Nadrealistična ambijentalna kvaliteta

64. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2013.: La Cacophonie chantée, Cantus Ansambl, dir. Berislav Šipuš, solisti: Tamara Franetović Felbinger, sopran, Lidija Horvat, sopran, Ivana Srbljan, mezzosopran, Ivica Trubić, bas, Atrij Kneževa dvora, 30. srpnja 2013.

  • 64. Dubrovačke ljetne igre, Atrij Kneževa dvora, 30. srpnja 2013.

    Ansambl Cantus je na svojim gostovanjima na Dubrovačkim ljetnim igrama uvijek prezentirao zanimljive programe, izvodio djela i praizvedbe hrvatskih skladatelja, prilagođavajući sastav orkestra potrebi izvedbe. Ove je festivalske sezone u Kneževom dvoru publici ponudio skladbe klasičara 20. stoljeća Györgyja Ligetija i Gustava Mahlera, večer nazvanu La Cacophonie chantée. Izvedbom je ravnao osnivač Ansambla Cantus Berislav Šipuš, a solisti-pjevači bili su sopranistice Tamara Franetović Felbinger i Lidija Horvat, mezzosopranistica Ivana Srbljan i bas Ivica Trubić.
    64. Dubrovačke ljetne igre, Atrij Kneževa dvora, 30. srpnja 2013.
    Publika je s velikim očekivanjima pozdravila izvođače što se moglo zaključiti iz snažnog pljeska kojim ih je dočekala na samom početku koncerta. Györgyja Ligetija smatraju jednim od najvećih glazbenih stvaralaca 20. stoljeća. Iako njegova djela u početku nisu bila dobro prihvaćena danas se izvode na koncertnim pozornicama diljem svijeta. Za izvedbu dvije skladbe Aventures i Nouvelles aventures bio je potreban neobičan sastav. Naime, uz gudače, udaraljke, klavir, čembalo i puhače tu su bila i razna pomagala potrebna za ostvarivanje neobičnih zvukova i šumova. Taj akustični doživljaji spajao se s ljudskim glasovima i tonskim upadima instrumenata stvarajući nadrealističnu ambijentalnu kvalitetu. Posebno su bili zaposleni pjevači, Lidija Horvat, Ivana Srbljan i Ivica Trubić, koji su u velikim intervalima emotivnom snagom u savršenom međusobnom komuniciranju i komuniciranju s orkestrom počevši od vokala, vriska, šapata, erotičnih roktanja, cerekanja i sličnog, stvarali „histeričnu scenu“, koja je u potpunosti zaokupila pozornost slušatelja.
    64. Dubrovačke ljetne igre, Atrij Kneževa dvora, 30. srpnja 2013.
    Mahlerova 4. simfonija u G-duru donijela je sasvim drugačiji glazbeni doživljaj, a za mali orkestar prilagodio ju je Karl Simon. Djelo je koncentrat glazbenih ideja koje podsjećaju na minula vremena doživljena je pitko, a u njezin zadnji stavak je utkan ljudski glas (stihovi pjesme Nebeski život). Mezzosopranistica Tamara Franetović Felbinger je svoju dionicu izvela angažirano, nadahnuto i veoma muzikalno.

    Nastup Cantus Ansambla publici je pružio vrlo kvalitetan glazbeni doživljaj. Bili su odlično uvježbani tim nad kojim je intelektualno i umjetnički bdio dirigent Šipuš. držeći sve konce čvrsto u svojim rukama. Nije ni čudo da je izvođače publika ispratila frenetičnim pljeskom.

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 1. kolovoza 2013.

Piše:

Ileana
Grazio

kritike

najavljujemo...