Profesionalno i zabavno

Zagrebačke ljetne večeri

  • Atraktivnim koncertom Kvarteta okarina The Chuckerbutty Ocarina quartet 31. srpnja u Atriju Galerije Klovićevi dvori završene su Zagrebačke ljetne večeri. U proteklih mjesec dana one su pružile obilje raznolikog programa koji je privukao više publike no inače. Bilo je tu dosta pretplatnika Koncertne direkcije Zagreb, koja tim programima na neki način produžava svoju sezonu, ali i mladih. Prema riječima organizatora ovoga je ljeta kupljeno više od 5.000 ulaznica , a podijeljeno ih je još oko 500.

    Raznolikost ponude

    Više od dvadesetak koncerata  (uz 42. Međunarodnu smotru folklora od 16.do 20 srpnja) sadržavalo je široki raspon sadržaja od stare glazbe, baroka i klasike do jazza. Zanimljivo je da to nisu bili veliki spektakli, već komorni, koji su s jedne strane bili jeftiniji, a s druge strane su pružili kvalitetu i zanimljivost. Bilo je dosta tradicionalne glazbe sa svih strana svijeta: Južne Amerike, Irske, Južne Italije i Mediterana, Kube, Norveške, Islanda, Engleske, Orijenta, Austrije. Ali i mješovitih programa koji su nastojali izbjeći podjele na pojedine glazbene pravce od jazza do klasike, etno glazbe i popa (Mario Nardelli and Funky Staff Production).

    Svojevremeno vrlo ambiciozan i skup Zagrebački barokni festival ( ZABAF), koji se odvijao u okrilju Zagrebačkih ljetnih večeri , sveden je bio ove godine na samo jedan , ali vrijedan program rane glazbe: Oriente-Occidente: Dialoghi di musiche antiche e di musiche dal mondo u izvedbi ansambla  Hesperion XXI predvođenim legendarnim glazbenikom Jordijem Savallom.

    Komornu glazbu izvodili su pijanisti Vladimir i Katarina Krpan na glasoviru četveroručno, japanski violinisti Kimiko Nakazawa i njezini učenici u suradnji s našim violinistom i inicijatorom tog koncerta Goranom Končarom i pijanisticom Petrom Gilming (suradnja sa Scenom Amadeo), Kvartet Porin s gošćom izvrsnom  klarinetisticom Marijom Pavlović-Nuytten i odličan ansambl mladih ruskih  umjetnica Gudački kvartet Dominant. Orkestralnu glazbu  zastupao je jedino Hrvatski komorni orkestar s dirigentom Berislavom Šipušem, a posebna su atrakcija bile legendarna pjevačica -buntovnica Joan Baez i Ana Moura, zvijezda portugalskog fada.

    Problemi s kišom

    Većina koncerata odvijala se u prikladnom otvorenom prostoru Atrija galerije Klovićevi dvori, a nekoliko ih je održano i na obližnjoj obnovljenoj pozornici Gradec, s prekrasnim pogledom na Zagreb. Problemi međutim nastaju za lošeg vremena, jer alternativnog zatvorenog prostora zapravo nema. Tvornica naime nije prikladna za većinu programa, a nije ni blizu,  a predvorje Atrija je također neprikladno i skučeno, tako da je primjerice koncert flamenco skupine La Shica odgođen za iduće ljeto. Razmišlja se međutim o privremenom montažnom natkrivanju Atrija što bi bilo praktično i ne odveć skupo.

    Odmak od ozbiljnih sadržaja  na Zagrebačkim ljetnim večerima mogao bi i ubuduće biti dobrim modelom za ljetnu kulturnu ponudu. Pokazao je to i završni koncert ispraćen aplauzima brojnih posjetitelja. Bio je upućen kvartetu visokoobrazovanih glazbenika koji su odlučili gotovo zaboravljeni glineni instrument okarinu, predstaviti na zabavan način. U širokom rasponu djela – bilo originalnih ili još više obrada klasičnih i tradicionalnih evergrina, The Chuckerbutty Ocarina Quartet oduševio je u prvom redu komunikativnošću i virtuoznom svirkom, primjerice u Bachovoj Badinerie ili Rossinijevom Figaru. A neke od skladbi koje je s ograničenim mogućnostima okarine teško interpretirati (poput Wagnerova Lhoengrina ili Händelove Aleluje), oni su začinili uglavnom uspješnim parodijama, uz gegove i kombiniranje s drugim instrumentima (gitarom, flautom, panovom frulom, melodikom, pa čak i običnim čajnikom). Taj osebujan originalni program publiku je oduševio , a to je završetku Zagrebačkih ljetnih večeri dalo poseban pečat duhovite i opuštene, ali vrlo profesionalne zabave. 

    © Višnja Požgaj, KULISA.eu, 4. kolovoza 2008.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike