Večer lieda

18. sezona ciklusa koncerata Iz salona Očić: Ana Lice, sopran, Kosjenka Turkulin, klavir, 4. travnja 2013.

  • Ana Lice Zanimljiv program lieda s mirisom proljeća koji su priredile sopranistica Ana Lice i pijanistica Kosjenka Turkulin, mlade hrvatske umjetnice koje pasionirano surađuju u zajedničkom muziciranju, idealno se uklopio u intimno ozračje salona Očić. Ugostile su i flautisticu Lidiju Ljubičić, koja je u intermezzu njihova koncerta izvela zanimljivu suvremenu skladbu slična proljetnog ugođaja, koja je na stanovit način najavila nadolazeći 27. Muzički biennale Zagreb. No, u prvome je planu ipak bila solo-popijevka hrvatskih i stranih skladatelja 19. i 20. stoljeća.

    Na početku smo čuli dvojicu znamenitih romantičara njemačkog govornog područja. Šest pjesama, op. 19 a Felixa Mendelsohna Bartholdija s naslovima Proljetna pjesma, Prve ljubičice, Zimska pjesma, Nova ljubav, Pozdrav i Putna pjesma, nadovezale su se na četiri pjesme najpoznatijeg skladatelja lieda Franza Schuberta posvećene Suncu, Proljeću, Slavuju i Izvoru. Slijedio je ciklus solo- popijevki Ptice hrvatskog skladatelja Huberta Pettana u kojem su šarmantno opisani Vrabec, Kanarinac, Grlica i Slavuj.

    Kao predah od lieda, u program je uvrštena i jedna kontrastna suvremena skladba Tibora Sirowicze pod nazivom Pticopjev za flautu i elektroniku. Daroviti mladi skladatelj s diplomom Muzičke akademije u Zagrebu iz razreda Željka Brkanovića, maštovito je objedinio unaprijed pripremljenu elektronsku snimku flaute sa živom izvedbom, sve u nadahnutoj interpretaciji vrsne flautistice Lidije Ljubičić, koja je uz asistenciju autora pokazala veliku spretnost i znanje u prezentaciji različitih zvučnih efekata koji se mogu modernom tehnikom proizvesti na flauti.

    Povratak solo-popijevki bile su Dvije pjesme, op 1 Gabriela Faurea – Leptir i cvijet te Svibanj. Na kraju programa Ana Lice i Kosjenka Turkulin iznenadile su članove Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan i slušatelje izravnog prijenosa na 3. programu Hrvatskog radija pod vodstvom urednika Branka Magdića ciklusom Proljetne pjesme, op. 44 manje poznata škotskog skladatelja Aleksandera Campbella Mackenzija s naslovima Prva ruža, Nada, Tajne proljeća, Travanjska prevrtljivost, Svibanjska pjesma i Napokon ljeto.

    Od prvog do posljednjeg takta svog osmišljenog stilskog programa koji je izabrala u suradnji sa pijanisticom Kosjenkom Turkulin, Ana Lice plijenila je pozornost svojim lijepo oblikovanim mladenačkim i zvonkim glasom, sjajnom tehnikom koju zahvaljuje i odličnim pedagozima, Lidiji Horvat Dunjko i Giorgiju Surijanu, jasnom dikcijom na četiri jezika, zaobljenom frazom i nadasve privlačnom, nasmiješenom scenskom pojavom. Imala je sreću s izvrsnom suradnicom, suptilnom pijanisticom Kosjenkom Turkulin, koja je diplomirala komornu glazbu u Parmi, a potom i glasovir na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu Đorđa Stanettija. Obje umjetnice sjajno se dopunjuju surađujući u omiljenom im komornom muziciranju. Zadovoljnoj publici u dodatku su izvele šaljivu solo-pjesmu Kraljica koka iz zbirke Šuma spava Brune Bjelinskog.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 6. travnja 2013.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike