Za anale Igara

65. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2014: Zlatno doba francuske sakralne glazbe u doba Luja XIV, Kralja Sunca, Le concert spirituel, dir. Hervé Niquet, Atrij Kneževa dvora, 2. kolovoza 2014.

  • Le concert spirituel i dirigent Hervé Niquet, foto: www.dubrovnik-festival.hrGlazbeni program Dubrovačkih ljetnih igara u mjesecu kolovozu bit će u znaku manje poznate barokne glazbe. Samo dan nakon koncerta Hrvatskog baroknog ansambla, 2. kolovoza u atriju Kneževa dvora nastupio je čuveni francuski ansambl Le concert spirituel sa karizmatičnim voditeljem-dirigentom Hervéom Niquetom. Program je bio naslovljen Zlatno doba francuske sakralne glazbe u doba Luja XIV, Kralja Sunca, a donio je izmjenu vokalno- instrumentlnih i instrumentalnih nastupa.

    Le concert spirituel i dirigent Hervé Niquet, foto: www.dubrovnik-festival.hrAnsambl Le concert spirituel osnovao je 1987. čembalist, orguljaš, pijanist, vokalist, skladatelj i ravnatelj zbora Hervé Niquet s ciljem oživljavanja francuskog velikog moteta. Umjetnik glazbi pristupa kao pravi istražitelj vračajući se njezinom prvobitnom izvoru kako bi izbjegao konvencionalnost i uobičajenost. U početku je ansambl nastupao samo na privatnim koncertima zatvorenog tipa, kasnije je gostovao u svim europskim zemljama, a danas se smatra jednim od najautoritativnijih baroknih ansambla u svijetu. Ansambl je sastavljen od vrsnih glazbenika – deset pjevača i četiri violinista i po jedan violist, violončelist, fagotist i orguljaš. Glazbenici su nas svojim muziciranjem prošetali ispod svodova i crkvenih kupola Francuskog kraljevstva oko 1670. U program nas je uvela procesija pjevača čime se najavila ona misteriozna nota kojom je bio obojen cijeli program. Izvedeno je nekoliko moteta posvećenih Blaženoj Djevici Mariji najvećeg sakralnog skladatelja Marc-Antoinea Charpentiera (1643-1704): Uvertira, Gaudete fideles, Gratiarum actiones pro restituta, Offertoire sur les instruments, O pretiosum, Domine Salvum fac Regem i Magnificat. Između tih skladbi našlo se i pet nedavno otkrivenih skladbi manje poznata skladatelja Louisa Le Prince (?-1677) nazvanih Missa macula. Jean-Baptist Lully (1632-1653) bio je zastupljen skladbom O dulcissime Domine.
    Le concert spirituel i dirigent Hervé Niquet, foto: www.dubrovnik-festival.hr
    Od sama početka slušateljstvo je bilo očarano besprijekornom izvedbom – pjevalo se i sviralo s velikim nadahnućem u nizanju finih izbrušenih fraza, svaki pomno razrađeni detalj bio je usmjeren na produhovljeno tumačenje odabranih skladbi. Dirigent Hervé Niquet sjedeći pred izvođačima više očima nego pokretima ruku davao je naznake (podsjetio nas je na dirigenta Zagrebačkih solista Antonia Janigra) i osjećala se savršena komunikacija između njega i ansambla. Bila je to večer za anale Dubrovačkih ljetnih igara.

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 4. kolovoza 2014.

Piše:

Ileana
Grazio

kritike