Nabijeno emocijama

Ciklus Molto cantabile: Iz Rusije s ljubavlju, Luciano Batinić, bas, Julija Palmova, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 1. prosinca 2012.

  • Luciano Batinic, foto: D. Njavro, www.hrt.hrRecital Luciana Batinića u ciklusu Molto cantabile očekivano nije privukao toliko slušatelja koliko ih je zaslužio pomnim izborom programa i vrhunskom prezentacijom. Ali to nije samo domaća boljka nego posvuda uobičajena slika dvorana za vokalne recitale uz klavir osim kada nije riječ o vrlo uskom krugu posvećenih. Spoj glazbe i poezije i od sluštelja očekuje sudjelovanje, neku vrstu posvećenosti s druge strane koncertnog podija, pažnju koja je daleko od bombardiranja najpoznatijim djelima i temama znamenitih stranica klasične glazbe.

    Bas Luciano Batinić je uz angažmane u domaćim opernim kućama, gdje ga publika već vrlo dobro poznaje i cijeni, svoj ovjerni pečat dobio i drugdje, pa se tako među brojnim basovskim ulogama bilježi i interpretacija lika Borisa Godunova u Njemačkoj u relativno mladim basovskim godinama. Ovogodišnjih pohvala iz Pfalztheatera u Keiserlauternu nije nedostajalo. Recital u Hrvatskom glazbenom zavodu Batinić je posvetio svjetski glasovitom Tomislavu Neraliću u povodu njegova skorog 95. rođendana, 9. prosinca. Neumorni i nevjerojatno vitalni Neralić je, dakako ,prisustvovao koncertu.

    Luciano BatinićKoncert je imao i mali dodatak. Petnaestogodišnji Mislav Ivaci bio je, recimo tako, gost za predah, a svojih je pet solističkih minuta znao iskoristiti rijetko zrelim, slojevitim i senzibilnim muziciranjem u dvjema skladbama, Preludiju Sergeja Rahmanjinova i Jesenjoj pjesmi iz Godišnjih doba Petra Iljiča Čajkovskog.

    I ovaj je put Molto cantabile, nakon nedavnog recitala Tomislava Mužeka, imao još jednog u sadržajnom i glazbenom smislu sjajna izvođača, izvođača čija kvaliteta obvezuje sve one čiji nastupi slijede. Recital Luciana Batinića nosio je naslov Iz Rusije s ljubavlju. U svojevrsnom kompendiju ruske vokalne lirike, adekvatne Liedu s ponekim talijanskim utjecajem, od početaka iz salona građanske klase na stihove znanih nam i neznanih pjesnika sve do pjesma Petra Ijiča Čajkovskog, a potom i Sergeja Rahmanjinova. Batinić je izveo i pjesme Aleksandra Ivanoviča Djubjuka, Petra Petroviča Buhalova i Mihaila Lukjanoviča Jakovljeva, a potom i poznatijih Aleksandra Borodina, Aleksandra Dargomižskog, oca ruske glazbe Mihaila Glinke, Antona Rubinsteina i Modesta Petroviča Musorgskog. Neupitni interpret puna glasa i pažnje posvećene tekstu uz pouzdanu pomoć uvijek na isti način neupitno vješte i tonski ušuškane suradnice za klavirom Julije Palmove, sve je to donio nadasve uvjerljivo s osjećajem za mjeru u iskazima melankoličnih i inih, emotivno nabijenih iskaza romantičarskih pjesnika. Ciklus Molto cantabile ide i dalje pa, ako je suditi po prvim lastama organizatore treba potaknuti da bolje animiraju publiku koja će imati što čuti, ali i upoznati bogatu ostavštinu vokalne lirike.

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 3. prosinca 2012.

Piše:

Maja
Stanetti

kritike