Netipična koncepcija programa

21. sezona ciklusa koncerata Iz salona Očić: Duo Bardo, 3. ožujka 2016.

  • Duo Bardo, foto: Višnja Serdar

    Peti ovosezonski Kućni koncert Iz salona Očić prvi put je ugostio neobičan i zanimljiv Duo Bardo. Osnovali su ga mladi umjetnici klarinetist Yaroslav Sadovyy iz Ukrajine i violinčelistica Mia Grubišić iz Splita. Spojio ih je prije četiri godine istovremeni studij na Muzičkoj akademiji u Lavovu. Nakon samostalne solističke i komorne karijere i nekoliko zajedničkih nastupa odlučili su osnovati svoj duo te su se sada prvi put predstavili kao Duo Bardo upravo pod tim neobičnim tibetansko-budističkim imenom koje određuje međuprostor između života i smrti. Inače mladi umjetnici sada žive u Zagrebu, surađuju s Ansamblom Glazbene staze i rade kao pedagozi u Glazbenoj školi Pavla Markovca.

    U izravnom prijenosu na 3. programu Hrvatskog radija urednik Branko Magdić predstavio je to dvoje vrsnih umjetnika kroz razgovor i glazbu u zanimljivom programu koji je počeo kratkom Arijom con variazioni iz 3. dua Ludwiga van Beethovena. Bio je to jedini izbor iz klasične literature, dok je nastavak donio glazbu 20. i 21. stoljeća s dvije prve hrvatske izvedbe stranih autora i dvije praizvedbe mladih hrvatskih skladatelja posvećene upravo Duu Bardo, koje su kroz razgovor približili sami autori.
    Duo Bardo, foto: Višnja Serdar
    Prvi put smo u Hrvatskoj čuli Night Music suvremenog francuskog skladatelja Nicolasa Bacrija i Fleeting Moments američkog autora Elliota Milesa McKinleyja. Još su zanimljivije bile praizvedbe hrvatskih autora, naslovljene također na stranim jezicima, što je postala nepotrebna i upitna praksa kod naših skladatelja. Tako je Gordan Tudor svoju virtuoznu ironičnu skladbu o sivoj ljubavi naslovio Gris, gris, l'amour est gris (prema jednoj eurovizijskoj pjesmi), dok je Ivan Končić u svojem djelu Robinson, Friday and the Cannibals, dojmljivim efektima, ali i uhu umilnom melodikom slikovito dočarao pustolovine Robinsona Crusoea i Petka u bijegu od kanibala.

    Sonata engleske skladateljice Phyllis Tate zaključila je taj neobičan i stilski pretežito jednoličan program s mjestimice izobličenim i iritantnim zvukom klarineta. Ipak, zahvaljujući zanimljivosti novih partitura i odličnim interpretacijama dvoje složnih, muzikalnih i kompatibilnih umjetnika, mogli smo se za promjenu složiti i s takvom netipičnom koncepcijom programa u Salonu Očić. Duo Bardo izveo je još kratki efektni dodatak Disco toccatu Gulihauma Connessona, a budući su se pohvalili da za njihov duo ima dosta literature, od sredine 20. stoljeća do danas, možemo im poželjeti još puno zajedničkih nastupa i daljnji prosperitet na koncertnom podiju.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 9. ožujka 2016.
    Duo Bardo u razgovoru s Brankom Magdićem, urednikom prijenosa na 3. programu Hrvatskog radija, foto: Višnja Serdar

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike