Orkestar dijamantnoga sjaja

Glazbeni program 63. Dubrovačkih ljetnih igara: Barokni orkestar iz Freiburga (Freiburger Barockorchester), Gottfried von der Goltz, violina i vodstvo, solist: Karl Kaiser, flauta, Atrij Kneževa dvora, 20. srpnja 2012.

  • Barokni orkestar iz Freiburga (Freiburger Barockorchester), foto: www.dubrovnik-festival.hr

    Gostovanje Baroknog orkestra iz Freiburga sa solistom Karlom Kaiserom pod vodstvom prvog violinista ansambla Gottfrieda von der Goltza sjajan je prinos ovogodišnjem glazbenom programu Dubrovačkih ljetnih igara. Stručna kritika taj je orkestar svrstala u pet najboljih baroknih orkestara na svijetu, a kritičar novina Salzburger Nachrichten ansambl je nazvao „Orkestrom dijamantnoga sjaja“. Orkestar godišnje održi preko stotinu koncerata, a u predahu koncertnih nastupa snima nosače zvuka ne zadržavajući se samo na baroknom repertoaru jer njihove programe sačinjava glazba od 17. do 20 stoljeća.

    Nije uvijek mudro u vrućim večerima izvoditi samo skladbe Johanna Sebastiana Bacha, međutim kad je izvode veliki umjetnici poput Baroknog orkestra iz Freiburga, onda je ona prava glazbena naslada što je brojna publika prepoznala i nagradila ovacijama nakon odsviranog zadnjeg takta, na čemu su se glazbenici zahvalili dodatkom.
    Barokni orkestar iz Freiburga (Freiburger Barockorchester), foto: www.dubrovnik-festival.hr
    Dvadeset glazbenika se smjestilo u atriju Kneževa dvora ispod baroknih skalina što je bio pravi okvir za Bachovu glazbu, a publika je imala vrlo lijep vizualno-akustični doživljaj. Program koncerta činile su četiri orkestralne suite, koje je Bach napisao dvadesetih godina 18. stoljeća u Leipzigu: 3. suita u D-duru BWV 1068, 2. u b-molu, BWV 1067, 1. u C-duru BWV 1066 i 4. u D-duru BWV 1069. Svaka suita se sastoji od nekoliko stavaka plesnoga karaktera koji je u to vrijeme pratio dvorske ili neke druge zabave, no s vremenom oni se sve više stiliziraju i postaju dio koncertnog repertoara.

    Besprijekorno zajedničko muziciranje proizlazilo je od svakog pojedinog povijesno osviještenog člana ansambla koji je sljubljen sa svojim baroknim instrumentom stvarao umjetnički čin najviše razine. Razlijegao se raskošni i krepki zvuk u snažnom baroknom ritmu. Solist večeri, flautist Karl Kaiser, imao je kristalno čist ton ističući ritmički pregnantnu temu brzih stavaka, dok je nježnim plaštem ovio stavak Sarabande. Razigranost i umjetnički uzlet glazbenika iz Freiburga zaslužuje da bude zapisan u festivalske anale kao izniman doživljaj.

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 22. srpnja 2012.

     

Piše:

Ileana
Grazio

kritike