Plemeniti zvuci

2. međunarodni glazbeni festival Dubrovnik u pozno ljeto, Dubrovnik, 26. kolovoza – 19. rujna 2014.

  • Dubrovački simfonijski orkestar, Christoph Campestrini i Akademski zbor Pro musica, foto: Facebook

    Dubrovnik je desetljećima nakon završetka Dubrovačkih ljetnih igara imao festivale komorne glazbe. Prvi takav festival poznat kao Dražinićev (prema prezimenu nekadašnjeg dirigenta Dubrovačkog simfonijskog orkestra) odvijao se prije Domovinskog rata, a slavni Festival komorne glazbe Julian Rachlin i prijatelji nakon više od deset godina iz financijskih se razloga prestao održavati prije dvije godine. Uprava Dubrovačkog simfonijskog orkestra odlučila je održati sličan festival, pozvati vrsne glazbenike i već drugu godinu uspješno ostvaruje zamišljene programe.
    Giovanni Angeleri, Thomas Rösner i Dubrovački simfonijski orkestar, foto: Facebook
    Programska koncepcija ove godine nije bila vezana niti za jedno stilsko razdoblje. Izmjenjivali su se umjetnici iz različitih zemalja svirajući poznata i manje poznata djela iz svih razdoblja, a ono što je važno – izvodile su se skladbe i hrvatskih skladatelja. Solisti su pomno izabrani i imaju odlične reference pa nije ni čudo što ih je brojna publika njihove sjajne izvedbe nagrađivala dugim pljeskom. Dirigentsko mjesto dijelila su dva austrijska dirigenta: Christoph Campestrini, koji je i bio glazbeni direktor Festivala, i Thomas Rösner. Koncerti su se održavali uglavnom u atriju Kneževa dvora, a kad bi kiša padala izvođači su se povlačili ispod lukova u niše. Samo koncert ansambla Plazarius nije mogao biti održan zbog oluje pa je taj nastup upriličen nakon završetka Festivala, 26. rujna.
    James Dick, foto: Facebook
    Na prvome koncertu u Franjevačkoj crkvi uz Dubrovački simfonijski orkestar (DSO) nastupio je mladi indonezijsko-njemački violinist Iskandar Widjaja koji je virtuozno i muzikalno odsvirao Koncert za violinu i orkestar br. 1 u g-molu, op. 26 Maxa Brucha, a u drugom dijelu večeri izveden je Mozartov Requiem u d-molu, K. 626 uz sudjelovanje solista sopranistice Nikoline Pinko, altistice Martine Gojčetić-Silić, tenora Marka Fortunata i basa Marka Špehara. Zborne točke vrlo je lijepo izveo Akademski zbor Pro musica iz Mostara, a Campestrini je pažljivo povezao i vodio sve sudionike. Ukupni dojam bio je veličanstven. Rijetko se čuje kontrabas kao solo instrument pa je nastup Nikše Bobetka na drugom koncertu festivala 27. kolovoza okupio velik broj posjetitelja i izazvao povike oduševljenja kad je umjetnik uz Komorni studio Zagrebačke filharmonije izveo Koncert za kontrabas i gudački orkestar br. 2 u h-molu Giovannija Bottesinija. Na četvrtom koncertu festivala 30. kolovoza pijanist James Dick predstavio se recitalom s djelima Beethovena, Schuberta i Chopina demonstrirajući tehničku perfekciju, a svoj glazbenički portret najbolje je oslikao izvodeći Mozartov Koncert za klavir i orkestar br 23 u A-duru, K 488.
    Janje Vuletić, Thomas Rösner i Dubrovački simfonijski orkestar, foto: Facebook
    Suradnja između sopranistice Janje Vuletić, Dubrovačkog simfonijskog orkestra i dirigenta Thomasa Rösnera na koncertu održanom 5. rujna urodila je visokom umjetničkom razinom kako u izvedbi Mahlerovih Pjesama putujućeg djetića, tako i u Gotovčevim Pjesmama čeznuća. Komorni sastav Dubrovačkog simfonijskog orkestra ugostio je 12. rujna, iznimno zbog nevremena, u Katedrali Gospe Velike gitarista Srđana Bulata koji se s Koncertom za gitaru Adalberta Markovića prezentirao kao perspektivni solist, a članovi Hrvatskog gudačkog kvarteta izoštreno su interpretirali Beethovenov Gudački kvartet br. 4 u c molu, op. 18.
    Dubravka Tomšič, foto: Facebook
    Nastup pijanistice Dubravke Tomšič uvijek izaziva ogromno zanimanje u Dubrovniku pa je tako bilo i 16. rujna kada je umjetnica uz DSO izvela Andante spianato i veliku briljantnu polonezu u Es-duru, op. 22 predstavivši publici u najboljem izdanju djelo velikog nadahnuća Frédérica Chopina. Ako bismo sviranje Dubravke Tomšič uspoređivali s vrhunskim glazbenicima, mogli bismo reći da im je ona već odavno stala uz bok i čvrsto stoji na toj poziciji. Puhači Dubrovačkog simfonijskog orkestra povremeno nastupaju kao samostalni Kvintet pa su tako na koncertu održanom 18. rujna u izvrsnom zvukovnom sklopu i uz sudjelovanje armenske pijanistice Naire Asatrian publici ponudili skladbe Johanna Sebastiana Bacha, Frana Lhotke, Wolfganga Amadeusa Mozarta, Villema Kappa i Ferenca Farkasa. Sibeliusov Koncert za violinu i orkestar u d-molu, op. 47 koji je 9. rujna izveo poznati violinist Giovanni Angeleri bujao je u svojoj ljepoti pred zadovoljnom publikom. Majstorsku zadaću plemenitim zvukom violine obavio je Daniel Froschauer šetajući, uz pratnju DSO, 29. kolovoza stranicama Bethovenova Koncerta za violinu i orkestar u D-duru, op. 61.

    Marin Maras, foto: FacebookZa zadnji festivalski koncert Dubrovački simfonijski orkestar angažirao je mladog dubrovačkog violinista Marina Marasa čija se karijera strelovito razvija o čemu svjedoče nastupi u više uglednih europskih koncertnih dvorana. Mladi umjetnik je uz orkestar sugestivno i duboko proživljeno izveo Poème, op. 25 Ernesta Chaussona i Tzigane Mauricea Ravela. Dubrovački simfonijski orkestar i na ovom je festivalu pokazao veliku angažiranost i sposobnost da se prilagodi različitim solistima. Festival je zaključila vrlo dobra izvdba Beethovenove Simfonija br. 5 u c-molu, op. 67 pod znalačkim vodstvom Christopha Campestrinija.

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 21. rujna 2014.

Piše:

Ileana
Grazio

kritike