Lakoća i umilnost

67. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2016.: Nordijski komorni orkestar, dir. Mladen Tarbuk, solist: Radovan Vlatković, rog, Atrij Kneževa dvora, 19. srpnja 2016.

  • Mladen Tarbuk i Nordijski komorni orkestar, foto: dubrovnik-festival.hr

    Ako bismo izreku Po jutru se poznaje dan primijenili na početak glazbenog programa 67. Dubrovačkih ljetnih igara – prvi ovogodišnji koncert u atriju Kneževa dvora održao je Nordijski komorni orkestar sa solistom, slavnim hornistom Radovanom Vlatkovićem, a pod ravnanjem najboljeg hrvatskog dirigenta srednje generacije Mladena Tarbuka – onda se možemo nadati da će i ostatak glazbenog programa publici donijeti podosta zadovoljstva.

    Još nam je u sjećanju Zbor Romeo i Julija Kraljevskog dramskog kazališta iz Stockholma, koji je nekoliko sezona uspješno predstavljao svoje projekte na Igrama, a prvi put ove godine nastupio je i jedan skandinavski orkestar – Nordijski komorni orkestar iz grada Sundsvalla. Orkestar je osnovan prije 25 godina, njegovo djelovanje isprva je bilo usmjereno na promicanje djela mladih skladatelja, a i surađivao je s mladim slušateljima pripremajući ih za koncertnu publiku u čemu je imao veliki uspjeh. Dirigenti Christopher Warren-Green i Christian Lindberg svojim radom podigli su umjetničku kvalitetu orkestra i uskoro je to postao jedan od vodećih ansambala u Švedskoj, te je gostovao po Europi i svijetu. Od 2011. orkestar surađuje s dirigentom Johannesom Gustavssonom i svjetski priznatim violinistom Gillesom Apapom.
    Radovan Vlatković, Mladen Tarbuk i Nordijski komorni orkestar, foto: dubrovnik-festival.hr
    Za predstavljanje u Dubrovniku odabrali su djela Blagoja Berse, Richarda Straussa i Wolfganga Amadeusa Mozarta i Britte Byström. Započeti večer s Bersinom Idilom za orkestar, op. 25, skladbom pune umilnosti bio je dobar izbor i za odavanje počasti domaćinima i svojevrsna priprema za preostali program koncerta. Već tom skladbom Nordijski komorni orkestar pod vodstvom Mladena Tarbuka pokazao je svu svoju vještinu i umjetničku kvalitetu rasprostrvši tonsku paletu i izbrušenost interpretacije. Nakon toga slijedio je dašak Skandinavije kroz Uvjeravanje (Persuasion) švedske skladateljice Britte Byström,

    Publika je burnim pljeskom dočekala starog znanca Radovana Vlatkovića, koji je za ovogodišnji nastup izabrao Koncert za rog i orkestar br. 1 u Es-duru, op. 11, Richarda Straussa. Upravo je za izvedbu tog djela na 49. Igrama Vlatković dobio nagradu Orlando koju dodjeljuje Hrvatska radiotelevizija. Nepotrebno je posebno predstavljati Radovana Vlatkovića koji pripada samom svjetskom vrhu svirača na osjetljivom instrumentu kakav je rog. Njegova interpretacija uz Nordijski komorni orkestar još je još jedna perla u sjajnoj niski njegovih nastupa, a dirigent Tarbuk pažljivo je vodio dijalog između solista i ansambla.
    Mladen Tarbuk i Nordijski komorni orkestar, foto: dubrovnik-festival.hr
    Nakon stanke publika je bila iznenađena komunikacijom članova orkestra, koji su hodajući do svojih mjesta s neobičnom lakoćom i bez dirigentskog vodstva svirali (napamet) Mozartovu glazbu, prvo Marš u D-duru, K. 249, što je izazvalo posebno raspoloženje publike. Koncert je zaključen Mozartovom Simfonijom br. 35 u D-duru, K. 385 poznatom pod nazivom Simfonija Haffner. Prvobitni oblik te glazbe bila je Serenada za vjenčanje Marije Elizabethe Haffner, ali je kasnije Mozart napravio nekoliko promjena i nazvao je Simfonijom. Suradnja Nordijskog komornog orkestra i dirigenta Tarbuka rastvorila je svu ljepotu djela, sve je bilo usredotočeno na transparentnost partiture, zvučne boje i široki dinamični luk. Publika je pljeskom ispratila i dugo zahvaljivala izvađačima.

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 1. rujna 2016.

Piše:

Ileana
Grazio

kritike