Zrelost mladih snaga

39. Samoborska glazbena jesen, 4. – 17. listopada 2014.: 11. međunarodno natjecanje mladih glazbenika Ferdo Livadić

  • Leon Košavić i Karlo Ivančić s nagradama

    Jedna od specifičnosti festivala Samoborska glazbena jesen je Međunarodno natjecanje mladih glazbenika Ferdo Livadić. Ove godine, u jedanaestom izdanju, natjecalo se osmero mladih glazbenika raznih izvođačkih struka, cjelovečernjim koncertnim nastupima u Galeriji Prica. Prosudbena komisija u sastavu Vladimir Kranjčević (predsjednik), Michael Flaksman, Gernot Süsmuth, Ivana Kocelj i Srećko Bradić jednoglasno je odlučio da se nagrada Ferdo Livadić uz koju ide i iznos od 15000 kuna dodijeli baritonu Leonu Košaviću za odličan recital koji je 13. listopada održao uz sjajnu klavirsku pratnju Lane Bradić s djelima Mendelssohna, Schuberta, Bellinija, Ravela, Feldmana, Donizzetija, Papandopula i Mozarta.
    Leon Košavić, arhivska fotografija
    Leon Košavić rođen je 1991. u Karlovcu, a solo-pjevanje studira na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu prof. Giorgija Suriana. Prosudbena komisija ga je ocijenila kao kompletnog umjetnika koji se suvereno kreće u svim stilovima, izvrsnom dikcijom pjeva na četiri jezika i postiže sugestivni dojam u interpretaciji i decentnom scenskom izrazu koji nije narušavao uzuse koncertnog nastupa. Ljepota glasa, mekoća zapjeva i fraze, izjednačenost u svim registrima, a prije svega impresivna uvjerljivost, odlike su koje ga u mladim godinama svrstavaju u red zrelih vokalnih umjetnika.

    Na natjecanju se dodjeljuje i nagrada grada Samobora i Hrvatskog društva skladatelja za najbolju izvedbu djela hrvatskog skladatelja uz kojiu ide iznos od 10000 kuna. Također jednoglasno, ona je dodijeljena pijanistu Karlu Ivančiću za izvedbu skladbe Mariposa de luz Davorina Kempfa, koju je umjetnik izveo 13. listopada u sklopu svog recitala s djelima Haydna, Liszta i Rahmanjinova. Karlo Ivančić je rođen je 1989. u Banja Luci, magistrirao je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu Dalibora Cikojevića te nastavio usavršavanje kod prof. Rubena Dalibaltayana. U obrazloženju žirija navodi se da je pijanist u izvedbi te kompleksne skladbe uspio postići logičnost nizanja tonskih grupacija i povezati ih u logičnu muzičku cjelinu.
    Karlo Ivančić, arhivska fotografija
    Burnim pljeskom i ovacijama brojne publike na proglašenju 14. listopada u Franjevačkoj crkvi pozdravljeni su ovogodišnji pobjednici, a potom je nastupio laureat 10. međunarodnog natjecanja mladih glazbenika Ferdo Livadić – pijanist Aljoša Jurinić. Prema specifičnom i korisnom običaju, Samoborska glazbena jesen za pobjednika naručuje novu skladbu hrvatskog autora. Ovaj put je Dubravko Detoni za Aljošu Jurinića i Cantus Ansambl napisao skladbu Noć između srijede i petka koja je, pod ravnanjem mladog dirigenta Darijana Ivezića, praizvedena na početku koncertne večeri pobjednika.

    Maštoviti je skladatelj u ovom svojem sedmom po redu Koncertu za glasovir i orkestar u samo osam minuta povezao četrnaest kontrastnih pogleda na jednu ponešto neobičnu noć, koja je prema njegovim riječima „samo jedno od mnogih mračnih ili neuobičajenih stanja u umjetnikovu životu, noć koja može biti i metafora za dan, ljubav, život ili neke druge manje važne pojave i stvari“. Zvukovni je to luk od rađanja noći preko raznih impresija do svitanja i uminuća noći. Glasovirska je dionica izrazito virtuozna s kratkotrajnim asocijacijama na velikane glasovirskih remek-djela poput Beethovena, Mozarta, Chopina ili Schuberta. U nastavku večeri mladi se pijanist posvetio isključivo Frédéricu Chopinu: Izveo je 3. sonatu za klavir u h-molu (op. 58), 2. nocturno u des-duru (op. 27) , 3.baladu u As-duru (op. 47) i Barkarolu u Fis-duru (op. 60).
    Aljoša Jurinić, Darijan Ivezić i Cantus Ansambl
    Dvadesetpetogodišnji Aljoša Jurinić i tom se prigodom predstavio kao izvanserijski mladi pijanist iznimnog talenta, senzibilnosti i izvrsne škole – prvo u rodnom Zagrebu u razredima Jasne Reba i Rubena Dalibaltayana kod kojeg je diplomirao te usavršavanja kod Noela Floresa u Beču i sada kod Eliso Virsaladze u Italiji. Potvrđuju to i mnogobrojne nagrade i priznanja u domovini i svijetu, kao i pobjede na prestižnim međunarodnim natjecanjima pijanista. Zrelost i sigurnost omogućuju mu da svira neopterećeno i da kreira interpretaciju na osebujan i uzbudljiv način, u potpunosti poštujući izvorni rukopis. Njegove izvedbe Chopina bile su uzorne, a poseban izazov s kojim se mladi umjetnik zajedno s orkestrom izvrsno nosio bila je nova, dinamična i njemu posvećena skladba Dubravka Detonija.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 19. listopada 2014.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike