Večer Mozarta

3. međunarodni glazbeni festival Dubrovnik u pozno ljeto, Dubrovnik, 26. kolovoza – 22. rujna 2015.: Dubrovački simfonijski orkestar, dir. Christoph Campestrini, solistica: Marija Gjoshevska, Atrij Kneževa dvora, 15. rujna 2015.

  • Dubrovački simfonijski orkestar i Christoph Campestrini, foto: Željko Tutnjević

    Ponekad je riskantno cijelu večer posvetiti samo jednome autoru, ali to se zasigurno ne odnosi na Wolfganga Amadeusa Mozarta jer je njegova glazba popularna među svim generacijama slušatelja. Dubrovački simfonijski orkestar od svog osnutka (1924) svira Mozartove skladbe, a one odgovaraju i sastavu ansambla pa bismo mogli reći da su majstorove simfonije, razne uvertire i koncert za razne soliste i orkestar temelj repertoara tog dubrovačkog orkestra. Početno šarmiranje publike Mozartovom predigrom Čarobne frule stvorilo je ugodu da se preostali program s radošću odsluša.
    Dubrovački simfonijski orkestar i Maria Gjoshevska, foto: Željko Tutnjević
    Središnje djelo večeri bio je Koncert za klavir i orkestar u d-molu, KV466 u kojem je kao solistica nastupila najistaknutija i najaktivnija makedonska pijanistica, profesorica na Glazbenoj akademiji u Skoplju, Marija Gjoshevska. Prema programskom listiću, umjetnica je ostvarila respektabilnu međunarodnu karijeru, njezina aktivnost nagrađivana je i priznata u okviru struke. Djelo odabrano za dubrovački nastup, jedno od najomiljenijih Mozartovih djela, nastalo je 1785. i ima prekrasan drugi stavak (Romanca) koji je raspjevan poput Lieda. Pijanistica je bistrim protokom i istančanom muzikalnošću u prisnoj suradnji s orkestrom i dirigentom koji je s puno uvažavanja slijedio zvuk klavira, ostvarila dojmljivu izvedbu za koju joj je publika dugo zahvaljivala pljeskom.

    Mozart je na putu između Salzburga i Beča 1783. u Linzu napisao Simfoniju br. 36 u C-duru, KV 425 nazvavši je Linz. Ako zanemarimo neke nepreciznosti puhača, Simfonija je u svim parametrima bila dobro izvedena, dirigent Campestrini je znalački posložio tempa i dinamski i agogički plan, što je publika prepoznala i pozivala ga nekoliko puta pred orkestar.

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 17. rujna 2015.

Piše:

Ileana
Grazio

kritike