Suglasje soprana i harfe

2. sezona ciklusa koncerata Iz dvorane ogledala KDZ: Monika Cerovčec, sopran, Tajana Vukelić Peić, harfa, Palača Dverce, 18. studenoga 2013.

  • Monike Cerovčec, arhivska fotografija, foto: © Mirko CvjetkoOdabravši za svoj ciklus Iz dvorane ogledala raskošno uređenu dvoranu u staroj zagrebačkoj Palači Dverce, Koncertna direkcija Zagreb pronašla je još jedan prostor u kome se i glazbenici i publika mogu ugodno osjećati kao tumači, odnosno kao primatelji glazbenih djela. Na drugom koncertu ciklusa ove sezone nastupile su dvije mlade glazbenice: sopranistica Monika Cerovčec i harfistica Tajana Vukelić Peić s kraćim programom skladbi izvorno pisanih ili obrađenih za sopran i harfu. Početak s djelima starih engleskih majstora 16. i 17. stoljeća Johna Dowlanda (If My Complaints Could Passions Move), Francisa Pilkingtona (Rest Sweet Nymphs) i Thomasa Campiona (When to Her Lute Corinna Sings) pjevačica je pjevala sjedeći, uz pratnju male harfe.

    U kratkom predahu (za pjevačicu) harfistica je odsvirala Partitu za harfu na plesove i arije anonimnih autora iz 17. stoljeća skladateljice Alberte Suriani najavivši time muziciranje na velikoj harfi u nastavku koncerta. Slijedile su dvije pjesme Vincenza Bellinija (Vaga luna che inargenti i Malinconia, ninfa gentile), molitva Ave Maria iz opere Cavalleria rusticana Pietra Mascagnija, Dva soneta Andréa Capleta i ciklus Pet grčkih narodnih melodija Mauricea Ravela. U kratkom predahu čuli smo antologijskiu Toccatinu, op. 77 ua harfu solo Ivane Lang, dok je službeni dio koncerta završio izvedbom arije Laurette O mio babbino caro iz opere Gianni Schicchi Giacoma Puccinija čiju su skladbu Ave Maria glazbenice odabrale za dodatak.
    Tajana Vukelić Peić, arhivska fotografija, www.youtube.com
    Sopranistica Monika Cerovčec u dosadašnjem djelovanju bilježi više koncertnih nastupa u pratnji različitih instrumentlnih solista i ansambala, pa je i na ovome koncertu potvrdila svoju izvrsnu prilagodljivost glazbeniku-instrumentalistu s kojim surađuje. Odlike njezina pjevanja – sigurna intonacija i fraziranje u velikim lukovima, jasna dikcija tekstova na različitim jezicima, osjećaj za ritam i profinjene dinamičke nijanse – sjajno su se stopile sa zvukom harfe. Tajana Vukelić Peić potvrdila je svoje sviračke vještine i muzikalnost u skladbama za harfu solo te pouzdanost u suradnji s vokalnom solisticom. Program različitih stilskih odrednica i ugođaja – od sjetnih engleskih mjastora preko belkantističkog ugođaja Bellinija i Mascagnija do slobodno harmonijski osmišljenih soneta Capleta i punim ritmičkoga naboja Ravelovih impresionističkih obrada grčkih napjeva – glazbenice su izvele sugestivno, otkrivajući slojevitost i osobitost svakoga od njih.

    Programska knjižica koncerta nijee sadržavala dovoljno podataka o autorima skladbi i obrada, donoseći tek nepotpisani tekst o glazbenicama što je sigurno nedostatak s obzirom na rjeđe izvođeni i manje poznati repertoar koncerta.

    © Snježana Miklaušić-Ćeran, KLASIKA.hr, 20. studenoga 2013.

kritike