Proljeće Jeseni

Cantus Ansambl: Iz Samobora s ljubavlju, dir. Ivan Josip Skender, solisti: Zrinka Ivančić, klavir, Ivan Šverko, harmonika, Petrit Çeku, gitara, Kvartet Klang, Mala dvorana KD Vatroslav Lisinski, 12. svibnja 2014.

  • Ivan Josip Skender i Cantus Ansambl, foto: facebook

    U manje od tjedan dana Cantus Ansambl je u Maloj dvorani KD Lisinski nastupio čak dva puta. Prvi put u raznoliko orjentiranom programu na Festivalu sv. Marka pod dirigentskim vodstvom Berislava Šipuša, a drugi put u predstavljanju nagrađivanog programa proteklih godina na Samoborskoj glazbenoj jeseni kada je dirigentski palicu preuzeo Ivan Josip Skender iznimno sposobno i povećeno predvodeći izvedbe djela Đurovića, Tarbuka, Nježića i Šipuša. Izbor iz programa proteklih Samoborskih glazbenih jeseni je bio potpuno drukčije koncipiran od onog na Festivalu sv. Marka i zanimljivo je da je zanimanje mlađe generacije slušatelja bio vrlo veliko pa mala dvorana Lisinski nije zjapila kao što se to znalo događati. Tajna popularnosti Samoborske glazbene jeseni je dobitna koncepcija i nastojanje festivala da natjecanjem predstavi ponajbolje mlade interprete i otvori natječaj za skladatelje. Nagrade su za naše uvjete privlačne. Program se sastojao od djela hrvatskih skladatelja koji su svojedobno dobili nagrade za svoje skladbe. Nisu svi dospjeli u jednoj večeri biti na broju kao ni brojni mladi izvođači koji su zaslužili festivalsku nagradu Ferdo Livadić.
    Zrinka Ivančić. foto: facebookIvan Šverko i Cantus Ansambl, foto: facebook
    U Fantaziji za klavir i komorni ansambl skladatelj Frano Đurović u ozbiljnim razmjerima istražuje odnos zvučanja i tišine. Ansambl predvodi pijanistica Zrinka Ivančić. Zanimljivo je bilo da u cijelom koncertnom nizu skladbi autora Đurović-Tarbuk-Nježić-Šipuš većina završava u skutima tišine sve do rapojasana Šipuševa bakanala kao za kakve Ratove zvijezda u njegovu kratkom i atipičnom putu – …un viaggio verso le luci di Amaraath, la stella del ritorno… Na burni glazbeni put poveo je angažirani Kvartet Klang (pijanistice Vlatka Peko i Ana Lucić, te udaraljkašice Anita Primorac i Kaja Farszky).
    Kvartet Klang, Berislav Šipuš i Cantus Ansambl, foto: facebook
    Literarne i ine asocijacije prate Postaje (Estancias) Mladena Tarbuka za harmoniku i komorni ansambl. Postaje su to s temama o samoći, ljubavi, vjetru i vječnosti. Sve redom velike teme za vrlo šarmantnu skladbu koja i bez velikih objašnjenja puno kaže. Kompozicija je to u četiri stavka koja se ponajviše obraća glazbi iz prve polovine 20. stoljeća. I čemu komplicirati kad solist Ivan Šverko pomiče granice mnogih usađenih predrasuda prema harmonici. Ugođajna skladba Vjekoslava Nježića nazvana na albanskom Koha për kangë (Vrijeme za pjesmu) posvećena je teško usporedivom gitaristu Petritu Çekuu koji izvedbom Nježićeve skladbe zna pogoditi naše drage sentimentalne žice.

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 14. svibnja 2014.

Piše:

Maja
Stanetti

kritike