Bach, Händel i noëli

21. sezona ciklusa koncerata Iz salona Očić: Leon Košavić, bariton, Ljerka Očić, orgulje, 17. prosinca 2015.

  • Leon Košavić i Ljerka Očić, foto: Ljerka Njerš

    Posljednji ovogodišnji koncert ciklusa koncerata Iz salona Očić održan je uoči Božića u posebnom ozračju prilagođenom tom najljepšem blagdanu za koji se pripremamo kroz puna četiri adventska tjedna. U četvrtak, 17. prosinca salon Očić dočekao je publiku u punom sjaju mnogobrojnih lampica, svijeća i cvijeća, a i program koncerta bio je prilagođen trenutku s baroknim djelima koja su priredili mladi bariton Leon Košavić i orguljašica Ljerka Očić. Urednik i voditelj izravnog prijenosa Branko Magdić, nastojao je to svečano ozračje dočarati i slušateljima Trećeg programa Hrvatskog radija.

    Leon Košavić je ljetos, sa dvadeset četiri godine, diplomirao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu prof. Giorgia Suriana. Još tijekom studija mladi se umjetnik afirmirao zapaženim nastupima kao perspektivni pjevač lijepoga glasa, stasa i solidne tehnike, ali je izabrani program za ovu prigodu, iako zanimljiv i prikladan, bio ipak preambiciozan za početak njegova susreta s teškim arijama Johanna Sebastiana Bacha i Georga Friedricha Händela.
    Leon Košavić i Ljerka Očić, foto: Ljerka Njerš
    Na početku bila je to arija Quia fecit mihi magna iz Bachova Magnificata u D-duru. Slijedile su dvije arije iz Bachove Muke po Mateju – Gerne will ich mich bequemen i Mache dich, mein Herze rein, a na kraju smo čuli i ariju The Trumpet Shall Sound iz Händelova oratorija Mesija. Iako je mjestimice pjevao s nešto manjka lakoće i gipkosti fraziranja, Košavić je imponirao prodornošću i volumenom svog raskošnog glasa, dobrom dikcijom i intonacijom, podržan uzornom pratnjom iskusne orguljašice Ljerke Očić. Sa zanimanjem ćemo pratiti njegov dalji umjetnički razvoj, kako na koncertnom podiju, tako i na opernom polju.

    Ljerka Očić je naizmjence s pjevačkim točkama i sama izvela nekoliko prigodnih skladbi francuskih autora 18. stoljeća, tzv. noelista. Noël na francuskom jeziku znači Božić, a noëli su bile i popularne tradicionalne božićne pjesme na narodnom jeziku francuskoga podrijetla. Tako su se zvale i kraće skladbe za orgulje koje su se izvodile u božićno vrijeme. Najčešće su to bile varijacije različitih omiljenih božićnih pjesama, pitke i ugodne, dječje zaigrane, ali i prilično zahtjevne u pogledu ornamentike i virtuoziteta.

    Ljerka Očić je prvo izvela orguljsku suitu Magnificat u D-duru Jean-Francoisa Dandrieua, a potom i dva noëla za orgulje solo Louis-Clauda Daquina – br. 9 Sur les flutes i br. 10. Grand jeu et duo. Bogatstvo registracije te živa i šarmantna interpretacija ostavile su najbolji dojam. Taj iznimni koncert okončan je još jednim prigodnim dodatkom – popularnom božićnom skladbom Adeste fideles (Pristupite vjerni) u izvedbi oboje umjetnika kojima se pridružila svojim glasovima i zadovoljna publika u Salonu Očić.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 28. prosinca 2015.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike