Kad violončela zavibriraju

Ciklus Lisinski subotom: 2Cellos, Stjepan Hauser i Luka Šulić, violončela, Zagrebački solisti, KD Vatroslav Lisinski, 22. prosinca 2012.

  • 2Cellos, foto: Smallz & Raskind, www.2cellos.com

    Planetarno popularni mladi violončelisti Stjepan Hauser i Luka Šulić, poznati kao 2Cellos u ciklusu Lisinski subotom predstavili su se s klasičnim programom koji su izveli u suradnji sa Zagrebačkim solistima. Zanimanje publike bilo je iznadprosječno – popunjena su bila sva mjesta uključujući i pomoćna sjedišta na pozornici i u dvorani, što se događa samo na nastupima najvećih zvijezda. To je i razumljivo s obzirom na njihovu veliku afirmaciju u popularnom glazbenom žanru, koja je počela jedinstvenom inačicom rock-hita Smooth Criminal Michaela Jacksona objavljenom na You Tubeu, a nastavila se suradnjom s Eltonom Johnom i drugim popularnim rock glazbenicima, te snimanjem za ugledne diskografske kuće. Njihov najnoviji album, drugi po redu In2ition mogao se kupiti nakon koncerta i to prije službene objave najavljene za siječanj.

    Unatoč tome što su se mladi čelisti s uspjehom ogledali u popularnom žanru i upravo se u njemu proslavili, nisu zanemarili ni onaj klasični dio, na kojem su se obrazovali i dosegli visoku izvedbenu razinu. Stjepan Hauser (Pula, 1986) školovanje je počeo je Puli i Rijeci, a nastavio u Londonu i Sjedinjenim Državama, a Luka Šulić (Maribor, 1987) učio je čelo prvo u Mariboru, Varaždinu i Zagrebu, a potom u Beču i Londonu. Obojica su osvajala najviše nagrade na međunarodnim natjecanjima i mnogo nastupala diljem svijeta. Njihove su kvalitete došle do izražaja i na ovom nastupu u interpretacijama skladbi za jedno ili dva violončela i gudače u širokom stilskom rasponu od baroka do suvremene glazbe.
    Zagrebački solisti, foto: www.zg-solisti.hr
    Jedina točka programa u temperamentnoj izvedbi samih Zagrebačkih solista Treći Concerto grosso u d-molu prema Domenicu Scarlattiju Charlesa Avisona najavila je na početku večeri nastupe slavnog dua. Počeli su Koncertom za dva violončela, gudače i continuo u g-molu, RV 531 Antonija Vivaldija, nadasve preciznom, muzikalnom i temperamentnom izvedbom. Izrazito emotivan Largo, donesen krajnje ozbiljno i dirljivo, uokvirila su dva virtuozna stavka, u kojima se odrazio i rockerski temperament mladih umjetnika, ne samo u načinu sviranja, nego i u međusobnoj komunikaciji i komunikaciji s ansamblom. Vidljivije je to i nestašnije bilo kod Stjepana Hausera, koji je u istom stilu izveo i Koncert za violončelo i orkestar u C-duru Josepha Haydna.

    U drugome dijelu programa solist je bio Luka Šulić, s izborom programa koji je zahtijevao ozbiljniji i decentniji pristup. Bile su to prvo dvije vrlo dojmljive i potresne židovske melodije: Molitva, skica br. 1 iz suite Iz židovskog života za violončelo i gudače Ernesta Blocha i tema Johna Williamsa iz filma Schindlerova lista redatelja Stevena Spielberga (u obradi Luke Šulića za vilončelo solo i Sretena Krstića za komorni ansambl). Treća skladba Pezzo capricciooso za violočelo i gudače u h-molu, op. 62 Petra Iljiča Čajkovskog također odražava mračno i dramatično raspoloženje uz nešto življi i skercozni središnji dio.

    U sličnom ozračju izvedena je i posljednja skladba programa, omiljena među čelistima, Violoncelles vibrez! uglednog talijanskog violončelista i skladatelja Giovanija Sollime, nekadašnjeg đaka Antonija Janigra, koji je svoje studente „pozivao da vibriraju“. S tim sjećanjima na svojega profesora Sollima je napisao zanimljivu skladbu za dva violončela i gudače u kojoj su naši čelisti sjajno isprepleli svoje dionice u potrazi za zadanom melodijom. Svojim su krajnje studioznim, savjesnim i temperamentnim nastupom 2cellos pokazali iskonsku kvalitetu i ozbiljnost pristupa klasičnom repertoaru, zarazivši i Zagrebačke soliste na čelu s violinistom Sretenom Krstićem živom, srčanom i uzbudljivom suradnjom

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 24. prosinca 2012.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike