Splitska škola

18. sezona ciklusa koncerata Iz salona Očić: Evgenia Epshtein, violina, Vladimir Kossjanenko, viola, Ljerka Očić, orgulje, 14. ožujka 2013.

  • Evgenia Epshtein, foto: www.evgeniaepshtein.com

    Salon Očić ugostio je na svom 5. koncertu u ovoj sezoni violinisticu Evgeniu Epshtein iz Izraela i ruskoga violista Vladimira Kossjanenka. Bio je to prvi njihov nastup u ciklusu kućnih koncerata Iz salona Očić. Dvoje odličnih glazbenika s velikim međunarodnim iskustvom, brojnim nagradama na natjecanjima i uspjesima na solističkim i komornim nastupima (Kvartet Aviv, Kvartet Hugo Wolf i dr.), sada žive i rade u Hrvatskoj, kao docenti na Umjetničkoj akademiji u Splitu. U suradnji s orguljašicom Ljerkom Očić izveli su lijep program baroknih sonata skladatelja raznih europskih zemalja, koji su bili i izvrsni instrumentalisti. Čuli smo tako birane skladbe iz opusa talijanskog majstora Tomasa Albinonija, engleskog skladatelja Henryja Ecclesa, francuskog violinista Jeana Marije Leclaira i na kraju dva njemačka orguljaška velikana Johanna Sebastiana Bacha i Dietricha Buxtehudea. Naizmjence su izvodili sonate za violinu ili violu uz orgulje, a u završnoj točki nastupili su svi zajedno.

    Zanimljiv je umjetnički put gostiju koji ih je iz ruske domovine preko Beča gdje su se upoznali doveo do Splita. Evgenia Epshtein je rođena u Sverdlovsku (danas Jekaterinburg) u Rusiji, a nakon preseljenja u Izrael školovala se i diplomirala violinu u Tel Avivu. U Split je došla na preporuku Vladimira Kossjanenka, rođenog u Alma-Ati u Kazahstanu, koji je studirao u Petrogradu i Beču. Kossjanenko je u Beču još ranije upoznao svoju buduću suprugu hrvatsku pijanisticu Vesnu Podrug, s kojom je zajednički život nastavio u Splitu. Kossjanenko s duljim splitskim stažem od Epshtein ima austrijsko i hrvatsko državljanstvo. Više je puta nastupao i u Zagrebu, dok je Evgeniji Epshtein ovo bio prvi nastup u glavnom gradu Hrvatske.

    Vladimir KossjanenkoČlanovi Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan i slušatelji izravnog prijenosa na 3. programu Hrvatskog radija koji je vodio urednik Branko Magdić mogli su istinski uživati u njihovom zrelom sviračkom umijeću oplemenjenom ljepotom tona i muzikalnošću, uz odličnu suradnju iskusne umjetnice Ljerke Očić na orguljama, koja je znalački, spretno i maštovito improvizirala odgovarajuću stilsku pratnju imajući na raspolaganju tek šturi zapis genralbasa i to pretežito u rukopisu.

    Violinistica Evgenia Epshtein je osim Šeste sonate da chiesa u h-molu Tomasa Albinonija izvela i Petu sonatu u h-molu Jeana Marije Leclaira s vrlo izražajnim polaganim stavcima s dugim potezima punog gudala i bogatim zvukovnim nijansama dok je u virtuoznim Allegrima iskazala vrhunsku tehniku, sigurnost i temperament. Violist Vladimir Kossjanenko, kojeg krase slične izvedbene kvalitete, izmjenjivao se na podiju s violinisticom u sugestivnim izvedbama Prve sonate u G-duru, BWV 1027 Johanna Sebastiana Bacha i još uspješnije Sonate u g-molu za gambu i šifrirani bas Henryja Ecclesa s upečatljivim završnim Allegrom.

    Na kraju tog lijepog baroknog komornog koncerta Evgenia Epshtein, Vladimir Kossjanenko i Ljerka Očić složno su i u savršenom dosluhu nastupili zajedno u kratkoj i efektnoj Prvoj sonati (a tre) u F-duru Dietricha Buxtehudea, čiji su dio zadovoljnoj publici ponovili i u dodatku.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 16. ožujka 2013.       

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike