Savršena iscizeliranost

67. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2016.: Michele Campanella, klavir, Atrij Kneževa Dvora, 3. kolovoza 2016.



  • Talijanski pijanist Michele Campanella, koncertom 3. kolovoza s djelima R. Schumanna, S. Prokofjeva i M. P. Musorgskog, digao je na noge brojnu publiku u atriju Kneževa dvora. Poznati umjetnik, koji iza sebe ima već četiri desetljeća uspješne svjetske karijere pijanista i dirigenta, smatra se jednim od najvećih i najboljih tumača Lisztove glazbe pa mu je, između ostalih, Američko društvo Franz Liszt 2002. dodijelilo medalju. O umjetničkoj karijeri Michele Campanelle moglo bi se napisati više stranica, no mi ćemo se osvrnuti na njegov dubrovački nastup.

    Program koncerta bio je uokviren s dva velika ciklusa: Leptiri (13 stavaka) R. Schumanna i Slike s izložbe M. P. Musorgskog, a između njih kao svojevrsni predah bile su Schumannova  Noveleta br. 8 u fis-molu, op. 21 i Priča o staroj baki, op. 31 S. Prokofjeva. Već sviranje Schumannove skladbe Leptiri, uz maksimalnu profesionalnost, odavalo je umjetnikov odmak od klišeizirane interpretacije, jer je svakom dijelu podario zanimljiv habitus dajući važnost svakoj glazbenoj frazi u velikom luku poetičnosti i uzbudljivosti, a bez agogičke pretjeranosti. Campanella je vrlo toplo ispričao Priču o staroj baki S. Prokofjeva, a Schumannova Noveleta u fis-molu, op. 21 je s mnoštvo finesa rasla iz takta u takt.

    Drugi dio večeri bio je popunjen velikim djelom M. P. Musorgskog Slike s izložbe koje smo na Igrama slušali mnogo puta u interpretaciji poznatih i manje poznatih glazbenika, ali ono što je ponudio Michele Campanella je zaista za festivalske anale. Umjetnikov dramaturški plan skladbe, uz visoku kontrolu svih vrsta sonornosti, u razgovijetnoj tonskoj artikulaciji u svim slojevima partiture, savršena iscizeliranost svakog detalja imao je čar i otkriće ljepote autorovog zapisa, a u svemu tome pijanist se predstavio kao poseban umjetnik koji svojim jednostavnim ponašanjem i vrhunskim sviranjem osvaja publiku, što je bilo očito i na spomenutom koncertu.

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 22. rujna 2016.

Piše:

Ileana
Grazio

kritike