Majstorska evokacija

67. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2016.: Ciklus U susret budućnosti (3) – Aleksey Semenenko, violina, Inna Firsova, klavir, Atrij Kneževa dvora, 23. kolovoza 2016.; Yury Favorin, klavir, Atrij Kneževa dvora, 24. kolovoza 2016.

  • Aleksey Semenenko i Inna Firsova

    U utorak 23. kolovoza 2016. u ciklusu U susret budućnosti koncert je održao violinist Aleksey Semenenko uz klavirsku pratnju Inne Firsove. Iako mladi, oboje umjetnika već imaju zavidnu međunarodnu karijeru. Koncert je započeo Sonatom Grand Duo u A-duru, op. 162 Franza Schuberta. Djelu koje odiše nepresušnim vrelom solo-pjesama, koje je Schubert najradije skladao, umjetnici su dali razigranost. Semenenkov zvuk violine je bio topao, uz lijepo fraziranje, dok je Inna Firsova izvrsno iznijela ulogu pravog melodijskog partnera, pogotovo u središnjem dijelu. Uslijedila je Sonata za solo violinu br. 3 u d-molu, op. 27 belgijskog skladatelja Eugènea Ysayea, jednog od najvećih violinista na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće. To jednostavačno djelo, koje se sastoji od spore i recitativne balade s oznakom Lento molto sostenuto te Allegra (Giustio e con bravura), Semenenko i Inna Firsova su donijeli emotivno, gotovo čeznutljivo, a mladi violinist je pokazao svoju virtuoznost u nizovima pasaža i dvohvata. Prije stanke čuli smo još jedno djelo koje je napisao skladatelj koji je djelovao u sličnom razdoblju Poème, op. 25 Ernesta Chaussona, koji je djelo posvetio upravo Ysayeu koji je djelo i praizveo. Programsku skladbu čiste forme i gipke strukture ukrajinsko-ruski tandem izveo je uz dozu visoke muzikalnosti.

    Slijedila je Sonata za violinu i klavir br. 1 u F-duru, op. 8 Edvarda Griega, u čijoj su interpretaciji umjetnici iskazali melankolično i sanjarsko raspoloženje. Valse-sentimentale Petra Iljiča Čajkovskog u preradi slovenskog violinista, glazbenog esejista i pedagoga Roka Klopčiča zazvučao je u interpretaciji Semenenka i uz pratnju Inne Firsove šarmantno, intimno i spokojno. Na kraju programa je bila Carmen fantazija, op. 25 Pabla de Sarasatea, varijacija nastala prema motivima Bizetove opere, koju su umjetnici donijeli s visokom dozom umješnosti i zrelosti. Mladi su glazbenici na zahtjev publike izveli i dva dodatka. Bio je to jedan od vrhunaca glazbenog programa ovogodišnjih Dubrovačkih ljetnih igara.
    Yury Favorin
    Na kraju ciklusa mladih umjetnika U susret budućnosti imali smo priliku čuti recital mladog ruskog pijanista Yuryja Favorina, održan 24. kolovoza 2016. Favorin, rođen i obrazovan u Rusiji, ima značajnu međunarodnu karijeru, u svoj program uključuje djela svih značajnih klasičnih skladatelja, ali je usto strastveni zaljubljenik i promotor suvremene glazbe, koja na ovom koncertu ipak nije bila zastupljena. Večer je započela Sonatom u h-molu, S. 178 Franza Liszta, kojoj je umjetnik podario snažni dramatski naboj, a izvrsno se nosio s izuzetnim tehničkim zahtjevima same partiture, jer se radi o jednom od najkompleksnijih pijanističkih djela ikad napisanih.

    Fantazija Betika Manuela de Falle, također jedna od tehnički vrlo teških skladbi, u interpretaciji Yuryja Favorina zazvučala je virtuozno i dojmljivo, dok je izbor iz prve i druge knjige Preludija Claudea Debussya (Vrata Alhambre, Puckov ples i Vatromet) iskazao svo bogatstvo umjetnikovih interpretativnih mogućnosti, i pokazalo ga u najblistavijem svijetlu. Na kraju koncerta bio je Valcer Mauricea Ravela, jedno od najpoznatijih skladateljevih djela. Favorin je slušateljstvu predao uz majstorsku evokaciju invazija i kolizija između briljantne površine (melodije) i opasnih strujanja u nižem registru instrumenta. Oduševljeno slušateljstvo je zatražilo i dobilo dva dodatka.

    Sveukupno, ciklus U susret budućnosti na Dubrovačkim ljetnim igrama pokazao se kao dobar potez i kvalitetan doprinos glazbenom programu Festivala.

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 30. rujna 2016.

Piše:

Ileana
Grazio

kritike

najavljujemo...