Veliki potencijal

Ciklus Zagrebački solisti u Palači Dverce, solistica Sara Domjanić, Hrvatski povijesni muzej, Zagreb, 18. veljače, 2015.

  • Zagrebački solisti, arhivska fotografija, foto: www.zg-solisti.hr

    Osim uobičajenih koncerata u Hrvatskom glazbenom zavodu Zagrebački solisti ove su sezone održali i tri koncerata u mini ciklusu na Gornjem gradu. Posljednji koncert je 18. veljače stjecajem okolnosti zbog svečanosti inauguracije predsjednice Kolinde Grabar Kitarović iznimno umjesto u palaći Dverce održan u Hrvatskom povijesnom muzeju, u lijepoj ali maloj dvorani prikladnijoj za komorno muziciranje. Zagrebački solisti su, međutim, nešto veći komorni sastav od jedanaest gudača koji nažalost nisu prilagodili jačinu tona tom intimnom prostoru, nego su punom snagom i temperamentom pritisnuli svoja gudala o žice forsirajući forte dinamiku čak do iritantne grubosti. Šteta, jer njihovo sviranje pod vodstvom koncert-majstora Sretena Krstića je tehnički besprijekorno, a muziciranje u tišoj dinamici i polaganim stavcima vrlo dojmljivo. Pokazali su to u popularnom Divertimentu u D-duru, KV 136 Wolfganga Amadeusa Mozarta, Divertimentu za gudače, op. 20 br. 1 Lea Weinera i Rumunjskim plesovima Béle Bartóka.
    Sara Domjanić
    Ansambl Zagrebačkih solista ovom je prigodom ugostio mladu hrvatsku violinisticu Saru Domjanić, rođenu 1997. u Vaduzu u Kneževini Lihtenštajn, gdje je počela učiti violinu od svoje četvrte godine. Mlada je umjetnica višestruka pobjednica državnih natjecanja u Austriji, Lihtenštajnu i Švicarskoj, ali i u Hrvatskoj, koju je prošle godine predstavljala u Finalu eurovizijskog natjecanja mladih glazbenika u Kölnu. Sara Domjanić učila je, i još uvijek uči kod uglednih europskih pedagoga Herberta Scherza, Latice Honda-Rosenberg, Rudensa Turkua, Gerharda Mantela, Arba Valdme, Thomasa Brandisa, Ane Chumachenco i dr. te je dosegla visoku razinu tehničkih vještina, koje će zacijelo daljnjim školovanjem još više usavršiti. Naročito u najzahtjevnijim situacijama. Od 2011. studira na međunarodnoj glazbenoj akademiji u Kneževini Lihtenštajn, a također je članica trija Ingenium Musicum koji uz nju čine i njezin brat, pijanist Andreas i violončelist Kian Soltani, s kojima je na Kiwanis natjecanju za komornu glazbu osvojila prvu nagradu.

    Potencijal Sare Domjanić je velik. Krasi je iznimna muzikalnost, ljepota tona i izražajnost fraze. Bilo je to vidljivo u dvije popularne virtuozne skladbe koje je izvela uz Zagrebačke soliste, Introdukciju i Rondo capriccioso, op. 28 Camillea Saint-Saënsa i Ciganske napjeve, op. 20 Pabla de Sarasatea. Zagrebački solisti pružili su joj čvrst oslonac, iako su i u ovom slučaju povremeno bili tonski preoštri, što je i mladu umjetnicu mjestimice navelo na sličnu ekspresiju. Unatoč tome, Sare Domjanić ostavila je dobar dojam i sa zanimanjem ćemo pratiti njezin daljnji umjetnički put i napredak.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 28. veljače 2015.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike