Vokalni biseri

66. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2015., Glazbeni program: Slovenski oktet, Atrij Kneževa dvora, 24. srpnja 2015.

  • Slovenski oktet, foto: dubrovnik-festival.hr

    Postoje umjetnici koji oduševe slušatelje samo jednom, međutim Slovenski oktet i u prethodnima i u današnjem sastavu fascinira svojim pjevom te ih doživljavamo kao vokalne bisere. Prijašnji sastavi Slovenskog okteta svoju su umjetnost mnogo puta darivali dubrovačkoj publici na Dubrovačkim ljetnim igrama. Nakon Domovinskog rata, 24. srpnja 2015. prvi put u Atriju Kneževa dvora stajalo je osam sjajnih novih pjevača – novi Slovenski oktet. Najava njihova nastupa bila je primamljiv poziv na koji se odazvala brojna publika. Ponekad se neke prepreke ne mogu premostiti uza svo nastojanje organizatora, kao što je to bilo za vrijeme ovog nastupa Slovenskog okteta. Nije nebo prijetilo kišom niti je buka iz ugostiteljskih objekata bila bezobzirna nego je došlo do nestanka struje zbog nekog većeg kvara. Istina, struja bi se povremeno pojavila, ali ne u kontinuitetu što nije omelo Slovence niti ih nagnalo da odustanu od nastupa. Pjevali su napamet uz bljeskove struje, te najviše uz treperavu svjetlost svijeća i poneku baterijsku svjetiljku nekoga iz publike.
    Slovenski oktet, foto: dubrovnik-festival.hr
    Program koncerta započeo je sakralnim napjevima Laudes de Saint Antonie de Padoue Francisa Poulenca, Ave Maria Franca Xavera Biebla, Most Holly Mother of God Arva Pärtea i Cantate Domino Vytautasa Miškinisa. Umjetnici su fascinirali kulturom vokalnog sloga, a njihove izvedbe nisu samo koncentrirane na produhovljenost i plastičnost melodijskog kretanja nego i na postizanje meditativne dubine teksta. Poznato je da slovenski glazbenici na gostovanjima uvijek izvode barem jedno djelo slovenskog autora, a ovog su puta drugi blok programa rezervirali za slovenske narodne pjesme (Moj očka, Venci veli i Zagorska) i djela slovenskih autora. Skladatelj Vilko Ukmar napisao je za njih pjesmu Skica na koncertu, a izvedene su i Sedem si rož Zorka Preloveca te Sonce v zenitu Janka Ravnika. Pjevajući otvorenim vokalima, oktet je postigao drukčiji registar vokalnog izričaja.

    Treći blok sadržavao je međunarodni repertoar – Solvegina pjesma Edvarda Griega, Vatra na otoku (Saarella palaa) Jeana Sibeliusa, Kad te nema (Cuando tu no estas) Carlosa Gardela, crnačka duhovna My Lord, What a Morning u aranžmanu Miljenka Prohaske i Mir vama (Shalom) Karl-Josefa Műllera. Odabrane pjesme Slovenski oktet otpjevao je u maniri već stečene visoke reputacije. Kako bi ugodili domaćinima, kao dodatak su otpjevali atraktivnu pjesmu Linđo dubrovačkog skladatelja Vladimira Berdovića.

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 28. srpnja 2015.

Piše:

Ileana
Grazio

kritike