Kreativno i jedinstveno

67. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2016.: Vivaldi 4 godišnja doba za 3 klavira, Matija Dedić, Hakan Ali Toker, Matej Meštrović, klavir, Pred Dvorom, 25. srpnja 2016.

  • Koncert Vivaldi 4 godišnja doba za 3 klavira

    Dubrovačke ljetne igre nastavljaju s praksom ponude koncerata suvremenog izričaja – bilo originalnih skladbi, bilo preradbi. Potonje je bilo na programu Igara 25. srpnja 2016. u obliku svjetske premijere Četiri godišnja doba Antonija Vivaldija za tri klavira. Na Festivalu je bilo više koncerata na dva klavira, u jednom navratu u izvedbi su sudjelovala četiri klavira (večer je bila posvećena Bachu), dok je ovo prvi put bila izvedba s tri klavira. Sama ta činjenica te da se radi o skladatelju i kompletnom umjetniku Mateju Meštroviću, uz dva vrsna interpreta i improvizatora Matiju Dedića i turskog pijanista Hakana Alija Tokera, izazvala je veliko zanimanje publike koja se okupila ispred Kneževog dvora. Pokretač tog projekta, Matej Meštrović, najsvestraniji je umjetnik na hrvatskoj kulturnoj sceni. Jedan je od začetnika new age glazbe, njegove skladbe su se izvodile na koncertima, a stvarao je djela za filmove, filmske serijale, kazališne predstave, izložbe, uspješno se okušao u filmskoj režiji, a njegovo sveukupno djelovanje govori da se radi o apartnom umjetniku.
    Matej Meštrović
    Meštrović je već ranije autorski obradio Vivaldijeva Godišnja doba za violinu, gudački komorni orkestar, udaraljkaški ansambl i klavir, a sad se prihvatio neobične obrade za tri klavira. Teško je odrediti apsolutnu vrijednost ove obrade, jer je poznato da je samo od šezdesetih dosad objavljeno sedamdesetak svjetski poznatih preradaba tog slavnog djela, ali je neupitno da je ova interpretacija prštala inovativnošću i pozitivnom energijom.
    Matija Dedić
    Sva tri umjetnika pokazali su se kao izvrsni pijanisti, a izvedbom je pokretima glavom i tijelom upravljao Meštrović, dok je Toker, u čijoj je obradi bio jedan solo-stavak uz klavir, povremeno u ruke uzimao i harmoniku, iako je bilo vidljivo da je klavir njegovo glavno glazbalo. Tijekom koncerta postojala je interaktivnost s publikom, pa je na njihov zahtjev Toker izveo tri dodatne skladbe – Beethovenovu Für Elise, Let It Be Beatlesa te prigodne Singin' in the Rain, jer je koncert zbog kiše počeo sa zakašnjenjem. Na kraju su sva trojica glazbenika u zahvalu odsvirali Brahmsove Mađarske plesove, što je publiku dovelo do oduševljenja, a neki su i zaplesali. Četiri godišnja doba za tri klavira na Dubrovačkim ljetnim igrama bila su nesvakidašnji doživljaj, čija će se kreativnost i jedinstvenost dugo pamtiti.

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 9. rujna 2016.
    Hakan Ali Toker

Piše:

Ileana
Grazio

kritike