Usklađeno i duhovito

20. sezona ciklusa koncerata Iz salona Očić: Zagrebački puhački trio, 19. veljače 2015.

  • Zagrebački puhački trio, arhivska fotografija, foto: www.ihg.hr

    Društvo za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan svoje kućne koncerte Iz Salona Očić nastoji obogatiti novim komornim ansamblima i neuobičajenim programima, koji privlače pozornost kako članova Društva tako i slušatelja u izravnom prijenosu na Trećem programu Hrvatskog radija koji vodi urednik Branko Magdić. Na koncertu održanom 19. veljače predstavio se Zagrebački puhački trio u sastavu: Dario Golčić, oboa, Domagoj Pavlović, klarinet, i Žarko Perišić, fagot. Ti vrsni glazbenici, članovi Simfonijskog orkestra HRT-a, nasljednici su nekadašnjeg istoimenog sastava kojeg su 1969. osnovali Branko Mihanović, Anđelko Ramušćak i Zvonimir Stanislav.

    Nakon stanke od nekoliko godina novi Zagrebački puhački trio nastavlja tradiciju staroga trija sa željom da u svojoj široko zasnovanoj programskoj koncepciji i dalje promiču hrvatsko glazbeno stvaralaštvo. Tako su i na ovom koncertu izvedena čak četiri suvremena domaća djela različitih stilskih odrednica, od kojih je jedno i praizvedeno. Tomislav Uhlik predstavljen je s dvije skladbe: na početku večeri čuli smo Dva stavka iz njegovih studenstskih dana u kontrastu elegičnog Jutra i folklorno obojenog Plesa na rosi, a na kraju kratki i efektni bis Ad hoc.
    Zagrebački puhački trio, arhivska fotografija, foto: www.oljajelaska.com
    Skladba A tre Marka Ruždjaka virtuozno je djelo moderne skladateljske tehnike s kontrastima šaljivih razlomljenih akorda i ozbiljnih dugo položenih tonova. Zanimljiva je bila i praizvedba trostavačne skladbe Leptiri Zorana Novačića, koja simbolizira preobrazbu – od onomatopeje leptirova leta preko uspavljujuće kantilene do ponovna rađanja leptira nošenih vrtlogom vjetra. Nisu zaboravljena niti djela suvremene svjetske literature s dvije vesele cikličke skladbe mađarskih utjecaja.

    Ferenc Farkas je svoju peterostavačnu suitu Maškare oblikovao u stilu commedia dell'arte sa stavcima Il Capitano, Pantalone, Colombina, Povero Pulcinella i Arlecchino, a Theodor Burkali (prijatelj Žarka Perišića) je napisao Three Emoticons (Mad-Sad-Glad) kao kompjutorsku zafrkanciju s ikonicama koje opisuju tri različita raspoloženja: ludost, tugu i radost. Sjajno uigrani i sugestivni glazbenici Zagrebačkog puhačkog trija izveli su program tog koncerta vrlo studiozno, tonski i dinamički usklađeno i duhovito, uz zanimljive komentare u razgovoru s urednikom izravnog prijenosa Brankom Magdićem.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 28. veljače 2015.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike