Široki dinamički raspon

Hrvatski barokni ansambl, Noble Warriors, umjetničko vodstvo: Laurence Cummings, čembalo, solistica: Kora Pavelić, mezzosopran, Hrvatski glazbeni zavod, 20. siječnja 2012.

  • Hrvatski barokni ansambl, arhivska fotografija

    Na trećem ovosezonskom koncertu naslovljenom Noble Warriors Hrvatski barokni ansambl nastupio je pod umjetničkim vodstvom dirigenta i čembalista Laurencea Cummingsa iz Velike Britanije. Cummings je, vjerojatno, bio i inicijator atraktivna programa, koji se većinom oslanjao na suite ili ulomke iz opera i semi-opera poznatih baroknih majstora čija su djela govorila o velikim vojskovođama, povijesnim ili izmišljenim junacima. Izvedeni su, dakle, Suita iz semi-opere Dioklecijan, Z 627 Henryja Purcella, Concerto grosso op. 3. nr. 3. (G-dur, HWV 314) Georga Friedricha Händela, arija Venti turbini iz opere Rinaldo istog autora, Sinfonia četvrtom činu semi-opere Vilinska kraljica (Z629) H. Purcella, Suita iz opere Paladini Jeana Philippea Rameaua te arija Scoglio d'immota fronte iz opere Scipione (HWV 20) G. F. Händela.
    Laurence Cummings, arhivska fotografija, foto: © Anton Sckl
    Pod stručnim i energičnim vodstvom dirigenta Cummingsa koji je, kako je to bio običaj u ono vrijeme, istodobno svirao čembalo, Hrvatski barokni ansambl je ovim koncertom ponudio još jednu autentičnu izvedbu djela iz sedamnaestog i osamnaestog stoljeća. I još jednom se potvrdio kao jedan od naših najboljih, ako ne i najbolji orkestar čiji su članovi toliko dobri da u svakom trenutku mogu uskočiti kao solisti. To se vidjelo pri izvedbi Händelova Concerta grossa op. 3. br. 3 gdje je, kao solistica pred orkestar izašla flautistica Ana Benić, te u nekim stavcima Purcellove Suite iz Dioklecijana i Sinfonie za Vilinsku kraljicu, koji su pisani za komorni sastav – čiji smanjeni volumen nimalo nije ugrozio niti zvučnost niti kvalitetu izvedbe.

     Međutim, Hrvatski barokni ansambl čini posebnim ne samo vrsnost izvođača nego i potpuna posvećenost djelima koja izvode – način sviranja i uživljavanja u glazbu, široki dinamički raspon, razumijevanje i osluškivanje baroknih igara pitanje-odgovor (forte-piano) te cjelokupno promišljanje djela, a da ne govorim o zvučanju, čistoći zvuka i činjenici da se već dugo u ovom ansamblu svira na autentičnim instrumentima. Zato nije čudno da ga, tijekom njegovih ciklusa, s veseljem pristaju predstavljati i voditi najveća svjetska imena, poput Laurencea Cummingsa.
    Kora Pavelić, arhivska fotografija
    Tijekom koncerta je također predstavljeno novo pjevačko ime: mlada mezzosopranistica Kora Pavelić, koja je studirala u Stuttgartu i dosad već izgradila zavidnu karijeru u inozemstvu, nastupila je unutar Purcellove i Rameauove suite, te izvodeći dvije arije iz opera Georgea Friedricha Händela. Posebnu je pozornost privukla njezina izvedba Händelove arije Rinalda Venti turbini – zbog energičnosti, pa čak i ekscentričnosti izvedbe koja je tražila afekte, ali i izrazit virtuozitet (kao i, uostalom, arija Berenice iz Händelove opere Scipione) tipične za pjevanje kastrata. Pavelić je pjevala intuitivno, muzikalno, s mnogo glazbena dara. Vrlo čistog tona, precizne dikcije, s jasnim glazbeničkim konceptom, pokazala je da predstavlja upravo ono što je u njoj gledao Laurence Cummings – buduću pjevačku zvijezdu.

    S ovakvim vrhunskim izvođačima, koncert Hrvatskog baroknog ansambla Noble Warriors dao je i više od očekivanog: mnogo izvrsne barokne glazbe čiji su izvođači u svakom trenutku kontrolirali izvedbu – ton, koncepciju, ali i usredotočenost publike koja jednostavno nije mogla prestati slušati ono što se nudilo.

    © Irena Paulus, KLASIKA.hr, 22. siječnja 2013.

Piše:

Irena
Paulus

kritike