Kvaliteta, entuzijazam i izvrsnost

19. memorijal Darko Lukić, Osijek, 13. – 15. studenoga 2015.

  • Aljoša Jurinić na 19. memorijalu Darko Lukić

    Kao uvertira u jubilarno dvadeseto izdanje koje nas očekuje za dvije godine, 19. memorijal Darko Lukić okupio je u Osijeku najuspješnije mlade pijaniste iz zemlje i inozemstva. U organizaciji Glazbene mladeži u Osijeku i pod pokroviteljstvom Grada Osijeka, Osječko-baranjske županije i Ministarstva kulture Republike Hrvatske, održana su tri koncerta u prostoru Atrija Gradske straže Muzeja Slavonije u Osijeku. Memorijalu je, uz uglednike, i ove godine nazočila gospođa Marina Lukić Vučić, kći uglednog hrvatskog pijanista i pedagoga Darka Lukića, rođenog Osječanina koji je svojim djelovanjem zadužio hrvatsku kulturu.

    Izmjenjujući se u dvogodišnjim ciklusima s Memorijalom Franjo Krežma, međunarodnim susretom mladih gudača, Memorijal Darko Lukić već je desetljećima jedna od temeljnih kulturnih manifestacija grada Osijeka kojom se doista može ponositi, a ove je godine doživjela jedno od svojih najkvalitetnijih izdanja u povijesti. Prva večer bila je i ovoga puta tradicionalno posvećena najmlađima, najuspješnijim i nagrađivanim učenicima osnovnih i srednjih glazbenih škola iz Zagreba, Osijeka i Samobora. Uistinu brojna publika u ispunjenoj dvorani pomno je pratila odreda izvrsne nastupe mladih nada, čiji je niz otvorila uvjerljiva i spretna izvedba Ivana Petrovića-Poljaka koji se predstavio Chopinovom i Berkovichevom skladbom. Osječanin Ruben Habuda pružio je prštavu interpretaciju Chopinove i Lisztove glazbe, a mladi Zvjezdan Vojvodić pouzdano je iznio skladbe Franza Schuberta i Sergeja Rahmanjinova.
    Izvođači prve večeri 19. memorijala Darko Lukić
    Osobiti pijanistički senzibilitet i veliku muzikalnost u svojim je izvedbama Mozartove i Chopinove skladbe prikazao Matija Kranjčić, čiji je nastup slijedila sigurna i virtuozna interpretacija Jana Nikovića koji se predstavio skladbama Georga Friedricha Händela u obradi Wilhelma Kempffa te Mihaila Ivanoviča Glinke, u Grjažnovljevoj transkripciji. Matija Kranjčić i Jan Niković već nekoliko godina sviraju u klavirskom duu pa su tako i ovom prigodom četveroručno izveli dva stavka iz suite Mauricea Ravela Moja majka guska. Do detalja razrađenu i samouvjerenu izvedbu 8. impresije Borisa Papandopula i Dumke, op. 59 Petra Iljiča Čajkovskog, pružio je Arsen Dalibaltayan, Chopinovu Baladu u g-molu, op. 23 upečatljivo je izveo Sven Brajković, a prvu koncertnu večer priveo je kraju Mislav Ivaci, sugestivnom izvedbom Doline Obermann iz Lisztova ciklusa Godine hodočašća, Švicarska, S. 160.
    Izvođači druge večeri 19. memorijala Darko Lukić
    Druga koncertna večer u Atriju Gradske straže bila je posvećena odabranim studentima klavira iz Osijeka, Zagreba, Budimpešte i Novog Sada. Matea Matić, studentica 4. godine Umjetničke akademije u Osijeku u razredu prof. Konstantina Krasnitskog, otvorila je koncert promišljenom i energičnom izvedbom 7. sonate u B-duru, op. 83 Sergeja Prokofjeva. Mađarsku školu uglednoga pedagoga Lászla Baranayaya predstavljao je Apor Szücs, student 2. godine Akademije Franz Liszt u Budimpešti. Otpočevši svoj nastup stilski ne u potpunosti prilagođenom izvedbom Mozartove Fantazije u c-molu, KV 475, mladi mađarski glazbenik svoje je sviračke kvalitete iskazao već u zaigrana Tri preludija Georgea Gershwina, a osobito na samom kraju svoga nastupa, u izvrsnoj, temperamentnoj izvedbi 11. mađarske rapsodije Franza Liszta. Zagrebačku Muzičku akademiju predstavljao je Ivan Krpan, student 3. godine iz razreda prof. Rubena Dalibaltayana, ostvarivši preciznu i pomno osmišljenu interpretaciju izbora iz Glazbenih trenutaka, op. 16 Sergeja Rahmanjinova. Zanimljivo viđenje dvaju stavaka iz 2. knjige ciklusa Slike Claudea Debussyja, Zvona kroz lišće i Zlatne ribice, Etide-slike u c-molu, op. 33, br. 2 i naposljetku Etide u c-molu, op. 25, br. 12, pružila je u svojoj predanoj izvedbi Sanja Radulović, studentica 4. godine Akademije umjetnosti u Novom Sadu iz razreda prof. Doriana Leljaka, zaokruživši svojim nastupom iznimno kvalitetnu koncertnu večer.

    Aljoša Jurinić na 19. memorijalu Darko LukićVrhunac ovogodišnjega Memorijala Darko Lukić bez sumnje je bio dugo iščekivani nastup pijanista Aljoše Jurinića, i to samo mjesec dana nakon njegova velikog uspjeha, ulaska u završnicu jednoga od najuglednijih pijanističkih natjecanja, Međunarodnog pijanističkog natjecanja Chopin u Varšavi. Dvorana dupkom ispunjena entuzijastičnom publikom dočekala je Aljošu Jurinića velikim pljeskom, a ispratila ga zasluženim ovacijama. Program je, posve očekivano, bio ispunjen isključivo Chopinovim skladbama. Za početak osječkog koncerta u izrazito akustičnom prostoru, Jurinić je odabrao omiljeni Nokturno u Des-duru, op. 27, br. 2, u kojem njegova odmjerena muzikalnost redovito pronalazi put do slušatelja. Do detalja promišljena i dramaturški razrađena bila je njegova izvedba Chopinove 3. sonate u h-molu, op. 58 kojom je dostojanstveno zaokružio prvi dio večeri. U njezinom drugom dijelu, zanimljivo je bilo čuti Jurinićevo tumačenje maestralne Poloneze-fantazije u As-duru, op. 61, a kristalni prizvuk kojim odišu njegove interpretacije u cjelini, osobitim je ozračjem prožeo Nokturno u Es-duru, op. 55, br. 2 i briljantnu Baladu u f-molu, op. 52. Svoj uspješni osječki koncert Jurinić je okrunio dvama dodacima, Etidom u f-molu, op. 25, br. 2 i 2. skladbom iz 2. knjige ciklusa Slike Claudea Debussyja, kao nagovještajem novih repertoarnih izazova i koncertnih uspjeha.

    © Bojana Plećaš Kalebota, KLASIKA.hr, 15. prosinca 2015.

kritike