Prilagođeno intimnom ozračju

20. sezona ciklusa koncerata Iz salona Očić: Tamara Coha Mandić, flauta, Diana Grubišić Ćiković, harfa, 13. studenoga 2014.

  • harfistica Diana Grubišić Ćiković i flautistica Tamara Coha Mandić, arhivska fotografija

    Na drugom ovosezonskom koncertu ciklusa koncerata Iz salona Očić Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan, nakon deset godina ponovno je nastupio renomirani duo flaute i harfe. Zagrebačku flautisticu Tamaru Coha Mandić i riječku harfisticu Dianu Grubišić Ćiković veže prijateljstvo iz studentskih dana u Ljubljani, pa su 2003. odlučile i zajedno nastupati uz njegovanje samostalnih karijera. Tamara se intenzivno bavi i pedagoškim radom te je s uspjehom predstavljala Hrvatsku na međunarodnim Festivalima harfe u Brazilu (Rio Harp Festival) i ljetos na najvećem festivalu harfe u australijskom Sydneyu, a Tamara je solo-flautistica Simfonijskog orkestra HRT-a u Zagrebu.

    Kao zanimljiv i rijedak duo vrsne umjetnice afirmirale su se nizom uspješnih koncerata s programom izvornih skladbi širokog stilskog raspona za taj sastav, ali i obrada, a veliku pozornost posvećuju i djelima hrvatskih skladatelja, koji nerijetko pišu za njih nova djela. Program održan u Salonu Očić bio je prilagođen intimnom ozračju ambijenta i predstavio je prvo Tri pjesme iz dubrovačke renesanse Rudolfa Matza (Počasnica, Kad Ljubmir uteče i Ubiraj diklice cvijeće) u obradi Tomislava Uhlika. Na tu ljupku jednostavnu glazbu lijepo se nadovezao talijansko-američki skladatelj Michael Amorosi s Dva srednjevjekovna plesa. Slijedila je dvostavačna (gotovo nedorečena) Sonata slavnog opernog skladatelja Gaetana Donizettija te nešto opširnija Sonata popularnog skladatelja filmske glazbe Nina Rote.

    Program je završen u paradnom tonu s dvije fantazije na operne teme. Ruska harfistica Ekatarina Walter-Kühne je za harfu solo napisala virtuoznu Fantaziju na teme iz opere Evgenij Onjegin Petra Iljiča Čajkovskog, a poljski flautistički virtuoz Franz Doppler, koji je pisao i opere, predstavljen je Fantazijom iz gotovo nepoznate opere Casilda u uspješnoj obradi za flautu i harfu Antonija Zamare. Koncert je okončan lijepim dodatkom – Sicilienne za violončelo i klavir Gabriela Fauréa u obradi za flautu i harfu.

    Umjetnice su ovim uspješnim koncertom potvrdile svoje individualne izvedbene kvalitete s naglaskom na ljepotu tona, muzikalnost i virtuoznu tehniku, a u zajedničkom nastupu pokazale su veliko iskustvo, izniman dosluh, međusobni sklad i stilsku autentičnost. Publika ih je nagradila obiljem pljeska i odobravanja.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA,hr, 15. studenoga 2014.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike