Sjajna dirigentica

Plavi ciklus Zagrebačke filharmonije: dir. Elisabeth Fuchs, solist: Kian Soltani, violončelo, KD Vatroslav Lisinski, 31. siječnja 2014.

  • Kian Soltani, Elisabeth Fuchs i Zagrebačka filharmonija

    Nakon dugo vremena, Zagrebačka je filharmonija nastupila pod ravnanjem dirigentice, ovaj put Elisabeth Fuchs iz Austrije koja je ravnala izvedbom programa iz opusa češkog romantičara Antonina Dvořáka. U prvome dijelu koncerta nastupio je mladi umjetnik Kian Soltani kao solist u popularnom Koncertu za violončelo i orkestar u h-molu, op.104, a drugi dio je pripao Šestoj simfoniji u D-duru, op. 60. Kako su dirigentice za pultom simfonijskih orkestara još uvijek prava rijetkost, znimanje za taj koncert bilo je iznadprosječno, a sudjelovanje mladih glazbenika, koji su se već dokazali u našoj sredini privuklo je i više mlade publike, koja ih je ispratila ovacijama.
    Elisabeth Fuchs
    Maestra Elisabeth Fuchs uspješno surađuje s mnogobrojnim pretežito austrijskim i njemačkim orkestrima, ali je najviše vezana uz Salzburg, gdje je 1998. utemeljila Mladu filharmoniju Salzburga, danas poznatu kao Filharmonija Salzburg, a prije pet godina preuzela je umjetničko vođenje Kulturne institucije, vodeće koncertne organizacije u Salzburgu. Otvorena je prema novim kreativnim projektima uključujući i one edukativne za mladu publiku (Dječji festival / Kinderfestspele).

    Druga atrakcija večeri bio je mladi solist Kian Soltani, čiji je treći uzastopni nastup u Zagrebu rezultat pobjede na Međunardonom violončelističkom natjecanju Antonio Janigro u Zagrebu 2013. Kian Soltani je rođen u Austriji u iranskoj obitelji glazbenika, a kao đak Ivana Monighettija u Baselu, ali i drugih poznatih pedagoga, uključujući i našega Valtera Dešpalja, gradi uspješnu međunarodnu karijeru. U izvedbi Dvořákova Koncerta za violončelo umjetnik je osvojio publiku muzikalnošću, superiornom tehnikom, ljepotom tona i fraze te širokom amplitudom dinamike od nježnih pijana do energičnih, ponekad i grčevitih forte uzleta, koji su mjestimice ipak bili oprečni s karakterom tog duboko emotivnog lirskog djela. Dirigentica je u potpunosti slijedila njegov izričaj i stil pruživši mu više od korektne pratnje.
    Kian Soltani
    Zanimljivo je, da je u orkestru gostovalo i nekoliko studenata Muzičke akademije u Zagrebu. Naime, prema najnovijem dogovoru Zagrebačke filharmonije i Muzičke akademije najbolji studenti ubuduće će imati prigodu stjecati i dragocjenu profesionalnu orkestralnu praksu. Ovo je bila prva takva suradnja i to u dionicama flaute, oboe, klarineta, roga, trombona, trublje, viole, violine, violončela i kontrabasa. Ispraćen ovacijama mladi solist zahvalio se zanimljivim dodatkom. Nježnu melodiju Labuda iz Karnevala životinja Camillea Saint-Saënsa Kian Soltani je vrlo lijepo interpretirao uz neuobičajenu pratnju, samo jednog instrumenta i to u rukama vođe dionica violončela Jasena Chelfija.

    U drugom dijelu koncerta je sjajna dirigentica Elisabeth Fuchs na čelu raspoloženog i kompatibilnog orkestra predstavila rijeđe izvođenu ali vrlo lijepu Šestu simfoniju u D-duru, op. 60 Antonina Dvořáka. Preciznom i učinkovitom manualnom tehnikom i sugestivnim pokretima čitavog tijela umjetnica je ansambl vodila promišljenom, logičnom i muzikalnom putanjom uzbudljive i dinamički bogate interpretacije tog remek-djela simfonijske literature.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 2. veljače 2014.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike

najavljujemo...