Dojmiva cjelina

Ciklus Zagrebački umjetnici zagrebačkoj publici: Jelena Očić, violončelo, Zrinka Ivančić, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 23. listopada, 2014.

  • Jelena Očić, arhivska fotografija, foto: www.jelenaocic.com

    Hrvatsko društvo glazbenih umjetnika ugostilo je 23. listopada u HGZ-u u sklopu svojeg dragocjenog ciklusa Zagrebački umjetnici zagrebačkoj publici violončelisticu Jelenu Očić i pijanisticu Zrinku Ivančić. Umjetnice su održale sjajan recital s djelima Johannesa Brahmsa, Felixa Mendelssohn-Bartholdyja i Borisa Papandopula, ali nažalost u prilično praznoj dvorani . Nije tome bilo krivo samo loše vrijeme, već neshvatljiva nezainteresiranost prvenstveno struke, koja bi morala podržati svoje kolege, ali i nedovoljna informiranost o iznimnoj umjetnici kojoj pripada istaknuto mjesto među vrhunskim svjetskim violončelistima.

    Jelena Očić, sestra orguljašice Ljerke Očić rođena je u Zagrebu,gdje je studirala violončelo na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Valtera Dešpalja, a potom je nastavila studij u Njemačkoj na Visokoj glazbenoj školi u Mannheimu kod Michaela Flaksmana a usavršavala se kod drugih istaknutih umjetnika i pedagoga kao što su Arto Noras, Antônio Meneses, Siegfried Palm, Heinrich Schiff i Leslie Parnas. Uz uspješnu solističku karijeru i simanja diskografskih izdanja, cijenjena je i kao pedagog: počasna je profesorica na toj istoj mannheimskoj školi na kojoj je diplomirala i magistrirala, a od ove jeseni započela je i svoju profesuru na Konzervatoriju u Amsterdamu.

    Jelena Očić često nastupa na međunarodnoj glazbenoj sceni u suradnji s velikim umjetnicima,kao što su Konstantin Bogino, Vladimir Mendelssohn, Jose Gallardo, Julius Berger, Pavel Vernikov, Yuri Gandelsman, Marco Rizzi, Federico Lovato i nedavno preminuli Bernard Greenhouse, ali nažalost rijetko u rodnome gradu. Osim u Salonu Očić na kućnim koncertima Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan. Stoga je u svakom slučaju hvalevrijedna ponuda HDGU-a za njezin recital u HGZ-u u suradnji s pijanisticom Zrinkom Ivančić. Bila je to prava prilika za sve ljubitelje klasične glazbe,naročito violončeliste, koji je ne poznaju dovoljno, da nešto nauče i da se uvjere u laskave kritike kojima se ocjenjuju njezini nastupi u svijetu. S obzirom da je ovaj put veće zanimanje izostalo, poželimo joj ubuduće još više koncerata u vlastitoj sredini, kako bi se to ispravilo.
    Zrinka Ivančić, arhivska fotografija, www.muo.hr
    U ovoj iznimnoj prigodi Jelena Očić nastupila je u suradnji s pijanisticom Zrinkom Ivančić, učenicom Damira Sekošana i Vladimira Krpana, aktualnom umjetničkom suradnicom na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Na programu su bile tri vrlo zahtjevne cikličke skladbe za violončelo i klavir: popularna 1. Sonata u e-molu, op. 38 Johannesa Brahmsa, zatim rjetko izvođena a također vrlo lijepa 2. Sonata u D-duru, op. 58 Felixa Mendelssohn-Bartholdyja i naposljetku jedno od najreprezentativnijih hrvatskih djela za violončelo - Rapsodija concertante Borisa Papandopula sa stavcima IntroduzioneAriosoDanza.

    Jelena Očić je zrela umjetnica brilijantne tehnike, koja s lakoćom, opušteno i duhovito kreira osebujnu interpretaciju. Dubinskim analitičkim pristupom svakom detalju otkriva iznenađujuće efekte u artikulaciji. Ljepota i izražajnost tona, iznimna muzikalnost, strastvenost i energičnost s jedne strane te osjećajnost i liričnost s druge, sjedinjuju se u odličnom dosluhu s pažljivom pijanisticom Zrinkom Ivančić u osmišljenu i nadasve dojmivu cjelinu. Ovacijama publike umjetnice su odgovorile suptilnim dodatkom: relaksirajućim Largettom ruske čelistice i skladateljice Victorije Yagling.

    Spomenimo da je Jelena Očić nedavno sudjelovala na jednom komornom koncertu u sklopu Samoborske glazbene jeseni u društvu svojih vrsnih kolega s raznih strana svijeta (Petrit Çeku, José Gallardo, Xhafer Xhaferi, Catalin Desaga, Pierre Henri Xuereb), a da će s Zrinkom Ivančić ponovno nastupiti u travnju u Salonu Očić. Na redu su konačno hrvatske koncertne agencije i orkestri koji bi morali naći načina da angažiraju i predstave u svojim programima tu izuzetnu umjetnicu.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 25. listopada 2014.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike