Volite li Brahmsa?

67. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2016.: Ansambl Bečke filharmonije (Shkëlzen Doli, violina, Holger Groh, violina, Sebastian Bru, violončelo, Gottlieb Wallisch, klavir), Atrij Kneževa dvora, 21. srpnja 2016.

  • Ansambl Bečke filharmonije na 67. Dubrovačkim ljetnim igrama

    Onaj dio publike koji nije oduševljen Brahmsovom glazbom a prisustvovao je koncertu 21. srpnja u atriju Kneževa dvora te je saslušao na kraju večeri majstorov Klavirski kvartet br. 1 u g-molu, op. 25, morao je na pitanje iz naslova ovog teksta odgovoriti s gromkim – Da. Glazbenici – violinist Shkëlzen Doli, violist Holger Groh, violončelist Sebastian Bru i pijanist Gottlieb Wallisch nastupili su pod imenom Ansambl Bečke filharmonije i uz spomenuto Brahmsovo djelo na početku večeri izveli Beethovenovu Serenadu u D-duru za violinu, violu i violončelo, op. 8 u šest stavaka (Marcia: Allegro – Adagio, Menuetto: Allegretto, Adagio – Scherzo: Allegro molto, Allegretto alla Polacca, Andante quasi Allegreto – Allegro, Marcia: Allegro). Najavljeni Klavirski kvartet u a-molu (1876) Nicht zu schnell Gustava Mahlera nije izveden.
    Ansambl Bečke filharmonije na 67. Dubrovačkim ljetnim igrama
    U programskoj knjižici mogli smo pročitati podatke o izvođačima, čiji je umjetnički put ispunjen blistavim uspjesima; njihovo iskustvo i sklonost komornom muziciranju približio ih je u želji da ostvare visoke umjetničke ciljeve. Odmah na početku večeri, unatoč visokoj temperaturi i vlazi, umjetnici su pokazali ozbiljnost pristupa ležernoj mladenačkoj skladbi Divertimento za gudački trio bez onih odvažnih glazbenih ideja koje nalazimo u kasnijim djelima Ludwiga van Beethovena. Kroz sve stavke (Scherzo je ispušten) isijavala je vedrina, lakoća izraza, igra tonske ljepote bez mirisa rutine.

    Brahmsov Klavirski kvartet br. 1 u g-molu, op. 25 praizveden je u Hamburgu 16. studenog 1857. a klavirsku dionicu svirala je Clara Schumann. Skladba počinje vrlo čvrstim pomacima a završetak je protkan prizvukom romskog melosa. Skladba je odsvirana fascinantno, glazbenici su u međusobnom nadahnuću ozarenom umjetnošću dali tonsko slijevanje u bujnosti melodike i ritmike onako kako je, vjerojatno, autor zamislio. Burni pljesak s povicima slio se sa zadnjim taktovima skladbe. Umjetnici su publici poklonili dva dodatka.

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 2. rujna 2016.

Piše:

Ileana
Grazio

kritike