program barokne glazbe priredili su uz domaćicu, orguljašicu Ljerku Očić, njezina sestra violončelistica Jelena Očić Flaksman i njezin bivši učitelj i sadašnji suprug Michael Flaksman. Iako sestre na udaljenosti grade zasebne karijere, takvi intimni susreti u zajedničkom muziciranju pružaju im posebnu radost i uzbuđenje, koje rado dijele s ljubiteljima kućnog muziciranja u ugodnom ozračju salona, ali i u eteru zahvaljujući izravnom radio-prijenosu.

    Jelena Očić Flaksman i Michel Flaksman Jelena Očić Flaksman je nakon završenog školovanja u rodnom Zagrebu, završila i postdiplomski studij na Visokoj muzičkoj školi u Manheimu u razredu Michaela Flaksmana, nekadašnjeg đaka Antonija Janigra, te nastavila pedagošku djelatnost na istoj ustanovi, gradeći zavidnu međunarodnu solističku karijeru. Zanimljiva veza učitelja i učenice nastavila se tako nadahnjujućom uzajamnom podrškom, što se odrazilo i u ovoj prigodi kada su se na početku i na kraju programa predstavili zajedno u triju s orguljama, ali i zasebno.

    Sklona istraživanju i otkrivanju zaboravljenoga, Jelena Očić Flaksman predstavila je malo poznatu, ali vrlo privlačnu, gotovo zabavnu Drugu sonatu za violončelo i orgulje u G-duru prvog talijanskog virtuoza i skladatelja za violončelo Salvatora Lanzettija, a potom i poznatiju Prvu sonatu u g-molu Georga Friedricha Händela. To potonje, dostojanstveno i svečano djelo sa živim i temperamentnim kontrastima, umjetnica je izvela izvanrednom lakoćom, preciznošću i virtuozitetom. Prava je šteta da Jelenu Očić Flaksman na vrhuncu njezine zrelosti nemamo priliku češće čuti u našoj sredini, posebice u većim koncertnim dvoranama i poznatim ciklusima.

    Ljerka Očić i Jelena Očić Flaksman Prepustivši više prostora svojoj slavnoj učenici i supruzi Jeleni, Michael Flaksman sam je izveo tek Prvu sonatu u G-duru Johanna Sebastianna Bacha, nešto drukčijom, introvertiranom klasičnom manirom, dakako u suradnji s Ljerkom Očić, koja je sve te skladbe, izvorno pisane za instrumente i čembalo, uzorno pratila na svojim kućnim orguljama. Sama je međutim izvela i tri toccate za orgulje Johanna Pachelbela, uzbudljivom slobodnom interpretacijom talijanskog affetto stila utkanog u strogi barokni manirizam, što je bilo obilježeno strastvenom energijom i kreativnošću. Kao što je već rečeno, ta zanimljiva barokna koncertna razglednica bila je omeđena atraktivnim zajedničkim nastupima svo troje glazbenika. Na početku Adagiom iz 6. Brandenburškog koncerta Johanna Sebastiana Bacha, a na kraju 8. trio sonatom u g-molu za dva violončela i orgulje Georga Friedricha Händela.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 19. svibnja 2012.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike