Vlastito glazbeno biće

4. međunarodni glazbeni festival Dubrovnik u pozno ljeto, 26. kolovoza – 23. rujna 2016.

  • Christoph Campestrini i Dubrovački simfonijski orkestar, foto: facebook

    Četvrti Međunarodni glazbeni festival Dubrovnik u pozno ljeto započeo je dan nakon zatvaranja 67. Dubrovačkih ljetnih igara i trajao gotovo cijeli mjesec rujan. Umjetnički ravnatelj festivala, austrijski dirigent Christoph Campestrini u suradnji s Dubrovačkim simfonijskim orkestrom i Dubrovačkim ljetnim igrama, osmislio je zanimljive programe djelima poznatih i manje poznatih skladatelja koje su izveli inozemni, ali i brojni hrvatski glazbenici. Na prva dva koncerta uz Dubrovački simfonijski orkestar kao solisti muziciralo je dvoje izvanrednih pijanista koji su sudjelovali u ciklusu U susret budućnosti na ovogodišnjim Igrama i svojim izvedbama pokazali zašto su laureati velikih natjecanja: Yuri Favorin pod vodstvom Christophena Campestrinija izveo je Koncert za klavir i orkestar Petra Iljiča Čajkovskog, a Andrew Tyson pod palicom Mladena Tarbuka Chopinov 1. koncert za klavir i orkestar. Kao off-program festivala u suradnji s ljetnom Laus akademijom Dubrovnik održana je večer nazvana Violina brillante na kojoj su svoje umjetničko sazrijevanje prezentirali najbolji polaznici Akademije.
    Elisabeth Möst i Maroje Brčić, foto: facebook
    Dubrovački gitarist Maroje Brčić dobio je termin da predstavi CD na kojem je snimljen njegov nastup u suradnji s flautistiom Elisabeth Möst. Campestrini je za jedan koncert u nizu festivalskog događanja angažirao austrijskog violinista Daniela Froschauera, koji je uz Dubrovački simfonijski orkestar duboko osmišljeno i bez tehničke razbarušenosti donio Koncert za violinu i orkestar u E-duru, BWV 1042 Johanna Sebastiana Bacha. Campestrini je svirao čembalo kao continuo. Preostali dio programa sačinjavale su Coriolan-uvertira Ludwiga van Beethovena i Simfonija br. 5 Felixa Mendelssohn-Bartholdyja kojima je dirigent Campestrini podario odgovarajuću zvučnost. Jednim koncertom dirigirao je Charles Olivieri-Munroe (rođen na Malti, odrastao u Kanadi), a naša vrsna pijanistica Martina Filjak briljantno je odsvirala solističku dionicu Koncerta za klavir i orkestar Roberta Schumanna. Dirigent Munroe pokazao se kao vrstan poznavatelj Beethovenove Simfonije br. 8 u F-duru i Mendelssohnove uvertire Hebridi.
    Martina Filjak i Stefan Sanderling, foto: facebook
    Kad dvoje vrsnih umjetnika kao što su violinist Dmitry Sinkovsky i pijanistica Martina Filjak udruže svoje umjetničke sposobnosti – uspjeh je zajamčen. U savršenom dosluhu, ozareni iskrenom umjetnošću eksponirali su djela Wofganga Amadeusa Mozarta, Johanna Sebastiana Bacha i Ludwiga van Beethovena, a prvi put smo upoznali Sonatu za solo violinu u g-molu br. 1, op. 3 ruskog violinističkog virtuoza iz 18. stoljeća Ivana Khandoshkina. Violinist Dmitry Sinkovsky još je tri puta nastupio u raznim kombinacijama, a pokazao je ne samo svoju fantastičnu virtuoznost nego i sposobnost da violinom iskaže svoje vlastito glazbeno biće. Na komornoj večeri barokne glazbe pozvao je na suradnju dubrovačku violinisticu Đanu Kahriman, kojoj joj to bila velika čast, za izvedbu Bachovog Koncerta za dvije violine i orkestar u d-molu, BWV1043. Mlada violinistica u potpunosti je opravdala ukazano povjerenje.
    Renata Pokupić i Dubrovački gitarski trio, foto: facebook
    Pohvalno je da su na festivalu sudjelovale hrvatske pjevačice. Mezzosopranistica Renata Pokupić uz Dubrovački gitarski trio otkrila nam je svojim lijepim glasom i proživljenom interpretacijom pjesme Franza Schuberta, venezuelansko-francuskog skladtelja Reynalda Hahna (1874-1947) i Johannesa Brahmsa. Sopranistica Diana Haller uz dirigenta Tomislava Fačinija i Dubrovački simfonijski orkestar otpjevala je kod nas manje poznatu Rossinijevu kantatu Ivana Orleanska nastalu ne tekst nepoznatog autora. Umjetnica je s istinskom osjećajnošću rastvorila veliku lepezu suptilnog dinamičnog nijansiranja, a publiku je povela kroz najrazličitija junakinjina stanja. Kao dodatak službenom programu izabrala je ariju Pur ti miro iz opere Krunidba Poppeje (L'incoronazione di Poppea) Claudia Monteverdija u kojoj su joj se priključili Dmitry Sinkovsky, ovaj put kao kontratenor, i sviračica na teorbi Alissa LaMarca.
    Dubravka Šeparović-Mušović, Stefan Sanderling i Dubrovački simfonijski orkestar, foto: facebook
    Nastup Dubrovkinje, mezzosopranistice Dubravke Šeparović-Mušović bila je prilika da upoznamo još jedno djelo Hectora Berlioza – Ljetne noći op. 7. Umjetnica je uz orkestar i pod ravnanjem Stefana Sanderlinga kroz šest pjesama plemenitim tonovima, snažnim ali i mekanim, ocrtala ugođaje ljetne noći. Druga Dubrovkinja, mezzosopranistica Janja Vuletić za svoj je nastup odabrala pjesme Richarda Wagnera na stihove Mathilde Wesendonck. Uz orkestar i dirigenta Campestrinija umjetnica je u raspjevanoj melodijskoj liniji pokazala svoj raskošni glas. Jedan koncert imao je humanitarnu namjenu, a održali su ga izvodeći naizmjenično sonate Muzija Clementija, Ludwiga van Beethovena i Franza Scuberta, pijanisti Naira Asatrian i James Dick. Za publiku koja voli lake note održao je recital Edin Karamazov, a večer jazza Matija Dedić i Šimun Matišić.
    Christoph Campestrini i Dubrovački simfonijski orkestar, foto: facebook
    Na završnoj večeri u atriju Kneževa dvora okupili su se Dubrovački simfonijski orkestar, koji se tijekom cijeloga festivala pokazao kao solidno glazbeno tijelo, Oratorijski zbor Crkve sv. Marka iz Zagreba, pijanist James Dick i solisti Anabela Barić (sopran), Iva Krušić (alt), Josip Čajko (tenor), Marin Čargo (bas) te pod vodstvom Christopha Campestrinija izveli Beethovenovu Koralnu fantaziju c-molu op. 80 i Mozartovu Misu u C-duru br. 15, KV 317. Bila je to odlična završnica ovogodišnjeg izdanja festivala Dubrovnik u pozno ljeto, festivala koji bez sumnje ima lijepu budućnost koja će obogatiti kulturnu ponudu Dubrovnika.

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 12. listopada 2016.

Piše:

Ileana
Grazio

kritike

najavljujemo...