Vilinski ples

21. sezona ciklusa koncerata Iz salona Očić: Duo violina – Lana Adamović i Ankica Šoša Graziani, 12. studenoga 2015.

  • Lana Adamović i Ankica Šoša Graziani, arhivska fotografijaKomorna glazba veliki je izazov za glazbenike, pogotovo ako se udružuju u nestandardne sastave u kojima inače nemaju prilike sudjelovati. Dokazuju to primjerice festivali komorne glazbe u Hrvatskom glazbenim zavodu poput Međunarodnog festivala komorne glazbe Zagreb kom, Diapazona, Samoborske glazbene jeseni i sl. U jednom takvom neuobičajenom sastavu, koji čine dvije violine, predstavile su se mlade violinistice Lana Adamović iz Zagreba i Ankica Šoša Graziani iz Zadra. Prvi put su svirale u Salonu Očić 12. studenoga uz izravni prijenos na 3. programu Hrvatskog radija.

    Umjetnice su studirale violinu u razredu prof. Maje Dešpalj Begović i komornu glazbu kod prof. Jože Haluze na MA u Zagrebu. Nakon diplome i magisterija odlučile su nastupati i dalje kao duo violina, dosta rijetkom sastavu koji je nedostajao našoj glazbenoj sceni. Dobre su prijateljice i rado zajedno muziciraju te su održale već nekoliko koncerata u Zagrebu, Zadru, Samoboru i drugdje. Program sastavljaju uglavnom od izvornih skladbi za takav sastav, ali i preradbi poznate klasične literature te suvremenih djela napisanim upravo za njih, što su i pokazale na ovom koncertu.

    Za početak su odabrale Duet u F-duru (Allegro-Rondo) Ivana (Mane) Jarnovića, zatim su praizvele njima posvećen Šesti vilinski ples Tene Novak Vincek, slijedio je Koncertantni duo (Adagio ma non tropo / Allegro moderato) Huberta Léonarda i orkestralna predigra operi Kradljiva svraka Gioacchina Rossinija koju su izvrsno same obradile za samo dvije violine, a večer je završila nježnim dodatkom Romancom Charlesa Beriota. Lana Adamović i Ankica Šoša Graziani vrsne su solistice lijepa tona i muzikalnog fraziranja, a kao duo skladno i složno surađuju, ravnopravno i naizmjence dijeleći mjesta za pultovima prve i druge violine. Ponekad, u teškim virtuoznim pasažima dogode im se male intonacijske nesigurnosti, ali to ne utječe previše na njihovu izražajnu i temperamentnu svirku i dobar dojam u cjelini.

    Zanimljivo je da su dua za dvije violine iz programa skladali violinisti, što je bio slučaj i s praizvedbom dojmljivog Šestog vilinskog plesa mlade Tene Novak Vincek, učiteljice violine u Glazbenoj školi pri Osnovnoj školi Pavao Belas u Brdovcu, kojoj je hobi skladanje. Već je napisala pet plesova za violinu solo, a u nastanku je još pet plesova za duo violina. Dakle, Šesti vilinski ples za duo violina, trodijelne je ulančane forme temeljene na folklornoj ritmičkoj temi s eteričnim vilinskim ugođajem u središnjem dijelu, dok završetak ujedinjuje oba ugođaja, da bi se na kraju umjetnice – ne prestajući svirati – udaljile od mikrofona, svaka na svoju stranu, kako bi ta pitka glazba lijepe tonske slike utonula u dekrešendu i tišini inspirativnog trenutka.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 16. studenoga 2015.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike