Dugotrajan pljesak

Festival Orgulje Zagrebačke katedrale, 16. srpnja – 1. listopada 2015.: Ljerka Očić, 23. srpnja 2015.

  • Ljerka Očić, arhivska fotografija, foto: mbz.hr

    Na drugom koncertu Festivala Orgulje Zagrebačke katedrale u organizaciji i produkciji Udruge za unapređenje i promicanje hrvatske glazbene kulture i umjetnosti Zvuci tišine predstavila se ugledna umjetnica i profesorica Ljerka Očić. Izvela je vrlo lijep i reprezentativan program romantičnih karakteristika, u kojem su velike mogućnosti katedralnih orgulja iz radionice ugledne njemačke tvrtke Walcker došle do punog izražaja. Njezino umijeće, muzikalnost i maštovit odabir registara pružili su izvanredan dojam, a ispraćena je burnim odobravanjem vjerne publike, koja se unatoč nevremenu odazvala u priličnom, premda nešto manjem broju no inače.

    Recital je počeo Koralom br. 1 u E-duru Césara Francka (1822-1890), omiljenog umjetničinog skladatelja, a nastavljen je Elegijom Franje Lučića (1889-1972). Izvanredno se dojmila i virtuozna Toccata chromatica svestranog Borisa Papandopula (1906-1991), nastala 1977. Vrhunac gradacije tog biranog programa dosegnut je trostavačnom Sonatom (Simfonijom) u d-molu op. 42 uglednog francuskog orguljaša, skladatelja i pedagoga Felix-Alexandra Guilmanta (1837-1911). Opsežan i upečatljiv prvi stavak (Introduction-Allegro) popraćen je neuobičajenim spontanim pljeskom zadovoljne publike, a slijedili su ga dojmljiva lirska Pastorala i efektan Finale.

    Nakon dugotrajna pljeska Ljerka Očić dodala je još jedan prekrasan stavak – Toccatu (Finale) iz Pete simfonije za orgulje u F-duru, također iz pera uglednog francuskog orguljaša, pedagoga i skladatelja Charles-Marie Widora (1844-1937). Taj skladatelj je napisao čak deset simfonija za orgulje, koje je tretirao kao zaokružen, cjelovit orkestar i time stvorio novi oblik u orguljskoj literaturi.

    Nadasve dojmljivim recitalom Ljerka Očić zaokružila je bogatu sezonu u kojoj je, između ostalog, dovršila svoj hvalevrijedan grandiozan dvogodišnji ciklus koncerata na orguljama Župne crkve Bezgrješnog Srca Marijina na Jordanovcu. Da podsjetimo, bio je to ciklus od dvadeset humanitarnih koncerata za Bolničko prihvatilište Marijin dom Župe BSM pod naslovom Europska orguljska glazba kroz razdoblja i stilove (17. rujna 2013. – 1. srpnja 2015.). Svoje veliko znanje, iskustvo i istančan ukus, umjetnica je sublimirala u tom hvalevrijednom pothvatu te se s pravom očekuje da će se u njezinoj zbirci s više od 25 nosača zvuka objaviti i taj nadasve koristan i povijesno značajan projekt.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 25. srpnja 2015.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike