Prekrasan ton i briljantna tehnika

61. koncertna sezona Zagrebačkih solista, solistica: Mai Suzuki, violina, Hrvatski glazbeni zavod, 27. siječnja 2015.

  • Mai Suzuki, arhivska fotografija, foto: Dinko Bažulić, www.zg-solisti.hr

    Mlada japanska violinistica Mai Suzuki (1989) pobjednica je Međunarodnog violinističkog natjecanja Vaclav Huml 2013. Uz novčanu nagradu laureatu su omogućeni nastupi uz orkestre u Hrvatskoj, tako da se Mai Suzuki prvo predstavila u finalu natjecanja uz Zagrebačku filharmoniju, zatim uz Dubrovački simfonijski orkestar s pozivom za još jedan nastup u lipnju ove godine, a ugostili su je i Zagrebački solisti na svojem trećem koncertu u ovoj sezoni. Mlada umjetnica violinu svira od svoje četvrte godine, a studirala je na tokijskom Umjetničkom sveučilištu i u Salzburgu. Zadnjih sedam godina osvaja nagrade na prestižnim međunarodnim natjecanjima i velikim koracima utire put svjetskoj karijeri.

    Na vrijednom (zasad) posuđenom instrumentu Amati, umjetnica je prekrasnim tonom i briljantnom tehnikom odsvirala dva reprezentativna djela: Koncert za violinu u E-duru BWV 1042 baroknog majstora Johanna Sebastiana Bacha te romantičnu i virtuoznu skladbu Havanaise u E-duru, op. 83 za violinu i gudače Camilla Saint-Saënsa. Čistoća intonacije te izvanredna muzikalnost, šarm i temperament izvirali su iz svakog njezinog tona ili fraze, ali i suradnje s ansamblom koji joj je pružio izvrsnu podršku.
    Zagrebački solisti, arhivska fotografija, foto: www.zg-solisti.hr
    Zagrebački solisti su pod vodstvom koncertmajstora Sretena Krstića nastup svoje gošće Mai Suzuki uokvirili Simfonijom u C-duru, Wq182/3 predklasičnog skladatelja Carla Philippa Emanuela Bacha i mladenačkom Simfonijom br.12 u g-molu romantičara Felixa Mendelssohna Bartholdyja. Zanimljivo je da su obje te skladbe napisane pod utjecajem velikog Johanna Sebastiana Bacha iako nose i pečat svoga vremena. A taj se utjecaj osjetio i u kraćoj suvremenoj skladbi Solisti, koja se lijepo uklopila u taj program, a koju je skladatelj Silvio Foretić (1940) napisao u povodu obilježavanja šezdeset godina djelovanja Zagrebačkih solista, te su je oni praizveli na svečanom koncertu u siječnju 2014.

    O toj svojoj skladbi Foretić je zapisao: „Skladba je posvećena Zagrebačkim solistima. Dok se solisti pojavljuju u naslovu, zagrebački se kriju u notama, iz kojih je proizašao čitav tematski i harmonijski materijal djela.“ Autor je svakoj dionici gudača i nekim pojedincima poput dominantnog koncert-majstora Sretena Krstića ili izvrsnog kontrabasista Marija Ivelje dao istaknutu solističku ulogu kako bi pokazali svoje umijeće, a u cjelini su svi članovi ansambla djelovali moćno, s punim tonom i finim kontrastima u dinamici i ekspresiji.

    Na ovom koncertu je predstavljen novi stalni član Zagrebačkih solista, vrsni čembalist Pavao Mašić. Naime, ansambl je 2000. Godine napustila dugogodišnja članica čembalistica Višnja Mažuran. Otada je ansambl nastavio djelovati bez čembala, kao jednog od svojih službenih instrumenata. Međutim od nove godine repertoar Zagrebačkih solista obogaćuje se djelima u kojima važnu kariku predstavlja čembalo. Pavao Mašić je već na ovom prvom nastupu u dijelu programa pokazao da je njegov angažman velik dobitak za ansambl. Stoga će biti zanimljiv i njegov prvi nastup kao solista na čembalu uz Zagrebačke soliste već na slijedećem koncertu 18. ožujka u HGZ-u.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 31. siječnja 2015.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike