Anđeoski zvuci i pakleno teški stavci

Hrvatski barokni ansambl: Angels & Devils, solist: Adrian Butterfield, barokna violina i umjetničko vodstvo, Hrvatski glazbeni zavod, 14. prosinca 2014.

  • Hrvatski barokni ansambl, arhivska fotografija

    Pod simboličnim naslovom Angels & Devils održan je posljednji koncert Hrvatskog baroknog ansambla o ovoj godini. Sučelivši naime anđele i vragove u programu francuske i talijanske barokne glazbe s prijelaza iz 17. u 18. stoljeće čiji su se autori – Rebel, Locatelli, Leclair, i Rameau – u to vrijeme međusobno natjecali u rivalstvu pokazalo se da u njihovoj glazbi tog rivalstva i nije bilo. Sve njih unatoč snažnim osobnostima i različitostima povezuje jedna nit, a to je „teatralna gesta, kako u smislu dramskih, izvanglazbenih – a u srži iskonsko glazben(ičkih)-obrata u njihovim djelima, tako i u smislu pokreta, iniciranog izravnim ili stiliziranim plesnim obrascima“. U biranim djelima toga programa podjednako su bili zastupljeni kako blagi anđeoski zvuci, tako i pakleno teški virtuozni stavci, ali i plesovi toga vremena, naročito popularni u francuskom baletu.
    Adrian Butterfield, arhivska fotografija
    Gost tog koncerta bio je ugledni violinist Adrian Butterfield iz Londona, stručnjak za povijesne izvedbe barokne glazbe. Surađivao je s nekoliko takvih absanbala koji sviraju na starim instrumentima,kao što je Stuttgartski barokni orkestar, The London Handel Players ili Revolutionary Drawing Room. Uz Hrvatski barokni ansambl predstavio se ne samo kao voditelj i dirigent, nego prvenstveno kao solist na baroknoj violini u Koncertu za violinu u A-duru, op.7, br.6 Jean-Maria Leclaira, te u Koncertu za četiri violine u F-duru, op.4, br.12 Pietra Antonija Locatellija, u kojem su mu se kao solisti pridružili članovi ansambla Laura Vadjon, Anna Waszak i Silvio Richter. Posebno se međutim dojmila njegova suradnja s više negoli ravnopravnom voditeljicom ansambla Laurom Vadjon u dvije skladbe: u Locatelijevoj Introduzione teatrale u G-duru, op. 4, br. 4 za dvije violine solo i u Leclairovoj Sonati za dvije violine bez basa u D-duru, op. 3, br. 6.

    U spomenutom programu sudjelovali su gudači uz dva čembalista Pavla Mašića i Franju Bilića, a u okvirnim djelima programa čuli smo u skladu s veselim predprazničkim raspoloženjem nešto veći sastav u kojem su uz gudače sudjelovali i duhači. Bila je to barokna baletna glazba iz opusa dvojice francuskih autora: na početku su to bili ljupki Plesni karakteri Jean-Feryja Rebela, a na kraju suita iz baleta Pigmalion Jean-Philippea Rameaua, u kojoj su gudači, duhači, čembalo i timpani Hrvatskog baroknog ansambla pokazali visoku izvedbenu razinu u vrlo preciznoj, životnoj i temperamentnoj interpretaciji pod vodstvom gosta dirigenta Adriana Buterfielda.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 21. prosinca 2014.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike