Globalizacijski trendovi

10. Međunarodni udaraljkaški tjedan, Bjelovar, 15. – 19. siječnja 2013.: Koncert otvaranja, ansambl biNg bang, solisti: Chin Cheng Lin, marimba, Ivana Bilić, marimba, 15. siječnja 2013.

  • biNg bang, arhivska fotografija

    Čast da otvori ovogodišnji jubilarni 10. Međunarodni udaraljkaški tjedan 15. siječnja u Bjelovaru s pravom je pripala ansamblu biNg bang i njegovu osnivaču i umjetničkom voditelju Igoru Lešniku, spiritusu movensu udaraljkaškog čuda koje je taj mali grad svrstalo u red nezaobilaznih festivala takve vrste na svjetskoj karti. Dokaz tome je više od četristo glazbenika iz 21 zemlje koji su na njemu sudjelovali u proteklih devet izdanja. Sve to ne bi bilo moguće bez potpore lokalne gradske i županijske uprave kao i nezaobilazne Glazbene škole Vatroslav Lisinski koji su prepoznali važnost integracije, senzibiliziranja i obogaćivanja kulturnog života lokalne zajednice u kvaliteti koja često nedostaje izvan većih gradskih središta u Hrvatskoj. Primjer uspješnosti rada u spomenutoj glazbenoj školi svakako je broj udaraljkaša poniklih upravo u Bjelovaru koji su diplomirali na Muzičkoj akademiji u Zagrebu na kojoj je Igor Lešnik i utemeljio udaraljkaški odjel. Povezanost Lešnika i Bjelovara urodila je iznimno dobro organiziranim festivalom koji tijekom pet dana nudi mnoštvo radionica mladim polaznicima, ansamblima priliku za razmjenu iskustava i glazbe te, na kraju, mogućnost za zajedničku interakciju i stapanje različitih glazbenih kultura u nove uzbudljive izvedbe. Ove su godine tu izuzetnu nogućnost iskoristili glazbenici ansambala iz jedanaest zemalja: Belgije, Bugarske, Hrvatske, Italije, Japana, Južne Koreje, Poljske, Rumunjske, Sjedinjenih Država, Slovenije i Tajvana.
    Ivana Bilić, arhivska fotografija, www.ivanabilic.com
    Od osnutka godine 1999. ansambl biNg bang, udaraljkaški ansambl Muzičke akademije u Zagrebu, prvo je pravo profesionalno iskustvo mladim udaraljkašima, mahom studentima, na njihovu putu prema profesionalnom pozivu glazbenika. Odličan i širok repertoar koji Igor Lešnik njeguje s ansamblom redovito je izazivao pozitivne reakcije publike i stručne javnosti diljem svijeta, od Južne i Sjeverne Amerike preko Europe sve do daleke Azije, gdje je ansambl nastupao. Koncert otvaranja Lešnik je većim dijelom zamislio kao prezentaciju aranžerskog i skladatejskog rada članova ansambla koji kroz rad u ansamblu već za vrijeme studija imaju prilike razvijati svoje kreativne kapacitete te se na licu mjesta suočiti s rezultatima svog djelovanja, što je hvale vrijedna inicijativa. Tako smo u drugom dijelu večeri slušali aranžerski dobro ispolirane obrade pjesama slavne pop grupe Toto u aranžmanu Krunoslava Benka, obradu standarda Birdland Joea Zawinula koju je načinio Pavle Golubić, skladbu School Days Nicolasa Sinkovića te Lešnikovu skladbu EE-HAH. Gošća solistica ansambla bila je Ivana Bilić na marimbi u skladbi Aurora Borealis Johna Throwera, koja je isto tako dobrim dijelom svojim pedagoškim i solističkim djelovanjem uvelike zaslužna za afirmaciju udaraljki u Hrvatskoj, kao i niza mladih glazbenika koje odgaja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Uvijek inspirativno i energično muziciranje Ivane Bilić odlično se stopilo sa zvukom biNg banga te mlade glazbenike usmjerilo ka vrlo dobroj izvedbi.
    Chin Cheng Lin, arhivska fotografija, www.chinchenglin.com
    Ansambl je i u recentnoj postavi prezentirao visoku razinu muziciranja i pripremeljenosti, ali i najveću konstantu od svojih početaka, sjajnu atmosferu koja vlada među mladim glazbenicima željnima znanja i nastupa te otvorenima prema istraživanju glazbe, bez obzira na stil i vrstu. Zasluga je to svakako Igora Lešnika koji i u svojim kompozicijama neopterećno poseže u različite kulturne prostore, ali i u sve kutke života u kojima se događa zvuk, a koji tako dobro mogu oslikati različite udaraljke. Često tako njegove kompozicije poprimaju multmedijalni karakter, inicirane korištenjem prostora, pokreta i igrom s vizualnim efektima poput svjetla. Taj teatarski moment njegovih kompozicija zaokupio je pažnju mladog tajvanskog glazbenika s belgijskom adresom China Chenga Lina. Za svoj nastup u prvom dijelu večeri taj je mladi, iznimno uspješan i darovit glazbenik odabrao dvije Lešnikove skladbe: Neenah za marimbu i dodatne udaraljke te Olimpijske bubnjeve za tapan i zvukove. Sjajno tehničko baratanje instrumentima Chin Cheng Lina bilo je i scenski odlično prezentirano, pokazujući širinu skladateljskih nazora Igora Lešnika i njegovu spremnost za komunikaciju s nepoznatim, novim, drugačijim, što je na kraju uspješno urodilo neobično globaliziranim pothvatom – tajvanski je glazbenik s belgijskom adresom u sklopu doktorskog studija na Sveučilištu u Antwerpenu kao temu svoje specijalizacije odabrao suvremenu hrvatsku udaraljkašku glazbu. Primjer je to koji bi mnogi, koji se često kunu u svoju otvorenost i upućenost u globalizacijske trendove, a pritom rade tipične, uskogrudne poteze, morali dobro proučiti i zamisliti se.

    Svima koji sudjeluju u osmišljavanju i organizaciji Međunarodnog udaraljkaškog tjedna u Bjelovaru možemo čestitati na rijetko viđenom entuzijazmu jer se malo gradova u regiji može pohvaliti gostovanjima Udaraljkaškog ansambla Nacionalnog sveučilišta iz Seoula, Udaraljkaškog ansambla Sveučilišta Sjeverni Texas, ansamblom Phoenix iz Tokija ili ansambla Patrasche iz Belgije te brojnim uglednim solistima koji su u tih pet dana dana nastupili u Bjelovaru.

    © Zvonimir Bajević, KLASIKA.hr, 21. siječnja 2013.

Piše:

Zvonimir
Bajević

kritike