Izletnički vlak u Zagrebu

Ciklus Lisinski subotom: Bečki dječaci (Wiener Sängerknaben), dir. Oliver Stech, KD Vatroslav Lisinski, 26. siječnja 2013.

  • Bečki dječaci (Wiener Sängerknaben), arhivska fotografija, foto: Andreas Praefcke, wikipedia.org

    Slavni Bečki dječaci nakon petnaest godina ponovno su gostovali u Zagrebu u sklopu dvotjedne europske turneje. (U međuvremenu su prošle jeseni sudjelovali i na otvorenju Varaždinskih baroknih večeri.) Bečki dječaci danas broje stotinjak pjevača u dobi od deset do četrnaest godina i podijeljeni su u četiri reprezentativna koncertna zbora, koji nose imena poznatih bečkih skladatelja i koji diljem svijeta prenose slavnu tradiciju, koja seže sve do bečkoga dvora cara Maksimilijana I krajem 15. stoljeća. Čuli smo dakle Zbor Schubert, pod ravnanjem Olivera Stecha (1983), ujedno i pijanista koji prema potrebi i tradiciji sam prati dječake okupljene oko glasovira.

    Budući da Bečki dječaci pod umjetničkim vodstvom Geralda Wirtha njeguju raznolik repertoar od srednjevjekovne do suvremene glazbe, dakle od klasičnih zborskih djela, preko glazbe svijeta do popularne i filmske glazbe, na ovom koncertu u Zagrebu čuli smo djelomičan presjek upravo takva repertoara. Dvadeset i dvojica simpatičnih dječaka odjevenih u tradicionalnu mornarsku odoru, svježih i dobro impostiranih mladenačkih glasova, ostavili su dobar dojam na brojnu publiku koja ih je ispratila stojećim ovacijama, unatoč mjestimično upitnoj intonaciji i tehnici te izostanku snažnijih dubljih glasova.

    U prvome dijelu koncerta Bečki dječaci izvodili su stare majstore: skladbu Cantate Domino canticum novum za dva soprana, alt i continuo Dietricha Buxtehudea te motete Jacobusa Gallusa (Pueri concinite iz zbirke Opus musicum) i Josepha Haydna (Eja gentes: Graduale pro omne tempore). Tu su se nažalost otkrile nesavladane tehničke zamke u pogledu nejasne artikulacije melizama bez čvrsta oslonca. Bolje je međutim bilo u romantičnim skladbama – Serenadi Franza Schuberta i Životu cigana Roberta Schumanna, kao i u tri austrijske narodne pjesme u obradi Geralda Wirtha, dok za Fortunu iz scenske kantate Carmina burana Carla Orffa nije bilo dovoljno snage ni uvjerljivosti.

    Drugi dio koncerta bio je međutim uspješniji i zanimljiviji, s nizom tradicionalnih pjesama nekoliko zemalja, od Finske, Švicarske, Ukrajine, Venezuele i Pakistana do Hrvatske. Za nas su posebno pripremili Proljetnu pjesmu Josipa Hatzea i dalmatinsku narodnu O more duboko, koju su oduševljenoj publici ponovili u dodatku uz još jednu talijansku narodnu pjesmu. Kraj programa protekao je u opuštenijem zabavnijem tonu s uspjelim izvedbama tri filmska hita: čuli smo tako pjesmuThe Bare Necessities iz animiranog filma Knjiga o džungli (uz zviždanje i pljeskanje), zatim nježnu Uspavanku tuljana iz Kiplingova Bijelog tuljana i pjesmu Zdravo sveta kraljice iz filmske komedije Redovnice nastupaju.

    Dakako, program Bečkih dječaka ne bi bio potpun bez popularnog bečkog kralja valcera Johanna Straussa ml. i vedrih taktova njegove polke Izletnički vlak i Carskog valcera, koji je uz stihove Ewalda Seiferta postao dio repertoara Bečkih dječaka od dvadesetih godina prošloga stoljeća, a 1953. snimili su ga za soundtrack istoimenog filma Franza Antela, u kojem je izveden pred caricom Elizabetom, popularnom Sissi.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 28. siječnja 2013.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike

najavljujemo...