Koncerti za brzi zaborav

7. Međunarodni festival opernih arija Tino Pattiera, Dubrovnik, 1. – 5. srpnja 2014.

  • Dubrovački simfonijski orkestar

    Za nama je sedmi po redu Međunarodni festival opernih arija Tino Pattiera u Dubrovniku, koji je ove godine prvi put organizirao Dubrovački simfonijski orkestar. Umjetničko vodstvo bilo je povjereno indonezijskom dirigentu Noormanu Widjaji, čestom gostu dubrovačkih koncertnih podija. Festival nosi ime i organizira se u znak sjećanja na svjetski poznatog opernog pjevača, tenora Tina Pattieru, rođenog 1890. u Cavtatu. Dubrovačka publika željna je operne glazbe i u sjećanju su joj sjajne izvedbe s proteklih šest festivalskih izdanja te je pohrlila u atrij Kneževa dvora, gdje su uz Dubrovački simfonijski orkestar prve večeri nastupile sopranistice Sandra Bagarić i Nikolina Pinko, bariton Sang Lee (Južna Koreja) i tenor Gjorgji Cuckovski (Makedonija) pod ravnanjem Noormana Widjaja. Program su sačinjavale arije iz poznatih opera i opereta. Od solista je samo Nikolina Pinko bila na visini zadatka, dok za ostale bolje da se nisu ni pojavili. Ukratko – koncert je bio veliko razočarenje.
    West Village Chorale
    Koncert održan u petak, 4. srpnja bio je dar posjetiteljima Festivala (ulaz je bio slobodan), a na njemu je u Dubrovačkoj katedrali nastupio amaterski zbor West Village Chorale iz New Yorka pod ravnanjem Michaela Conleyja uz pijanisticu Elenu Belli te sopranisticu Nelu Šarić i baritona Matu Akrapa. Brojni izvodilački ansambl dosta je blijedo otpjevao američke duhovne pjesme i Requiem Gabriela Fauréa.
    NikolinaPinko, arhivska fotografija, foto: Mirko Cvjetko
    Treću večer publika se ponadala boljem umjetničkome ishodu i okupila se u Kazalištu Marina Držića, gdje se uz već spomenute pjevače osim Sandre Bagarić, koju je zamijenila violončelistica Ana Rucner, izvodio šaroliki program, ali i na tom koncertu nade su se rasplinule već u prvom dijelu večeri. Posjetitelji su s pravom požalili što su platili ulaznice za priredbu nedoličnu dubrovačkoj glazbenoj tradiciji. Dirigent Noorman Widjaja bio je toliko zaokupljen osobnim doživljajima glazbe da je dinamička linija orkestra bila gotovo stalno forte. Upitno je čiji je novac potrošen za te koncerte koji su za brzi zaborav.

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 7. srpnja 2014.

Piše:

Ileana
Grazio

kritike

najavljujemo...