Oduševljenje s razlogom

Koncert sakralne glazbe, Komorni orkestar i Ženski zbor Muzičke škole Vida Matjan, Kotor, studenti Muzičke akademije iz Cetinja, dir. Radovan Papović, solisti: Milica Zdravković i Aleksandra Dobriša, soprani, Milica Lalošević, mezzosopran, Petar Jokić, tenor, Stevan Tomašević, bariton, Ana Mihaljević, orgulje, Dominikanska crkva, Dubrovnik, 31. svibnja 2014.

  • Komorni orkestar Muzičke škole Vida Matjan, Kotor, studenti Muzičke akademije iz Cetinja, dir. Radovan Papović, foto: www.radiodux.me

    U okviru kulturne suradnje gradova Kotora i Dubrovnika u dubrovačkoj Dominikanskoj crkvi u organizaciji Glazbene radionice Sorgo upriličen je koncert sakralne glazbe, na kojem su nastupili Komorni orkestar i Ženski zbor Muzičke škole Vida Matjan iz Kotora i studenti Muzičke akademije iz Cetinja, uz soliste sopranistice Milicu Zdravković i Aleksandru Dobrišu, mezzosopranisticu Milicu Lalošević, tenora Petra Jokića i baritona Stevana Tomaševića te orguljašicu Anu Mihaljević, a sve pod vodstvom dirigenta Radovana Papovića. Program je sadržavao skladbe Johanna Sebastiana Bacha, Franza Schuberta, Césara Francka, Giulia Caccinija, a drugi dio večeri ispunila je Misa br. 2 za soliste, zbor i orkestar Jeronima Fiorellija (Cres, 1830. – Kotor, 1875).

    Nakon uvodnih riječi voditeljice Glazbene radionice Sorgo Marije Grazio i ravnateljice kotorske Muzičke škole Marine Dulović najprije se kultiviranim zvukom oglasio orkestar i orgulje s Bachovim Airom, u sljedećoj točki programa nastupila je sopranistica Aleksandra Dobriša, koja je muzikalno otpjevala Ave Maria Franza Schuberta (arr. R. Papović). Sopranistica Milica Zdravković naglasila je pjevnost melodije u napjevu Panis Angelicus Césara Francka (arr. R. Papović), a prvi dio večeri zaključen je s Ave Maria Giulia Caccinija u izvedbi klarinetistice Aleksandre Samardžija, sve uz pratnju orkestra.

    Uslijedila je glavna točka večeri – Misa br. 2 Jeronima Fiorellija, zagubljeno djelo napisano 1874., pronađeno u privatnome arhivu jedne dubrovačke obitelji, koje je hrvatski skladatelj Željko Brkanović preradio za ženski zbor (original za muški zbor), soliste-pjevače, orkestar i orgulje. Misa je praizvedena na 25. Splitskom ljetu 1979., a kasnije je izvedena u Kotoru 1986. i prošle godine.

    Jerolim Fiorelli živio je i djelovao u Kotoru u 19. stoljeću, kamo je s otoka Cresa došao njegov otac Ivan, koji je bio orguljaš i voditelj zbora u kotorskoj Katedrali sv. Tripuna. Nakon njegove smrti 1865. mjesto orguljaša preuzima sin Jerolim, koji već 1866. osniva prvu privatnu glazbenu školu u Kotoru. Osposobio je generacije za sviranje na puhačkim instrumentima i osnovao je Građansku glazbu grada Kotora. Smrću Jeronima Fiorellija 1875. Kotor je izgubio za svoju glazbenu kulturu značajnu osobu. Inače, Jerolim Fiorelli skladao je pjesme za glas i klavir, skladbe za puhačke ansamble i razna djela sakralnog karaktera, među koja pripada i Misa br. 2. Djelo je napisano prema davno utvrđenom obliku, a melodijska linija izrazito je razvijena u stilu talijanskog belcanta, a bez gustih polifonijskih sklopova.

    Iznimno dobro uvježbani ženski zbor u izmjenama sa solistima, sopranisticama Milicom Zdravković i Milicom Lalošević, tenorom Petrom Jokićem i baritonom Stevanom Tomaševićem (uz dominantnije ženske glasove), uz orguljsku pratnju Ane Mihaljević te orkestar i dirigenta Papovića oduševio je dubrovačku publiku, među kojom su bili potomci kotorske i dubrovačke obitelji Fiorelli. Gostovanje Kotorana u Dubrovniku bio je vrijedan doprinos suradnji dva grada s bogatom kulturnom tradicijom.

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 2. lipnja 2014.

Piše:

Ileana
Grazio

kritike