Duboka poetska imaginacija

Glazbeni program 63. Dubrovačkih ljetnih igara: Pierre-Laurent Aimard, klavir, Atrij Kneževa dvora, 14. kolovoza 2012.

  • Pierre-Laurent Aimard, foto: www.dubrovnik-festival.hr

    Šteta što nije bilo više slušatelja na klavirskom recitalu francuskog pianista Pierre-Laurenta Aimarda koji je održao, jer je njegovo sviranje imalo pravi čar otkrića glazbe koja se kod nas rijetko čuje, a ujedno smo upoznali posebnosti tog velikog umjetnika. Pierre-Laurent Aimard je svoju glazbenu izobrazbu stekao u Parizu i Londonu, pobjednik je, između ostalih nagrada, natjecanja Messiaen, a surađivao je s najvećim skladateljima, dirigentima i orkestrima današnjice te održao brojne recitale. Njegovi nosači zvuka nagrađivani su prestižnom gazbenom nagradom Grammy, a bavi se i pedagoškim radom na Konzervatoriju u Parizu i na Visokoj školi u Kölnu.

    Za početak večeri umjetnik je odabrao dvanaest preludija iz Druge knjige Claudea Debussyja koja predstavlja vrhunac majstorovog stvaralaštva i glazbenog impresionizma. Trinaest kratkih skladbi Debussy je ispunio suptilnošću svoje umjetničke osjetljivosti što se potpuno osjetilo u interpretaciji Pierre-Laurenta Aimarda. Dubokom poetskom imaginacijom u kojoj je spojeno pjevajuće fraziranje i cijeli spektar tonskog sjenčanja s dubokim proživljavanjem iznio je autorovo glazbeno bogatstvo.
    Pierre-Laurent Aimard, foto: www.dubrovnik-festival.hr
    Lisztova skladba Zla kob (Unstern! Sinistre, disastro, S.208) nastala 1886., interpretativno zahtjevno, a za slušateljstvo veoma zamorno djelo, prošla je u apsolutnoj kontroli svakog tipa sonornosti, od prigušenog pianissima do upravo orkestralnog zvuka. Uslijedila je još jedna Lisztova skladba Igra vode u vili d' Este (Les Jeux d’eaux a la Villa d’Este), koja je u umjetnikovom sviranju dobila raskošnu zvučnu sliku.

    Baštinik velike francuske tradicije Olivier Messiaen napisao je 1944. cikličnu zbirku Dvadeset pogleda na dijete Isusa (Vingt regards sur l`Enfant-Jésus), za vrsnu pijanisticu kasnije suprugu Yvonne Loriod, kod koje je Pierre-Laurent Aimard studirao. Umjetnik je odabrao dva dijela: Poljubac djeteta Isusa (Le baiser de l'Enfant-Jésus) i Po Njemu je sve stvoreno (Par lui tout a ete fait). Umjetnikova briga za detalje kao razgovijetnost izričaja, a sve okupano iskonskom muzikalnošću što je pokazao na početku večeri, proslavljeni pijanist je dosljedno proveo i kroz ove Messiaenove skladbe na kraju koncerta.

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 14. kolovoza 2012.

Piše:

Ileana
Grazio

kritike