Pet madrigala

Ciklus MUO Triade ansambla Antiphonus, MUO Zagreb, 22. listopada 2013.

  • Ansambl Antiphonus, arhivska fotografija, www.facebook.com

    Ansambl za raniju glazbu Antiphonus je nakon osnivanja godine 2008. pokrenuo i vlastiti ciklus Triade. Ciklus od pet koncerata je krov nad glavom našao u atriju, predvorju Muzeja za umjetnost i obrt. Iako je prostor relativno malen, publika ga ispuni do posljednjeg mjesta pa ljubazni domaćini donose i rezervne stolce. Reklo bi se da se dobar glas daleko čuje jer je Antiphonus već snimio nekoliko programa za HRT, te bilježi nastupe na Varaždinskim baroknim večerima, osobit na prošlom zagrebačkom Biennalu u Crkvi sv. Marka te angažman na festivalu hrvatske kulture Croatie, le voici u Francuskoj. Već prepoznat Antiphonus je bio angažiran i prigodom proslave ulaska Hrvatske u Europsku uniju na Trgu bana Josipa Jelačića u Zagrebu.
    Ansambl Antiphonus, arhivska fotografija, www.facebook.com
    Upitali su se mnogi zašto se ciklus od pet koncerata zove baš Triade. Premda je naziv mnogoznačan i koristi se od starih vremena u medicini, pravu, muzici i drugdje, čini se da dolazi od praktičnih razloga. Osnovu vokalnog anambla čine tri soprana, tri alta, tri tenora i tri basa u koje je uključen i voditelj Tomislav Fačini. Svaki njihov koncert u ovoj sezoni poput neke niti vodilje počinje jednim djelom Claudia Monteverdija. Na drugom ovosezonskom koncertu je to bilo pet madrigala na stihove Francesca Petrarce, a za Trio sonate Daria Castella i Archangela Corellija bili su pozvani i gosti-instrumentalisti. Osim sjajne intonacije i ugođena, osluškujućeg pjevanja, iskazali su se i violinisti Silvio Richter i Vlatka Peljhan, violončelist Pavle Zajcev i čembalist Pavao Mašić u tipično baroknoj ulozi continua. Na posvećenom koncertu je bila tu i Aria sopra la Bergamasca, a posebna poslastica O confessor invictissime koju je u arhivu osorske katedrale pronašla muzikologinja Hana Breko, a za prvu suvremenu izvedbu ansambla Antiphonus obradio i priredio voditelj Tomislav Fačini.

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 24. listopada 2013.

Piše:

Maja
Stanetti

kritike